35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

از سنین پایین، ما اغلب عباراتی مانند “شما باید حداقل ۸ ساعت در روز بخوابید” شنیده‌ایم. برای تضمین یک استراحت شبانه خوب، داشتن یک تشک راحت که متناسب با نیازهای کاربران باشد، بسیار مهم است، به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه انسان‌ها یک‌سوم از کل عمر خود را در خواب می‌گذرانند؛ بنابراین، هنگامی که معماران، طراحان و صاحب‌خانه‌ها با گزینه‌های مختلفی در بازار کالای خواب مواجه می‌شوند، چه در ارتباط با زیبایی‌شناسی و چه در ارتباط با عملکرد باید به‌دقت فکر کنند و عوامل متعددی را در نظر بگیرند. اما قبل از اینکه هر تصمیمی گرفته شود، بسیار مهم است که با اصول اولیه خرید تختخواب شروع کنیم: تعیین اندازه تشک.

قبل از انجام این کار، سؤالات متعددی مطرح می‌شود: چه تختی  پاسخگوی نیازهای من خواهد بود؟ چطور اندازه بهینه تخت خوابم را بدانم؟ چقدر فضا در اطراف تخت نیاز دارم؟ برای پاسخ به این سؤالات و تسهیل فرایند انتخاب، در ادامه ۵ نکته در مورد انتخاب سایز مناسب تختخواب را از طریق مجموعه‌ای از مثال‌ها ارائه می‌کنیم.

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

با دانستن اندازه‌های استاندارد تخت شروع کنید

اندازه تخت خواب باید به اتاق‌خواب کمک کند تا از تمام پتانسیل خود استفاده کند و طراحی آن را بهینه کند؛ تشکی که بیش از حد بزرگ باشد باعث می‌شود فضا بیش از حد شلوغ شود، درحالی‌که تشکی که بیش از حد کوچک است ممکن است از جای خود خارج شود؛ بنابراین، چه تخت تک‌نفره باشد و چه تخت دونفره اولین قدم در انتخاب تخت با اندازه‌ای مناسب آگاهی از گزینه‌های موجود است. اگرچه این اندازه‌ها ممکن است در مکان‌های مختلف کمی متفاوت باشند، اما به‌طورکلی ۶ اندازه رایج وجود دارد: دوقلو، توئین XL، فول، کوئین، کینگ و کینگ کالیفرنیا. ابعاد آن‌ها (عرض، طول و مساحت) در نمودار زیر آمده است:

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

به‌اندازه و تعداد افراد توجه کنید

پس از بررسی هر گزینه‌ای مهم است که تخت‌هایی را که مناسب افراد است را بر اساس عامل‌های اولویت‌بندی کنید که شامل تعیین تعداد افراد، رده سنی افراد به منزله تعیین اندازه و قد آن‌ها است. برای مثال یک تشک تویین اغلب کوچک‌ترین اندازه استاندارد است و بیشتر برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است، بااین‌حال می‌تواند برای بزرگسالانی که در یک فضای کوچک زندگی می‌کنند و قد متوسط یا کوتاه‌تری دارند نیز کار کند. تخت‌های Twin single  و  Twin xl شبیه به هم هستند، اما با افزایش 12 سانتی متر به تشک Twin single و تبدیل آن به Twin xl برای افراد بلندتر ایده آل می شود.

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

یک تخت خواب فول سایز که به تخت دونفره نیز معروف است، می‌تواند برای یک فرد بزرگسال که فضای بیشتری می‌خواهد عالی باشد. علی‌رغم اینکه این تشک برای دو نفر طراحی شده، اما می‌تواند برای برخی بسیار کوچک نیز باشد و از خوابیدن راحت آن‌ها جلوگیری کند. در مقابل، یک تشک به‌اندازه کویین اندازه کافی برای دو نفر را دارد و در بسیاری از اندازه‌های اتاق‌ها نیز به‌خوبی جا می‌شود که نشان‌دهنده محبوبیت آن است. برای کسانی که به دنبال فضای بیشتر هستند، تخت کینگ سایز عریض‌ترین تخت در بازار است، درحالی‌که تخت کینگ سایز کالیفرنیا بزرگ‌ترین تخت است. هر دوی این‌ها به‌خصوص برای افراد بلندقد و همچنین زوج‌هایی که ممکن است در طول شب با کودکان یا حیوانات خانگی خود باشند یا هر کسی که می‌خواهد دراز بکشد و فضای کافی داشته باشد مناسب هستند. علاوه بر عرض و طول، ارتفاع نیز می‌تواند معیار مهمی باشد که هنگام انتخاب تشک باید در نظر داشته باشید، چرا که تشک‌های در نظر گرفته شده برای سالمندان یا کودکان ممکن است برای دسترسی آسان‌تر نیاز به نزدیک‌شدن به زمین داشته باشند.

