دفتر قبادیان | استودیو معماری باغ ایرانی

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

دفتر قبادیان

معرفی پروژه

معماری: استودیو باغ ایرانی
معمار ارشد: مهسا مجیدی، پانته آ پرهامی
لوکیشین: تهران
مساحت ناخالص ساخته شده (m2/ft2): 280 متر مربع
پیش نویس و طراحی جزئیات: مینا نبوی، کتی تهرانی
سه بعدی: پیمان تاجیک، نیلوفر کاوه
ناظران سایت: کامران نقی، محسن محمدی
برق و داده: اشکان سجادی
عکاسی: استودیو دید
سال: 2020
دسته بندی: اداری
موضوع: معماری

“آزاد مانند فضا، شناور به عنوان یک فضانورد و هیجان انگیز مانند کیهان”

برای طراحی این پروژه شرکتی برای تولید کننده پیشرو محصولات آرایشی و بهداشتی، فضایی به مساحت 280 متر مربع با الهام از فضای بیرونی طراحی شده است.

فضا، مجموعه‌ای از گره‌های به هم پیوسته در یک شبکه پیچیده با لقمه‌های مجزا که با درهم تنیدگی به هم متصل شده‌اند. ما انسان ها، با همکاری تحت سازمانی کار می کنیم که در فضایی به نام دفتر کار می کنیم. با شناخت این ارتباطات و شباهت ها، ما تشویق شدیم که آنها را در فلسفه طراحی ایجاد کنیم که نیازها، فعالیت ها و ضرورت ها را در نظر می گیرد تا فضای اداری ایجاد کنیم که از نظر زیبایی شناسی جذاب و در عین حال بسیار کاربردی باشد.

لوکیشن یک ساختمان اداری نوساز است که این فضا در همان مراحل اولیه ساخت با مجموعه ای از نیازهای مشتری از جمله دستیابی به یک طراحی خلاقانه منحصر به فرد با فضای مفهومی اداری باز که نشان دهنده هویت مبتکرانه آنها در حوزه کاری آنهاست، به استودیوی پرشین گاردن آورده شد.

به عنوان فضایی برای کار، تعامل و جلسات مشارکتی با ایده بازتاب هویت و اهداف تیم خلاق این شرکت طراحی شده است. روابط و تبادلات در محیط کار و لزوم تشکیل مجموعه منسجمی از اهداف مشترک در فضای اداری، بر اهمیت بسترسازی برای رشد و شکل‌گیری این روابط بیش از پیش تاکید می‌کند.

علاوه بر فضای باز و یکپارچه اداری و مبلمان طراحی شده به طور خاص برای این پروژه، قسمت های استراحت، گوشه های قهوه و مرکز ارائه، فضاهای بسته خصوصی مانند باجه تلفن و اتاق های ملاقات آنلاین برای رفع نیازهای متنوع مشتریان در نظر گرفته شده است.

عناصری چون رنگ و نور و همچنین تمرکز بر اثر بازتاب و بافت متریال در کنار آینه کاری سنتی ایرانی با نقش و نگارهای بدیع و اشکالی که توسط هنرمندان بومی اجرا شده است، منجر به شکل گیری فضایی سورئال و در عین حال کاربردی می شود که بازتاب دهنده هویت انسان است. این شرکت و طراحی داخلی بومی.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.