35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

دانلود مبحث 2 مقررات ملی ساختمان | ویرایش سال 1384

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

دانلود مبحث 2 مقررات ملی ساختمان

مبحث دوم مقررات ملی ساحتمان | نظامات اداری

مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، به نظامات اداری مربوط به طراحی، اجرا و نظارت بر ساخت و سازها می‌پردازد. این مبحث برای کلیه دست اندرکاران صنعت ساختمان، از جمله مهندسین، مجریان، ناظران، مالکین و مراجع صدور پروانه، لازم الاجرا است.

کلیات مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان

مبحث دوم مقررات ملّی ساختمان تحت عنوان نظامات اداري، در مجموع در جهت تنسیق امور مهندسی و خدمات مورد انتظار به منظور رفع ابهامات و مشکلاتی که در اجراي قانون وجود داشت تنظیم گردیده است، در این مبحث ابتدا به تبیین آئین نامه اجرائی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و سپس به مجموع شیوه نامه هاي آئین نامه اجرائی مصوب پرداخته شده است و براي هر یک از عوامل مؤثر در ساخت و ساز اعم از دستگاه هاي اجرائی و عهده دار کنترل، سازمان هاي نظام مهندسی ساختمان و مراجع صدور پروانه و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، تکالیف روشنی تعیین گردیده است.

در مجموعه شیوه نامه ها، کلیه موارد مترتب بر طراحی، اجرا و نظارت ساختمان، متضمن عوامل اجرائی مربوطه، اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاتر مهندسی با تعیین حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال اشخاص یاد شده، تبیین گردیده است. جزئیات مربوط به دفترچه اطلاعات ساختمان و شناسنامه فنی و ملکی و برخی از شیوه نامه هاي مرتبط با ساخت و ساز از دیگر موضوعاتی است که در این مبحث مورد توجه واقع شده است.

دامنه کاربرد مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان

انجام خدمات طراحی، اجرا و نظارت توسط اشخاص حقیقی، دفاتر مهندسی و اشخاص حقوقی، همچنین کنترل و نظارت عالیه بر انجام خدمات و نحوه ارجاع کار و حق الزحمه اشخاص مذکور، گزارش انجام خدمات مرحله اي ساختمان و صدور هرگونه مجوز و کنترل حسن خدمات در امور طراحی، اجرا و نظارت ساختمان توسط سازمان، سازمان استان، شهرداري، اداره کل راه و شهرسازي و سایر مراجع مسئول با احراز شرایط مندرج در ماده 4 قانون و در چارچوب آئین نامه هاي اجرائی قانون، در سطح کشور بر اساس مفاد این مبحث انجام می گیرد.

پاورپوینت مبحث 2 مقررات ملی ساختمان

سایت معماری آرک وب مبحث 2 مقررات ملی ساختمان ویرایش سال 1395 که آخرین ویرایش حال حاضر می باشد را به صورت پاورپوینت آماده کرده است برای مشاهده اطلاعات بیشتر پاورپوینت مبحث 2 مقررات ملی ساختمان بر روی لینک کلیک کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.