مجموعه آپارتمان های اینترلیس The Interlace در سنگاپور

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

آپارتمان های اینترلیس

معرفی پروژه

سال ساخت: 2009 تا 2013

معماران: OMA, Ole Scheeren

کارفرما: CapitaLand Singapore

مقیاس: 170 هزار مترمربع

موقعیت: سنگاپور

مشخصات نقشه: 1040 واحد مسکونی با مجموع 144 هزار مترمربع مساحت، امکانات رفاهی به مساحت 1500 مترمربع، مساحت خرده‌فروشی 500 مترمربع

مجموعه آپارتمان های اینترلیس (The Interlace) در یک سایت مرتفع هشت هکتاری، در میان تپه های سرسبز جنوبی سنگاپور واقع شده است. در این مجموعه با حدود 170000 متر مربع مساحت ناخالص، 1040 واحد آپارتمان در اندازه های مختلف با فضاهای بیرونی گسترده و محوطه سازی توسعه یافته اند.

آپارتمان های اینترلیس

طراحی پروژه اینترلیس

مجموعه آپارتمان های اینترلیس (The Interlace) رویکرد متفاوتی را برای زندگی در مناطق استوایی بررسی می‌کند: شبکه‌ای گسترده و به‌هم‌پیوسته از فضاهای زندگی و اشتراکی که با محیط طبیعی ادغام شده است. این مجموعه شامل 31 بلوک آپارتمانی است که هر کدام شش طبقه و دارای طول یکسان هستند و به صورت شش ضلعی روی هم چیده شده اند تا هشت حیاط باز و قابل نفوذ در مقیاس بزرگ را تشکیل دهند. به جای برج های جداگانه، در طرح این مجموعه سعی شده است که ایده ای فراتر از زندگی مرسوم اجرا شود؛ به طوری که فضاها به صورت افقی با هم در ارتباط هستند و امکانی برای ارتباط ساکنین با یکدیگر فراهم می آورند. ساختمان ها در آرایشی شش ضلعی طوری در کنار هم چیده شده اند که اطراف هر کدام فضاهای باز به عنوان حیاط خلوت ایجاد شده و از نظر توپوگرافی باغ هایی اطراف ساختمان ها پدید آورده است.دیاگرام آپارتمان های اینترلیس

طراحی این پروژه بر روی اندازه بزرگ سایت سرمایه گذاری می کند و با معرفی باغ های سقفی وسیع، تراس های آسمانی محوطه سازی شده و بالکن های آبشاری، حضور طبیعت را  به حداکثر می رساند. گردش وسایل نقلیه در بالای زمین به حداقل می رسد و مناطق سبز وسیعی را توسعه می دهد.

سایت پلان آپارتمان های اینترلیس

Interlace ویژگی‌های معماری پایدار را از طریق تجزیه‌وتحلیل دقیق تابش خورشید، جهت وزش باد، شرایط خرد اقلیم محل و استراتژی‌های طراحی غیرفعال ترکیب می‌کند.

فضاهای عبوری در اینترلیس

یک پیاده‌رو ساکنین را از ورودی اصلی و پس از آن از طریق حیاط به واحدها هدایت می‌کند. همچنین یک میدان مرکزی، میدان نمایش و پارک آبی، فضاهای عمومی را تشکیل می دهند و در فضاهای مرکزی باشگاه، تئاتر، سالن ورزش و یک فضای 50 متری آفتاب گیر ساخته شده است.

آپارتمان های اینترلیس

تعامل با اجتماع و طبیعت

طرح کلی این مجموعه به‌گونه‌ای است که فضاهای افقی افزایش پیدا کند تا بتواند فضاهای سبز بیشتر گسترش یابند. به گفته طراح این مجموعه درحالی‌که امکان ارتباط مناسب در فضای عمومی با دیگران وجود دارد، حس تنهایی و فضای خصوصی نیز در مجموعه در نظر گرفته شده است. همچنین روابط اجتماعی در ارتباط با محیط‌زیست طبیعی و فضاهای شهری در نظر گرفته شده که هارمونی خوبی برای ساکنین فراهم آورده و نوعی حس آزادی همراه با امکانات متنوع ایجاد کرده است.

دیاگرام آپارتمان های اینترلیس

 حفظ حریم خصوصی واحدهای آپارتمانی از طریق فاصله زیاد بین بلوک‌های ساختمانی و چشم‌اندازهای دور میسر شده است. این مجموعه همچنین دارای فضاهای مشترک برای فعالیت‌های مشترک است. امکانات و تسهیلات مسکونی گسترده در پوشش گیاهی سرسبز درهم‌تنیده شده و فرصت‌هایی را برای تعامل اجتماعی، اوقات فراغت و تفریح ارائه می‌دهد.

Ole Scheeren درباره این پروژه گفت: «این طرح به نگرانی‌های فضای مشترک و نیازهای اجتماعی در یک جامعه معاصر می‌پردازد و به طور هم‌زمان به مسائل مربوط به زندگی مشترک و مستقل با ارائه تعداد زیادی از فضاهای داخلی و خارجی خاص به زمینه گرمسیری پاسخ می‌دهد.»

سایت پلان آپارتمان های اینترلیس

پاتریشیا چیا، مدیر عامل CapitaLand Residential سنگاپور، گفت: “این یک فرصت عالی برای ایجاد و ساخت یک مقصد مسکونی در سایت Gillman Heights است که تعریف معماری فعلی فضاهای زندگی را به چالش می کشد. در حین توسعه شکل بیرونی، به ایجاد فضاهای داخلی مناسب نیز توجه زیادی کرده ایم. نام، The Interlace، ارتباط متقابل جامعه با محیط طبیعی اطراف را تقویت می کند. Ole Scheeren نقطه عطف جدیدی برای سنگاپور ایجاد کرده است.

اینترلییس

اگر خواستار اطلاعات بیشتر درباره اینترلیس هستید به پاورپوینت نمونه موردی اینترلیس مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments