طراحی داخلی دندانپزشکی ظفر

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

اطلاعات کلی از طراحی داخلی دندانپزشکی ظفر
معمار: رنا دیزاین | رضا نجفیان
مکان: تهران، ایران
مساحت : ۸۰ مترمربع
سال: ۱۳۹۲
تیم پروژه: مینا نظم جو، محسن تاجیک، مریم نجفیان، محمد حسین حمزه لویی، احسان مروی
عکس: رضا نجفیان

پاک، پویا و پوشیده در لفافی سپید. ترکیبی با شکوه از آنچه در ذهن کاربر تصویرگر آرامش و شفا است، ایده اصلی طراحی داخلی دندانپزشکی ظفر را شکل داده است. پروژه‌ای به مساحت ۸۰ مترمربع واقع در خیابان دستگردی که طی چهار ماه نامتوالی به انجام رسیده است.

طراحی داخلی دندانپزشکی

خلق فضایی که احساس آرامش و پاکیزگی را در عین دوری از رخوت و سکون در ذهن مخاطبان بیدار سازد از نخستین اولویت های طراحی داخلی دندانپزشکی ظفر بوده است. فرآیند شکل‌یابی فضا، با حذف دیوارها و جداکننده‌های موجود و افزودن لفافی سپید گون بر جداره های موجود و شکل بخشیدن به آن آغاز می‌شود. لفافی که کلیه فضاهای طرح را در برگرفته و چون بومی، عناصر فضا بر آن نقش یافته‌اند. هندسه حاکم بر طرح با بهره‌گیری از الگویی یکسان برای شکل دهی به اجزا، از شکاف‌های نورپردازیِ شکل یافته بر سقف تافرم های نشسته بر جایگاه مبلمان، بیانی همگون و یک دست را در کلیه فضاها به ارمغان آورده است.

خطوط افقی، که از درنگِ ورودی، حرکتی سیال بر جداره ها را تداعی می­‌کنند. به تدریج با تابی ظریف، طاقچه‌های نورپردازی، مبلمان فضای انتظار و پذیرش را شکل می‌­دهند. دگردیسی متناوب این منحنی‌ها، که گاه خطوطی نشسته بر جداره و گاه احجامی برجسته‌اند ، در هر نقطه از فضا مخاطب را با طیفی وسیع از ترکیبات بصری مواجه می‌نماید. آنچه در ابتدای ورود چون خطی صاف به نظر می­‌رسد. گامی آنسوتر به قامت حجمی مواج رخ می‌نماید.  قفسه­‌ها، کمدها و سایر اجزای جنبی، در ترکیبی هماهنگ با هندسه حاکم بر فضا در جداره ها ادغام شده‌اند. تا آنجا که دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع نیز با پیروی از هندسه حاکم بر طرح، ساختی ویژه یافته اند.

طراحی داخلی دندانپزشکی ظفر

ارتفاع محدود سقف و ابعاد کوچک فضـــا در میان رنگ سپیـــد جداره ها و خاکستری خنثی سطوح افقی پنهـان شده‌اند. تا ادراکی مطلوب تر از حــس فضا را برای کاربران به ارمغان آورند, در فضای انتظار, حضور رنگ مایه های خنثی، بستری است , تأکید بر رنـگ‌هایی که کاربران با حضورشان به فضـا هدیه می‌کنند. این سکوت بصری، در اتاق های معاینه با حضورِ رنگ سبزی با طـراوت و  آرامش‌بخش جایگزین گشته است.

طراحی داخلی دندانپزشکی ظفر
طراحی داخلی
طراحی داخلی
در
دندانپزشکی
در
یونیت دندانپزشکی
پلان
مقطع
دیاگرام
دیاگرام
دیاگرام
دیتیل و جزییات
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.