هندریل یا نرده محافظ، سیستمی ایمن در پروژه های معماری

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

هندریل یا نرده محافظ

طراحی معماری رشته‌ای است که طیف گسترده‌ای از مقیاس‌ها را در بر می‌گیرد، از مقیاس‌های کلان شامل طراحی نقشه‌های بزرگ همچون مجتمع‌های شهری بزرگ تا مقیاس‌های خرد که در آن بر عناصر خاص مانند وسایل و اتصالات تمرکز می‌کند. صرف نظر از مقیاس، توجه دقیق به طراحی هر جزء از محیط ساخته شده نقش مهمی در نحوه تجربه مردم از معماری را دارد.

در مقیاس خرد معماری، نرده ها نقش خاصی دارند. در حالی که نرده ها برای محصور کردن فضاها و جلوگیری از سقوط طراحی شده اند، نرده ها به عنوان عناصر پشتیبانی نیز عمل می کنند و جهت گیری و ثبات را برای جلوگیری از تصادفات و صدمات ارائه می دهند. در جنبه دوم است که ارتباط قوی تر با دسترسی آشکار می شود. به همین دلیل، وجود نرده‌ها ضروری است.

چگونه و کجا از سیستم های هندریل استفاده کنیم؟

نرده ها باید در دو طرف پله ها و رمپ ها نصب شوند. در هر دو حالت، نرده ها باید در طول هر سمت پیوسته باشند. علاوه بر این، این عناصر در فضاهای مجاور مناطق باز نیز اجرا می شوند. در گردش محدود، آنها باید به عنوان عناصر متصل به دیوارها قرار داده شوند تا از هر دو طرف پشتیبانی شوند. فاصله بین سطوح دستگیر نرده و سطوح مجاور توصیه می شود حداقل 38 میلی متر باشد.

با در نظر گرفتن بزرگسالان به عنوان کاربر در درجه اول، پیشنهاد می شود که نرده ها در ارتفاع ثابتی بین 865 میلی متر (34 اینچ) و 965 میلی متر (38 اینچ) از کف تمام شده اجرا شود. در محیط‌هایی که کودکان کاربران اصلی آن‌ها هستند، مانند مدارس یا زمین‌های بازی، حداکثر ارتفاع 710 میلی متر (28 اینچ) و فاصله عمودی حداقل 230 میلی متر (9 اینچ) بین نرده های بالا و پایین برای جلوگیری از حوادث توصیه می شود. علاوه بر این، پانل های پرکننده نقش حیاتی در جلوگیری از حوادث خطرناک را دارند.

هنگام دسترسی افراد، هر عنصر در حذف موانع در محیط ساخته شده نقش مهمی دارد. با این حال، این عناصر بخشی از یک زنجیره دسترسی هستند، جایی که ادغام مشترک آنها باعث می شود تعداد بیشتری از افراد و گروه های متنوع درگیر شوند. در مورد افراد نابینا، گنجاندن علائم بریل بر روی هندریل ها اگرچه مورد بحث است اما می تواند اطلاعات ضروری را برای آن ها فراهم کند. علاوه بر این، ادغام سطوح سنگفرش برجسته برای افراد نابینا در ابتدا و انتهای رمپ ها و پله ها به اعلام و تشخیص وجود این سازه ها کمک می کند.

سطح، گسترش و مصالح

توجه به بافت و تداوم نرده‌ها ضروری است تا بتوانند به درستی برای افراد دارای معلولیت، افراد مسن و سایر گروه‌ها مفید باشد، به‌ویژه زمانی که با از دست دادن تعادل یا خطر افتادن مواجه می‌شوند. در این زمینه، سطوح دستگیره نرده ها، چه در مقاطع دایره ای و چه غیر دایره ای، باید دارای لبه های گرد و عاری از عناصر تیز یا ساینده باشند.

با توجه به مصالح، هنگام مقایسه سیستم های فولاد ضد زنگ با سیستم های آلومینیومی، گزینه دوم هزینه کمتری برای هر واحد خطی دارد. در راستای ویژگی های مثبت این ماده، این سیستم ها معمولا با قطعات آلومینیومی ساخته می شوند که به دلیل چکش خواری، یک ماده ایده آل برای این کار می باشند. این امر نیاز به جوشکاری را از بین می برد و مقاومت در برابر خوردگی را تضمین می کند. نصب این سیستم ها نیز آسان است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.