لندمارک تیفانی | اثری از گروه معماری OMA

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

لندمارک تیفانی

معرفی پروژه

معماران: OMA
سال: 2023
عکس ها:floto+warner
سازنده: Seele
مهندس سازه: WSP Norge, WSP
WSP Norge، WSP :MEP
آکوستیک: Cerami Associates، Henderson Engineers
حمل و نقل عمودی: گروه مشاوره ادجت ویلیامز
پایداری: Paladino & Co
مشاور روشنایی: Tillotson
شریک مسئول: شوهی شیگماتسو
همکار: جیک فورستر
معماران پروژه: کارولین کوربت، نینوسلاو کرگوویچ
تیم طراحی: ماری کلود فارس، ریچارد نلسون چاو، توماسو برنابو سیلوراتا، کلمنت ماتیو، کوین لارسون، لئونه دی روبیلان، آدام ووسبورگ، آناهیتا تبریزی، آوو کیویالیان، جکی وون بائه، هنریک جرستاد، کامرون فولمر، گیمو ژونگ، کامرون فولتریک، گیش ژونگ، سرنو، شری طویل
معمار داخلی: پیتر مارینو
معمار اجرایی: Callison RTKL
آِی تی/داده/امنیت:شرکت تیفانی (داخلی)
نماینده کارفرما / مدیران پروژه / هزینه: گروه MACE
مشاور نما: شرکت معماران و مهندسین مشاور Heintges P.C
مشاور Av: پروژه های تئاتر
تابلو و راه یابی: 2×4
پیمانکار عمومی: Structuretone
شهر: نیویورک
کشور: ایالات متحده آمریکا

تیفانی، نماد شکوه، لوکس و زیبایی

Tiffany & Co یک شرکت نمادین و خرده‌فروشی نیویورکی است که کالاهای لوکس را از لوازم التحریر و اشیاء روزمره گرفته تا جواهرات زیبا ارائه می‌کند. تاریخچه نوآوری و تعهد به زیباییِ جاودانه و عمل گرایی، نشان می دهد که چگونه طراحی تخصصی به چشم انداز خرده فروشی محلی و جهانی شکلی دوباره داده است.

ساختمان‌ِ برجسته تیفانی برای بیش از ۸۰ سال در خیابان 727 Fifth قرار داشته است و خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های نیویورک تثبیت کرده است. از قضا، تجربه یا تداعی یک فرد از برجسته ترین قسمت یک ساختمان  اغلب به طبقه همکف که مکانی برای فیلم برداری فیلم ها مورد استفاده قرار گرفته محدود می‌شود. نوسازی، این ساختمان شاخص را با طیفی از مداخلات، از برنامه‌ریزی مجدد تا حفظ و بیان فضایی جدید، دوباره به تصویر می‌کشد.

در خیابان 727 Fifth تعداد ۱۰ طبقه کاملاً به این فروشگاه اختصاص داده شده است، در مقیاسی که با یک فروشگاه بزرگ شهری تفاوت چندانی ندارد.در حالی که یک فروشگاه بزرگ ذاتاً متنوع است وتنوع گسترده ای از مارک ها را دارد. در اینجا، یک برند واحد یک ساختمان چند طبقه را به تنهایی اشغال می کند.

چگونه بازسازی می تواند یکنواختی احتمالی خرید همه محصولات تیفانی را بشکند؟چگونه می توان پتانسیل مقیاس را برای ارائه یک تجربه متنوع به حداکثر رساند؟ آیا بازدیدکننده می تواند به طور کامل در کل ساختمان درگیر شود؟ چگونه یک برند موروثی و قدیمی در یک بنای تاریخی باید یک روایت منسجم را منتقل کند؟ آیا مرکز ثقل فعالیت می تواند به صورت عمودی جابجا یا توزیع شود؟

 بازسازی و بهبود فضای خرده‌فروشی تیفانی

این تحول با سازماندهی مجدد و پهنه بندی مجدد پلان خرده فروشی برای گردش روان تر در سطح همکف و در هر ده طبقه آغاز می شود. با جابه جایی و یکپارچه سازی هسته در راستای ورودی اصلی و درب گردان و اضافه کردن یک لابی آسانسور که دسترسی به سطوح بالاتر را آسان می کند، زیرساخت کارآمدتری ایجاد می شود.اضافه شدن یک فضای نمایشگاهی و رویدادیِ مناسب برای مشتریان در بالای ساختمان اصلی به عنوان یک بعد جدید در اکوسیستم خرده‌فروشی تیفانی محسوب شده و فضایی برای انتشار هویتِ برند در حال تغییر تیفانی و برگزاری طرح‌های جدید آن متصور شده است.

این معماری با نگرش به تجمل ایجاد می شود که در طول تکامل تیفانی تعادلِ حساسیت های زیبایی شناختی و عملی به عنوان وسیله ای برای نوآوری تداوم یافته است. در اینجا، ما هر دو ویژگی را به صورت برنامه ای و رسمی حل می کنیم. یک باکس شفاف در دو طبقه، نمایشگاه و رویدادها را در درون خود قرار می دهد و یک فرم یکپارچه با پتانسیلی برای دو برنامه با هم یا به طور مستقل ایجاد می کند. نمای شیشه ای مستقیم و چشم نواز نمای پانورامیکی را ارائه می دهد که از لبه پوسته ساختمان عقب می نشیند تا یک تراس سرپوشیده مشرف به شهر و پارک مرکزی ایجاد کند.

در بالا، طبقه مورد بازدید مشتریان به بیرون و بالای تراس گسترش یافته و با نمای شیشه ای فرورفته ای احاطه شده است. بر خلاف شیشه های منحنی سنتی که معمولا از دو قطعه شیشه تشکیل شده اند که شکل‌های متفاوتی از یکدیگر نیز دارند، ما ترکیبی از شیشه‌های صاف و شیبدار استفاده کرده ایم تا از دو ویژگی متفاوت و مزیت های متمایز آن نیز استفاده شود. شیشه خم شده از نظر ساختاری نیز مطلوب است و در عین حال به حمایت عمودی کمتری نیاز دارد همچنین جلوه‌ای آینه‌ای نیز ایجاد می‌کند و حریم خصوصی را از نمای بیرونی تامین می کند. شیشه مسطح low-e عملکرد انرژی را بهینه می‌کند و در عین حال بازتاب‌های داخل را به حداقل می‌رساند تا شفافیت برای مناظر بیرونی شهر حفظ شود.

این نما که از یک پرده نرم تشکیل شده، پادزهری برای ساختمان شیشه ای سختی است که بر فراز لندمارک قرار گرفته و بافتی متفاوت با فرم ساختمان آهکی موجود و باکس شیشه ای دارد.جعبه جواهرات جدید (یا “جعبه آبی” در هنگام روشن شدن در شب به رنگ آبی تیفانی) که بالای ساختمان اصلی آویخته شده است، نمادی از شروع هویت جدید پرچمدار و برند تیفانی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.