آپارتمان مسکونی بی حصار | اثری از دفتر معماری کارابن

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

بی حصار

معرفی پروژه

معماران: دفتر معماری کارابن
مساحت: ۱۵۰۰ متر مربع
سال: ۲۰۱۶
عکس ها: مهدی پناهی
معماران اصلی: مهدی پناهی
مکانیک: توچال
کارشناس طراحی: محمدرضا ریاحی، الهام پذیری
منظره: مصطفی امیری نیا، زهره بختیاری
مهندس عمران: آقای سبزی، محمدعلی پناهی
کاربری ساختمان: آپارتمان مسکونی
سنگ نما: سنگ سفیر سپاهان
پنجره: نامیکاران
شهر: تهران
کشور: ایران

پروژه “بی حصار”: ایجاد فضای باز و سبز

ایجاد فضای باز در داخل محله حس تعلق را برای ساکنین، همسایگان و رهگذران تقویت می کند و فضای سبز را افزایش می دهد. این پروژه متناسب با طرح سرمایه گذاری کارفرما، تقاضای صاحبخانه و نیاز محله برای بافت شلوغ شهری محله حکمت (دزاشیب) طراحی شد.

قطعه گمشده امروزی پازل بافت شهری فضاهای باز و سبزی است که نه تنها ساکنان ساختمان بلکه همه همسایگان در آن احساس آشنایی و تثبیت می کنند. مانند بسیاری از پروژه های آپارتمانی دیگر، از یک سو، حداکثر مساحت ساختمان و اصلاحات ارضی، و از سوی دیگر، مکان یابی پارکینگ و مسیر خودروها، فضای باز، فضای سبز و حیاط روستا را به حداقل می رساند. همچنین بنا به دلیل قرار گرفتن در تقاطع سه کوچه و مرکزیت منحصر به فردش در بین همسایگان قابل توجه می باشد.

با توجه به همه محدودیت ها، ما تمام تلاش خود را کردیم. ما فضاهای باز پروژه را فرصتی عالی برای تقویت روابط همسایگی می دانستیم و به دنبال فرصتی برای افزایش فضای سبز از دست رفته بودیم. با جزئیات مربوطه، آنچه از حیاط باقی مانده بود را طراحی کردیم تا فضای باز و سرسبزی را به حداکثر برسانیم و با آزادسازی فضای حیاط از منظر ادراکی، فضای باز محله و منظر سبز را افزایش دادیم. در فضاهای ساخته نشده در کوچه پس کوچه های شهرمان، حضور در فضای باز و سرسبز و لمس طراوت گیاهان کمترین چیزی است که به آن نیاز داریم.

انتخاب مصالح مناسب و بومی در هماهنگی با بناهای مجاور تلاش دیگری برای هماهنگی و یکپارچگی و ایجاد کالبد شهری آرام و تقویت حس تعلق بود. در نهایت ما پروژه “بی حصار” را با فضاهای باز و نیمه باز و حضور حداکثری گیاهان و فضاهای بدون حصار به وجود آوردیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.