پاویون بندر Vieux نورمن فاستر اثری فاخر از نورمن فاستر و شرکا

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

4.4/5

پاویون بندر Vieux

در نگاه اول هیچ وقت نمی توانبد حدس بزنید پاویون یندر Vieux  از دفتر نورمن فاستر بیرون آمده است؛ دفتری که به اتکای شدید به تکنولوژی و ساخت معماری‌های تکنولوژیکال مشهور است.

غرفه بندر Vieux در واقع یک فضای بزرگ شهری می باشد  که به مدد سقفی آینه ای به تکه شده تجربه‌ای متفاوت از فضای شهری‌ با آسمانه‌ای نوآورانه است.

هرچند در معماری گذشته و حال ایران زمین نمونه‌های زیادی از آینه‌کاری‌های حساب شده موجود است، اما تجربه فضای بسته‌ی آینه‌کاری شده با آینه‌های خرد و شکننده نور و تجربه‌ی این فضای باز با سقف بلند و آینه‌‌ای یک تکه که تصویری شفاف از آن‌چه در زیر اون می باشد را نمایش گذاشته کاملا متفاوت هستند.

پاویون بندر Vieux

پاویون بندر Vieux

پاویون و المان اصلی 

در مارسی، فرانسه، مسئولان حوزه راه و شهرسازی به گروه نورمن فاستر و شرکا پیوستند تا تکمیل پاویون بندر Vieux را در ماهی که این بندر به عنوان میراث فرهنگی شهر مارسی توسط یونسکو معرفی گردید، جشن بگیرند. این بنای متمایز با ویژگی های مینیمالیستی اما در عین حال تاثیرگذار سرپناهی برای برگزاری اجتماعات در جبهه شرقی بندر ایجاد کرده است. با شش ستون باریک که پروفیل بسیار نازک سقف را نگه می دارند، کانوپی ۴۶ در ۲۲ متری صیقلی از جنس فولاد ضد زنگ، حرکات در محیط اطراف را بازتاب داده، منظره ای تماشایی خلق می کند که رهگذران را به خود جلب می نماید.

پاویون بندر Vieux نورمن فاستر

پاویون بندر Vieux نورمن فاستر

با بازپس گیری اسکله ها به عنوان فضای شهروندی و اتصال مجدد بندر با شهر ، غرفه ها و تاسیسات فنی که قبلاً اسکله ها را در آن قرار داده شده بودند به محیط جدیدی در بالای آب منتقل شدند.

طراحی چشم اندازی توسط میشل دسوین طراحی شده است که شامل یک سطح گرانیت کم رنگ جدید است
استفاده از مواد ساده و دارای بافت ، دسترسی به همگان را با از بین بردن محدودیت ها و تغییرات سطحی محسوس تضمین می کنند.

پاویون بندر Vieux نورمن فاستر

پاویون بندر Vieux نورمن فاستر

اسپنسر دی گری ، رئیس طراحی ، Foster + همکاران می گوید:

هدف ما این بوده است که بندر Vieux برای همه قابل دسترس باشد – این پروژه دعوتی است از مردم مارسی برای لذت بردن و استفاده از این فضای بزرگ برای ایونت ها ، بازارها و جشن ها. غرفه جدید کاملاً به معنای واقعی کلمه بازتابی از محیط اطراف خود است – ساختار فولادی سبک آن یک مداخله حداقلی است و به عنوان یک خط نقره ای ساده در افق ظاهر می شود ، اما تمرکز جدیدی را به ارمغان می آورد ، یک پناهگاه ابتدایی را فراهم می کند .

پاویون بندر Vieux نورمن فاستر

پاویون بندر Vieux نورمن فاستر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.