ایستگاه مترو پلازا دِ آرماس | Beals Lyon Arquitectos

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

ایستگاه مترو پلازا دِ آرماس

معرفی پروژه

معماران: Beals Lyon Arquitectos
مساحت: 4115 متر مربع
سال: 2020
عکس ها: پابلو کازال آگویر، بیلز لیون آرکیتکتوس
سازنده: Nuprotec
معماران اصلی: آلخاندرو بیلز، لورتو لیون
شهر: سانتیاگو
کشور: شیلی

ایستگاه مترو پلازا دِ آرماس

ایستگاه مترو پلازا دِ آرماس پیوندی اجتماعی و فرهنگی در مرکز شهر

اولین خط مترو سانتیاگو در سال 1975 افتتاح شد. از آن زمان، پنج خط دیگر در طی یک روند توسعه مستمر ساخته شده است تا مرکز شهر را با بخش هایی از شهر پیوند دهد.

به عنوان یک سرویس حمل و نقل عمومی، سیستم مترو در اتصال مناطق دور افتاده به یکدیگر بسیار اساسی و کاربردی است. محله‌ها و ساکنان متعدد محلات توسط سیستم حمل و نقل مترو می توانند به مرکز شهر رفت و آمد کنند.

این پروژه در مرکز شهر قرار دارد و بالای ایستگاه ساختمان چند طبقه ای نیز قرار گرفته است.ترکیب ساختمان چند طبقه و ورودی ایستگاه مترو در طبقه همکف به دنبال حفاظت از تداوم بافت شهری، کاهش اثرات منفی و در نهایت به عهده گرفتن نقش زیرساخت به عنوان مولد فضای عمومی است که قادر به ادغام مستمر با بافت تاریخی و زندگی شهر است.

ایستگاه مترو پلازا دِ آرماس

درخشش شهر و رمزهای زیرزمین در ایستگاه مترو

در سطح خیابان این ایستگاه می‌خواهد چیزی از اتمسفر اتفاقات موجود زیرزمین را به سطح بیاورد و همچنین از سطح خیابان به زیرزمین ببرد. ورودی ایستگاه مترو همچون غاری مصنوعی است که به عنوان آستانه‌ای برای ورود به دنیای زیرزمینی عمل می‌کند. دو نوع طاق با عرض های مختلف، ساختاری را تشکیل می دهند که شامل حفره ای برای این بنا است که با ترکیب و مونتاژ قالب دو منحنی کوچکتر ساخته شده است.

پایه های بتنی بنا عظیم و مستحکم است به طوری که می توانند در برابر نیروهای زیاد و اصطکاک بالا مقاومت کنند. حجم زیاد این پایه ها در انتها به قطعات ظریف و باریک‌تر تقسیم می‌شود.

ایستگاه مترو پلازا دِ آرماس

هنگام غروب، نماهای سنگی از داخل با نورپردازی منحصر به فردی روشن می شوند. حجمی که قبلاً مات بود، سپس به نوعی لامپ شهری تبدیل می‌شود و با درخششی کم‌رنگ و پراکنده، ساختمان را به عنصری زیبا در سطح شهر بدل می کند.

این ساختمان روزانه توسط هزاران نفر برای رفت و آمد استفاده می شود. هنگامی که مردم از این ایستگاه خارج می شوند می توانند بخشی از نمادین ترین نمادهای سانتیاگو را از نزدیک ببینند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.