برج هرست از 1928 تاکنون اثری از نورمن فاستر و شرکا

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

برج هرست

برج هرست و معماری آرت دکو

برج هرست را می توان به عنوان یک معماری برجسته و آسمان خراشی مدرن در ابعاد مختلف تعریف کرد. این یک ساختمان مرتفع مدرن فوق العاده شگفت انگیز به قدمت 100 ساله است که ترکیبی از جسارت قدیمی با ترکیب سبک مدرن و ساختار فولادی اسکلت بیرونی بزرگ عمودی که اولین بلند مرتبه سازگار با محیط زیست است را در عصر جدید توصیف می کند.
روش طراحی با جستجو در برخی از جنبه ها و اهداف تاریخی آغاز شد. معمار جوزف مقر هرست را در منهتن ، نیویورک طراحی کرد. این یک ساختمان شش طبقه آرت دکو در سال 1928 است که چشم انداز آن را به صورت عمودی در زمان بعدی گسترش می دهد. اما چنین برنامه هایی نمی توانست اندازه گیری شود زیرا زمان رو به دو جنگ جهانی بود. بنابراین ، اقدامات بعدی بر عهده نورمن فاستر و شرکایش قرار گرفت تا به پیش برود.

چالش های پیش رو

این بنا که از سنگ ریخته گری مایل به زرد با استحکامات و ستون های دوار ساخته شده ، بیانگر قدرتمندی از سبک معماری دهه 1920 بود. نورمن فاستر با طرح این سوال که” آیا به سبک قدیمی متمایل می شوید یا یک تضاد تعارفی را پیشنهاد می کنید” ، ایده جدیدی را در نیویورک ارائه دادند. آنها تصمیم گرفتند و صاحبان هرست را متقاعد کردند که ساختارهای داخلی بنای قدیمی را با استفاده دقیق از فضای خارجی صرفه جویی کرده و کل فضا را به عنوان یک لابی ، مناطق تعاملی جامعه – یک کافه تریا ، سالن اجتماعات و میزانسن برای جلسات و عملکردهای خاص طراحی کنند.

یک مشکل بزرگ وجود داشت ، یک ساختمان دیگر در کنار رودخانه هادسون ، بنابراین جلوی دید بی ونی را گرفت. بنابراین ، معماران تصمیم گرفتند هسته آسانسور را از مرکز به طرف دیگر ساختمان جایگزین کنند که ساختار مهندسی را بی ثبات می کرد.

این امر باعث شد تا آنها با ساخت ساختار شبکه ای ، با الهام از باكمینستر فولر ، یك خرپای مشبك مورب ساخته شده از یك سری مثلث به هم پیوند خورده چهار طبقه كه برج را به عنوان سازه اصلی پشتیبانی می كند ، به راه حلی ابتكاری برسند. و بدین وسیله ، هرست مجدداً به اولین ساختمان در نیویورک تبدیل شد و هیچ ساختار تیر عمودی نداشت.این در مقایسه با یک ساختار معمول قاب ، استفاده از فولاد را تا 20 درصد کاهش می داد. فرآیند بازیافت فولاد تا 80 درصد ساختار اصلی و 90 درصد برج حاوی فولاد بازیافتی است.
نورمن فاستر و شرکا بهره وری محیطی آسمان خراش را به سطحی مثال زدند. آنها سقف را برای جمع آوری آب باران برای استفاده در تهویه هوا برای محیط داخلی و بازیافت از طریق وارونه سیستم در حال اجرا طراحی کردند. بنابراین ، سالانه تقریباً 1.7 گالن آب صرفه جویی می شود. در دو طرف پله برقی مورب در منطقه لابی یک آبشار مجسمه سازی شده دو طبقه وجود دارد که نام آن “Icefall” است و همزمان با اهداف کاربردی کنترل رطوبت و دمای داخلی کار می کند.

برج هرست و معماری سبز

کل ساختار خارجی به یک داربست دو لایه سفارشی احتیاج داشت که بتواند از کنار هم به بالا و پایین حرکت کند تا بتوان این ساختار را به روشی مناسب ساخت.
آنها حتی مجبور شدند معمای نصب بیش از 3000 پنجره در قسمت بیرونی را که هر طبقه دارای 12 پیکربندی مختلف پنجره بود را حل کنند و گوشه های پنجره را به سمت داخل بلغزانند همانند دهان پرنده . تمیز کردن این پنجره ها نیاز به داربست ساخته شده دیگری داشت.

طبقات به منظور به حداکثر رساندن دسترسی به نور طبیعی طراحی شده اند و تمامی چراغ ها با سنسور هایی که با حضور افراد روشن و خاموش می شوند کنترل می شوند. کل ساخت و ساز ساختمان باعث کاهش بیش از 1070 تن انتشار دی اکسیدکربن شده است..

سرانجام ، پس از دریافت مجوز ، ساختمان در سال 2006 تکمیل و افتتاح شد. تاکنون برج هرست از شورای ساختمان سبز ایالات متحده درجه طلا دریافت می کند و برای یک ساختمان کارآمد سازگار با محیط زیست دارای وضعیت پلاتین است.

 

تهیه و ترجمه توسط تحریریه سایت معماری آرک وب

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.