35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

ساختمان مرکزی CCTV | اثری از رم کولهاس/OMA

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

ساختمان مرکزی CCTV اثری از رم کولهاس

معرفی پروژه

معمار: OMA
مساحت: 473000 متر مربع
سال ساخت: 2012
مکان: پکن، چین
کارفرما: تلویزیون مرکزی چین (CCTV)
سال: 2002-2012
همکاران: رم کولهاس، دیوید جیانوتن، اوله شیرن، شوهی شیگماتسو، الن ون لون، ویکتور ون در چیجس
مدیر پروژه: Dongmei Yao

ساختمان مرکزی CCTV بازآفرینی یک آسمان خراش به شکل یک حلقه

ساختمان مرکزی CCTV توسط OMA به عنوان بازآفرینی یک آسمان خراش به صورت یک حلقه طراحی شده است. ساخت این بنا در سال ۲۰۰۴ در مساحت 473000 متر مربعی شروع شد. ساختمان مرکزی CCTV در حال حاضر مجموعه فضایی از استودیوهای تلویزیونی، دفاتر و پخش و تولید را در خود جای داده است این ساختمان بزرگترین پروژه OMA و اولین ساختمان مهم این استودیو معماری در چین است.

ساختمان CCTV برخلاف رویه‌ی معمول آسمان‌خراش‌ها که برای رسیدن به حداکثر ارتفاع رقابت می‌کنند، طراحی شده است. این بنا از یک سکوی مشترک بالا می‌رود و دو برج آن به سمت یکدیگر متمایل شده و در نهایت در یک کنسول عمودی به طول ۷۵ متر ادغام می‌شوند. این طراحی، کل فرآیند تولید برنامه‌های تلویزیونی که قبلاً در مکان‌های مختلف پراکنده در سراسر شهر قرار داشت را در یک حلقه‌ی فعالیت‌های به هم پیوسته، تجمیع می‌کند.

نمای ساختمان CCTV تجسمی از سازه و عملکرد

ساختار ساختمان مرکزی CCTV و نیروهای در حال کار در آن، بر روی نمای ساختمان قابل مشاهده است: شبکه‌ای از خطوط مورب که در مناطقی با فشار بیشتر متراکم‌تر و در مناطقی که به پشتیبانی کمتری نیاز دارند، باز و بازتر می‌شود. در واقع نمای ساختمان، تجسم بصری سازه آن است.

نمای ترکیبی خود-نگهدارنده این ساختمان، دارای پنل‌های شیشه‌ای با عملکرد بالا و سایه‌بان آفتابی با ۷۰ درصد پوشش سرامیکی مشبک است. این پوشش، رنگ نقره‌ای-خاکستری ملایمی ایجاد می‌کند که به ساختمان در خط آسمان پکن، ظاهری شگفت‌انگیز و ظریف می‌بخشد.

قلب رسانه‌ی چین فضایی برای همه

لابی اصلی ۱۰,۰۰۰ مترمربعی، در برج ۱، یک آتریوم است که تا سه طبقه زیر زمین و سه طبقه بالاتر امتداد دارد. این لابی دارای اتصال مستقیم به شبکه مترو پکن است و به عنوان مرکز ورود و خروج برای 10,000 کارمند مستقر در ستاد مرکزی CCTV عمل خواهد کرد. ۱۲ استودیو (بزرگترین آن 2000 متر مربع است) که به لابی متصل هستند، عملکرد اصلی این ساختمان تولید برنامه های تلویزیونی است.

ساختمان مرکزی CCTV اثری از رم کولهاس

ساختمان مرکزی CCTV همچنین دسترسی عمومی به فرآیند تولید رسانه‌های چین را در سطحی بی‌سابقه تسهیل می‌کند: یک مسیر عمومی (Public Loop) بازدیدکنندگان را در یک مسیر اختصاصی به درون ساختمان هدایت می‌کند و فعالیت‌های روزانه استودیو و همچنین تاریخچه CCTV را به نمایش می‌گذارد. این مسیر در لبه کنسول، جایی که چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از منطقه تجاری مرکزی، شهر ممنوعه و سایر نقاط پکن را ارائه می‌دهد، به اوج خود می‌رسد،

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.