مجتمع بارکد ،دفاتری کوچک در جزیره کیش

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

مجتمع بارکد

اطلاعات کلی پروژه

مکان : کیش ، ایران
معماران: گروه معماری ایوان
حوزه:3198 مترمربع
سال: 2017
عکس ها: دید استودیو

استراتژی طراحی

این استراتژی منجر به ایجاد پوسته ای شد که کل حجم را در بر می گیرد و شخصیتی نمادین و منحصر به فرد را برای مجتمع بارکد ارائه می دهد و در عین حال نور و منظره را نیز کنترل می کند. فاصله پوسته و شیشه ها باعث ایجاد یک رابط سبز بین محیط داخلی و خارجی شده است که غالباً اختلاف دما و رطوبت قابل توجهی را دارا می باشند. از طرف دیگر ، این امر به تجربه ای متفاوت و اختصاصی برای هر یک از واحدهای اداری منجر شده است که همگی برنامه های مشترک دارند. ، چیدمانی موازی و اندازه ای مشابه.

"<yoastmark

گرانقیمت بودن زمین و عملکرد تجاری آن منجر به طراحی یک بنای ساده و خالص برای به حداکثر رساندن استفاده از زمین شده است. افزایش دید و توجه به آپارتمانهای با ارزش تجاری در سطح زمین و در همان زمان به حداکثر رساندن نور طبیعی و نمای کوچک واحدهای اداری در سطوح بالاتر ، منجر به ساختار شیشه ای خالص شد.

"<yoastmark

اقلیم و بارکد

بعدا با جستجوی راه حلی برای مواجهه با آب و هوای سخت منطقه و همچنین به دنبال یافتن روشی برای خاص سازی پروژه بارکد ، معماری بومی خلیج فارس ما را به سمت ساختار دو پوسته هدایت کرد که بومی ها برای کنترل گرما و نور از آن استفاده می کنند. خورشید از طریق سایه های لایه بیرونی و گردش هوا در فضای بین.

سپس پوسته دوم با الهام از پوسته های شبکیه ای بومیان طراحی شد و در مرحله بعدی افزودن بافت سبز در فضای بین آن به منظور تسریع روند ملایم کردن پروژه بارکد استفاده شد.

بازآفرینی اتصال بین داخل و خارج از ساختمان و همچنین ایجاد تفاوت متمایز در واحدهای مسطح مشابه ، به اختراع واسطه‌ای تبدیل شده است که محور استراتژی طراحی برای پروژه بارکد است.

در حقیقت ، بسیاری از شرکت ها (اعم از ملی و بین المللی) وجود دارند که برای اداره مشاغل خود در آنجا نیاز به دفاتر کوچک در کیش دارند. در عین حال ، برخی از مشاغل موجود در این جزیره معتبر هستند اما برای عملیات خود به فضای زیادی احتیاج ندارند. اما با توجه به مطالعات ما فقدان جدی دفاتر کوچک در کیش وجود دارد. علاوه بر این استقلال (از نظر خدمات ، پارکینگ ، …) و اعتبار، باعث شده این موضوع حتی از اهمیت بیشتری برخوردار شود. اینگونه است که ما با ایده ادارات کوچک ، مستقل و معتبر اداری آشنا شدیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.