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

اتاق‌خواب را اندازه‌گیری و آن را طراحی کنید

جدا از پاسخ به نیازهای کاربران، دانستن میزان فضای در دسترس برای تخت خواب در طول فرایند انتخاب آن بسیار مهم است. برای مثال یک‌تخت خواب بسیار بزرگ در یک آپارتمان کوچک، احتمالاً بهترین استفاده از فضای کوچک موجود نیست. ازاین‌رو، ابتدا توصیه می‌شود که مساحت اتاق (طول x عرض = مساحت) محاسبه شود. اگر فضا مربع‌شکل نباشد، سطح را می‌توان به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد که باید با هم جمع شوند تا مجموع به دست آید. همچنین با دانستن مساحت هر تشک، می‌توان تصور کرد که چه مقدار فضا در اتاق باقی خواهد ماند. به‌عنوان یک قاعده کلی، یک‌تخت خواب باید حداقل ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر (۲ تا ۳ فوت) فضای راه‌رفتن در اطراف خود داشته باشد هم تخت بدون برخورد با دیوارها باشد و هم اطمینان حاصل شود که کمدها، کشوها و درها می‌توانند به‌درستی باز شوند.

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

در طول این طراحی، ردیابی همه چیز روی زمین به‌وسیله کشیدن محیط تخت با نوارچسب و سپس قدم‌زدن در اطراف آن می‌تواند مفید باشد. این کار امکان تجسم همه چیز را فراهم می‌کند و همچنین می‌تواند به تجربه چیدمان‌های مختلف اتاق‌خواب کمک کند. علاوه بر این، عامل دیگری که باید در نظر داشته باشید، موقعیت اتاق است، زیرا انتقال یک تشک بزرگ به فضایی که دسترسی به آن دشوار است؛ مانند فضایی با درهای کوچک یا پلکان‌های باریک می‌تواند پیچیده باشد.

در اتاق‌های کوچک، استفاده از تخت‌های کم جا می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد

همچنین مهم است بدانید که علاوه بر کوچک‌کردن تشک، به‌خصوص در فضاهای تنگ و باریک، راه‌های دیگری نیز برای آزادکردن فضای ارزشمندتان وجود دارد. از این نظر، تخت‌های دیواری که به آن‌ها تخت‌های کم جا نیز گفته می‌شود، می‌توانند بسیار مفید باشند. مهم نیست که اندازه تشک چقدر باشد، با سیستم مناسبی که این تخت‌ها دارند به‌راحتی می‌توان از فضا در زمانی که نیاز به خوابیدن ندارید استفاده کنید و تخت خواب را به‌راحتی باز و بسته کنید. این امر باعث می‌شود تا فضای بیشتری برای استفاده‌های دیگر مانند یک دفتر کار یا یک اتاق تلویزیون یا فضایی برای ورزش و یوگا در طول روز داشته باشید.

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

خیلی چیزها به اولویت های شخصی شما بستگی دارد

اگرچه ویژگی های مربوط به فضا تا حد زیادی در انتخاب تخت تاثیر می گذارند، اما راحتی، سلیقه شخصی و سبک خواب نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. یک نوجوان ممکن است یک‌تخت خواب جمع‌شونده  و کم جا برای خواب شبانه بخواهد درحالی‌که کودکان کوچک‌تر ممکن است به تخت خواب‌هایی تمایل داشته باشند که به‌عنوان فضای بازی نیز کارایی داشته باشد. درعین‌حال، بدون توجه به‌اندازه اتاق، برخی ممکن است یک‌تخت کوچک‌تر را برای اولویت‌دادن به فضای کف بیشتر انتخاب کنند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است فضا را برای یک تشک بزرگ‌تر قربانی کنند. سبک خوابیدن را نیز می‌توان در نظر گرفت؛ اگر کاربر تمایل به جمع‌شدن در خواب داشته باشد، یک‌تخت بزرگ ممکن است به‌اندازه تشک‌هایی که بزرگ‌تر هستند ضروری نباشد. بااین‌حال، درهرصورت باید فضای کافی برای خوابیدن و زندگی راحت وجود داشته باشد خواه این شامل یک تشک کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باشد.

راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک راهنمای خرید و انتخاب تخت خواب: ۵ نکته در انتخاب سایز مناسب تشک

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.