پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی:چگونه شهرها را تغییر می دهند

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی

با ظهور باتری‌ها و خودروهای برقی عصر خودروهای بنزینی ، پمپ بنزین‌ها و آلودگی‌هایی که آنها برای جوامع به ارمغان می‌آورند به پایان می‌رسد.پمپ بنزین ها به دلیل ماهیت خود دارای مخاطرات زیست محیطی هستند. از ۴۵۰۰۰۰ مکان خطرناک تنها در ایالات متحده نیمی از آنها آلوده به نفت هستند و بیشتر پمپ بنزین‌های قدیمی از مخازن زیرزمینی خود نشتی دارند و این مشکل خطر نشت و انفجار را زیاد میکند.این خطرات به نشت مخزن یا عدم استفاده از پمپ بنزین ها تنها محدود نمی شود. در حین کار، پمپ بنزین‌ها خطرات جدی برای سلامتی افراد در خانه‌ها، مشاغل و مدارس اطراف ایجاد می‌کنند. پمپ بنزین‌ها سطوح خطرناکی از مواد سرطان‌زای معروف بنزن و اوزون را منتشر می‌کنند که باعث مشکلات تنفسی جدی می‌شود.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی

نگرانی‌های مربوط به تغییرات اقلیمی باعث شده است که دولت‌های کالیفرنیا، کانادا و اتحادیه اروپا خواستار پایان فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ شوند، در حالی که سایر مکان‌ها از این هم فراتر می‌روند و ممنوعیت‌های فروش را از اوایل سال ۲۰۳۰ یا تا اواخر سال ۲۰۲۵ اجرا می‌کنند. شرکت‌های خودروسازی مانند GM، مزدا و ولوو از این روند پیروی می کنند و تاریخ هایی را برای زمان فروش آخرین خودروهای بنزینی خود تعیین کرده اند.

در سال ۲۰۲۱، پتالوما، کالیفرنیا اولین شهر در جهان بود که احداث پمپ بنزین های جدید را ممنوع کرد. از آن زمان، حداقل چهار شهر دیگر به طور دائم احداث پمپ بنزین های جدید را ممنوع کرده اند، و حداقل شش شهر دیگر (از جمله لس آنجلس) در حال توسعه سیاست های متناسب با آن هستند.

مطالبات جدید

تا سال ۲۰۳۰، ممکن است ۲۶ میلیون خودروی الکتریکی در ایالات متحده وجود داشته باشد، که به این معنی است که بیش از ۱۰ برابر تعداد شارژر های خودروهای الکتریکی امروزی مورد نیاز خواهد بود.در برزیل، طبق داده های انجمن خودروهای الکتریکی برزیل (ABVE تعداد مدل های الکتریکی فروخته شده از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱  ۲۵۵درصدنسبت به سال مشابه آن افزایش یافته است.نتیجه این گزارش بسیار بالاتر از کل بازار سنتی خودرو است که در همان سال 3 درصد افزایش یافت.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی

استارباکس، با ۱۵۰۰۰ مکان در سراسر کشور فکر می کند که می تواند به پر کردن بخشی از شکاف کمک کند.در آزمایشی که امسال راه اندازی شد، این شرکت با Volvo و ChargePoint همکاری می کند تا شارژرهای EV را در پارکینگ های خود در طول مسیر ۱۳۵۰ مایلی از دنور تا سیاتل نصب کنند که هر ۱۰۰ مایل یا بیشتر فاصله دارند.با توجه به اینکه زمان شارژ یک وسیله نقلیه الکتریکی بسیار کندتر از پر کردن باک بنزین است، نوشیدن قهوه هنگام شارژ خودرو ایده جالبی است.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی

آیا این راه‌ حل نوع جدیدی از رفتار شهری را ایجاد می‌کند که در آن مردم در کافه‌ ها توقف کنند تا ماشین‌هایشان را شارژ کنند وآیا می تواند تغییر ساختاری در معماری تجاری شهری نز ایجاد کنند؟

در همان زمان که کافی شاپ های شهری برای ایجاد مناطق عرضه سازگار می شوند، زمینی که امروزه پمپ بنزین ها در آن کار می کنند به چه چیزی منتهی می شود؟ با توجه به اینکه بیشتر اوقات در گوشه های پر تحرک شهرها قرار دارند.آیا آنها هدف گمانه زنی املاک و مستغلات خواهند بود؟ یا ممکن است این مراکز عرضه شارژ خودروهای برقی با مکان‌هایی که امروزه جایگاه‌ های خدمات وجود دارد تطبیق داده شوند؟

هاب شارژ

پارکلند، یک شرکت کانادایی که دارای ۳۰۰۰ ایستگاه خدمات در ۲۵ کشور است، حامی یک مسابقه بین المللی بود که هدف آن ایجاد ایستگاه خدمات برق در آینده است.جیمز سیلوستر، معمار اهل ادینبورگ، اسکاتلند، که مسئول طرح برنده است مدل جدیدی را پیشنهاد می‌کند که به شدت با آنچه امروز داریم متفاوت است ، مدلی که تجربه مشتری را در اولویت قرار می‌دهد. طراحی او یک ساختار خطی طولانی با پایانه های شارژ در سراسر محیط آن را پیشنهاد می کند. در مرکز شهر، فروشگاه‌ها و سایر خدمات رفاهی و همچنین فضاهای غیرتجاری میتوانند مکانی برای توقف و استراحت رانندگان به ارمغان بیاورند.

پمپ بنزین ها و ماشین های الکتریکی

ایستگاه Silvester با یک سیستم مدولار طراحی شده است و ساختار آن اجازه می دهد تا با اندازه های مختلف زمین ها سازگار شود،همچنین می تواند خدمات و امکانات متنوعی همچون رستوران ها به همراه غذا و نوشیدنی های متنوع فضای ورزشی، ماساژ درمانی و حتی باغ هایی را ارائه دهد که رانندگان بتوانند در هنگام شارژ شدن باتری ها در آن استراحت کنند.این ساختار پیشنهاد شده توسط طراح اسکاتلندی با مواد پایدار مانند چوب و سنگ ساخته شده است و سقف آن دارای پنل های خورشیدی است. او اشاره می کند که با این ساختار مدولار، زمان ساخت و ساز به اندازه کافی کوتاهتر و انعطاف پذیر است تا بتوان خدمات متنوعی را میزبانی کرد.این طرح برنده می تواند چیزی بیش از طراحی هوشمندانه باشد.پارکلند در حال مذاکره با طراح است تا بهترین روش را برای راه‌اندازی ایستگاه جدید پیدا کنند، حتی اگر راه‌اندازی آن با سرعت کند انجام شود..این شرکت هنوز در مراحل اولیه انتقال خود به خودروهای الکتریکی است اما قصد دارد تا اواسط سال شبکه ای از ۲۵ ایستگاه خودروهای الکتریکی فوق سریع را در بریتیش کلمبیا افتتاح کند.این می تواند آغاز تحولی باشد که هدف آن پاسخگویی به نیازهای جامعه ای است که هر روز در حال رشد است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.