از تاریخ 1403/2/1 تمامی محصولات سایت افزایش قیمت خواهند داشت
توصیه می شود خرید خود را تا قبل از این تاریخ انجام دهید

بوتیک هتل حنا برنده جایزه بخش بازسازی معماری سال 98

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

بوتیک هتل حنا

نام: بوتیک هتل حنا 
آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر
شركت مشاور: دفتر معماری باغ ایرانی
معمار: مهسا مجیدی
تيم طراحی: انوشه احمدی، دانیال اخویان، پانته آ پرهامی، مهدی نیکخواه، نعیمه بیگی، مینا نبوی، پیمان تاجیک
تاریخ بازسازی: ۱۳۹۷ – ۱۳۹۴
مساحت زمين: ۵۰۰ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۱۲۰۰ مترمربع
نوع: هتل، بازسازی
سازه: بهرنگ بنی آدم
تاسيسات الكتريكی: محسن تحیری
تاسيسات مكانیكی: ایمان زینعلی
اجرا: دفتر معماری باغ ایرانی
تيم اجرايی: کاوه معادی ، نعیمه بیگی
نظارت: دفتر معماری باغ ایرانی
طراح سه بعدی: پیمان تاجیک
گرافيست: مهدی نیکخواه
كارفرما: بخش خصوصی
عکاسان: افشین قادرپناه، کیوان بهبهانی
جوایز:
– رتبه اول بخش بازسازی جایزه معمار،‌ ۱۳۹۸
– فیناليست بخش فرهنگی “قدیم و جدید” فستيوال جهانی معماری، ۲۰۱۹

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا

حنا

داستان ما از بازسازی یک خانه ۹۰ ساله در کوچه لولاگر، یکی از شناخته شده‌ترین کوچه‌های مرکز تهران آغاز می‌شود. بوتیک هتل حنا نمایی از تهران معاصر است؛ با لایه‌های متعددی که از ۹۰ سال پیش تا امروز به آن افزوده شده است. این مجموعه تجربه‌ای از لایه‌های متفاوت زندگی در تهران را به شما ارائه می‌کند. تجربه‌ای منحصر به فرد از حضور در قلب یک شهر شلوغ و پرآشوب؛ تجربه‌ای امروزین از هنر، معماری، دیزاین و مهمان‌نوازی انسان معاصر تهران.
بوتیک هتل حنا اولین محصول پروژه بازآفرینی شهری شرکت معماری باغ ایرانی است. ساختمان در سال ۱۳۹۵ توسط این شرکت خریداری شد. فرایند مرمت ساختمان دو سال طول کشید و با پایان آن، بوتیک هتل حنا در زمستان ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد. این مجموعه ۷ اتاق و فضاهای جانبی شامل رستوران، پلتفرم و پاپ‌آپ دارد. معماری داخلی بوتیک هتل حنا که برگرفته از سبک معماری معاصر ایران و جهان است، فضای امروزی و صمیمانه‏ای را برای ثبت یک تجربه به یادماندنی مهمانانش خلق کرده است.

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا

کوچه لولاگر

شش ساختمان کوچه لولاگر تهران در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی توسط استاد حسن بنا ساخته شدند. این ساختمان‌ها به سفارش دو برادر به نام‌های محمد باقر و اکبر لولاگر ساخته شدند. خانه‌های کوچه لولاگر با هم قرینه‌اند. در برابر هر پنجره، پنجره دیگری و در برابر هر درب، درب مشابه دیگری در آن سوی کوچه است. خانه‌های کوچه لولاگر از اولین نمونه‌های معماری برونگرا در تهران است. در زمانی که برای اولین بار کوچه‌ها شکل می‌گیرند و امنیت عمومی برقرار می‌شود، خانه‌هایی در تهران به وجود می‌آیند که به جای حصار، پنجره‌هایشان به فضای عمومی گشوده است. کوچه لولاگر همچنین اولین نمونه از یک مجتمع مسکونی در تهران است.

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا


شهر | کوچه | خانه

تهران؛ بزرگترین شهر و پایتخت ایران، پرجمعیت‌تر از نیویورک، بزرگ‌تر از مکزیکوسیتی و متراکم‌تر از سئول است. تهران شهری است در دل کوه که هر محله‌اش، هر خیابانش و هر کوچه و خانه‌اش پر از تجربه‌های متفاوت است. ذهن انسان امروزی، بسته به نوع مواجهه‌اش، به تهران معنا می‌بخشد. تجربه تهران تجربه عناصر در هم‌آمیخته‌ای است که از زمینه‌های مختلف، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی آمده‌اند و در کنار هم نشسته‌اند و این شهر هزار لایه را ساخته‌اند. در تهران در هر لحظه می‌توان ترکیبی از سبک‌های مختلف زندگی، معماری و هنر را دید. می‌توان عناصری از دوره‌های مختلف تاریخ معاصر را در خیابان‌ها تماشا کرد.

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا


پلاک ۳

خانه پلاک سه کوچه لولاگر خانه‌ای است با پنجره‌ای نیم‌دایره به سوی کوچه و با نمایی که معمارش نقش‌هایی بداهه بر روی آن زده است. این خانه در دو طبقه ساخته شده و در مجموع ۵۴۰ متر زیربنا دارد. داخل این خانه با گچ‌بری و کاشی‌کاری تزئین شده است. مرمت ساختمان پلاک دو کوچه لولاگر در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت معماری باغ ایرانی آغاز شد. در ابتدای فرایند مرمت، تاریخچه بنا و لایه‌های مختلف آن شناسایی شد. هر کدام از این لایه‌ها که در ادوار مختلف به این ساختمان اضافه شده‌اند، بیانگر بخشی از تجربه زیسته مردمان تهران و ساکنان این خانه بوده‌اند. این لایه‌ها در فرایند مرمت حفظ شدند. هرجایی که لازم بود چیزی مرمت شود، مرمت شد و بقیه چیزها به همان شکل سر جایشان ماندند. حالا خانه پلاک سه کوچه لولاگر تمام تاریخ ۹۰ ساله‌اش را در خود نمایان دارد. 

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا

بشقاب غذای ملل

اتاق کینگ بد هتل

رستوران هتل

کافی شاپ

بشقاب غذا

گالری

اتاق کنفرانس

درب قدیمی

فضای سبز

سرداب

سرداب

اتاق دو تخته هتل

مردی در پله ها

نمای حیاط و رستوران پایین بوتیک

نمای حیاط و رستوران پایین بوتیک

اتاق هتل

اتاق هتل

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا

فضای ورودی بوتیک هتل حنا

فضای ورودی

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
موژان

عالی

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.