برج ۱۸ رابینسون | اثری از گروه معماری KPF

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

برج 18 رابینسون

معرفی پروژه

معماران: KPF
مساحت: ۲۴۰۰۰ متر مربع
سال: ۲۰۱۸
عکس ها: تیم گریفیث
سازندگان: EQUITONE، Campolonghi، China Southern Glass، MetalPlas، PPG، Quarella، Stone Source
مهندسین سازه: مشاوران KTP
مشاور گرین مارک: سیستم ساختمان و تشخیص Pte Ltd
کشور: سنگاپور

طراحی پایدار و منحصر به فرد ۱۸ رابینسون

طراحی ۱۸ رابینسون شرایط منحصر به‌ فردی را که بافت شهری، محیطی و فرهنگی سنگاپور معاصر را تعریف می‌کند ترکیب می‌کند و منجر به ساخت یک برج با نشان تجاری و دفاتر کوچک اداری و پایدار می شود.

 

 

۱۸ رابینسون در انتهای تقاطع V شکل خیابان مارکت و جاده رابینسون قرار دارد،فرم سایت عجیب و غریب آن باعث شده تا برج از عناصر متعادل چند وجهی بهره ببرد. دو حجم اصلی آن شامل یک برج اداری کریستالی معلق، و یک پادیوم (Podium) خرده فروشی را شامل می شوند. با رعایت سیاست جایگزینی منظر منطقه ای سنگاپور، ۱۸ رابینسون فضای سبز را برای عموم مردم ارائه می دهد که معادل مساحت سایت است. سکوی محوطه‌سازی‌شده و اسکای گاردن روی پشت‌بام دارای درختان کاشته شده، تهویه طبیعی، و منظری از سراسر شهر است.

 

 ترکیب فضاهای باز و دید به بندر

پادیوم از سطح خیابان بالاتر قرار گرفته است که فضای بزرگی در ورودی طبقه همکف به باغ آتریوم ایجاد می کند.آتریوم هسته ای است که در اطراف آن لابی، دفاتر، فروشگاه ها و رستوران ها سازماندهی شده اند. پنجره‌های شهری روبه‌روی جاده رابینسون فروشگاه ها و فعالیت‌های داخلی آن را در معرض دید قرار می‌دهند در حالی که متریال و طراحی چند وجهی پادیوم رابطه‌ای متنی با فرم زاویه‌ای سقف و سفالین Lau Pa Sat (یک بازار غذایی در قلب شهر سنگاپور است که در سبک کلاسیک آرت دکو ساخته شده است) ایجاد می‌کند.

 

بیست طبقه اداری با طراحی زیبایی بالای پادیوم قرار دارند که ارتفاع ساختمان و دید به بندر را به حداکثر می رسانند. ترکیب زاویه‌دار برج برای افزایش دسترسی به نور طبیعی، کاهش دید مستقیم به برج‌های مجاور و بازتاب نور برای ایجاد یک فانوس جواهر مانند برای سنگاپور مورد استفاده قرار گرفته است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.