30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

دانلود مبحث 10 مقررات ملی ساختمان | ویرایش سال 1401

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

دانلود مبحث دهم مقررات ملی ساختمان

مبحث دهم مقررات ملی ساختمان |طرح و اجرای ساختمان های فولادی

مبحث دهم مقررات ملی ساختمان به طور اختصاصی به طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی می‌پردازد. این مبحث شامل مجموعه‌ای از قوانین، استانداردها و دستورالعمل‌هایی است که مهندسان، طراحان و مجریان ساختمان‌های فولادی موظف به رعایت آن‌ها هستند. هدف اصلی این مبحث، تضمین ایمنی، دوام و عملکرد مناسب ساختمان‌های فولادی است.

کلیات مبحث 10 مقررات ملی ساختمان

هدف این مبحث تعیین حداقل ضوابط و مقرراتی است که در تحلیل، طراحی و اجراي ساختمان هاي فولادي جهت تامین ایمنی و بهره برداري مناسب، مورد استفاده قرار می گیرد. این مبحث شامل الزامات عمومی، الزامات طراحی، الزامات طراحی لرزه اي و نیز الزامات ساخت، نصب و کنترل می باشد. در این مبحث مبناي طراحی سازه ها، بررسی و کنترل آن ها در حالت هاي حدي مقاومت و بهره برداري براي حصول ایمنی و قابلیت بهره برداري است.

در این مبحث روش طراحی مورد استفاده براي تامین الزامات حالت هاي حدي مقاومت، روش ضرایب بار و مقاومت(LRFD)  می باشد که بر پایه جنبه ي احتمالاتی بار و مقاومت، کالیبراسیون با روش تنش مجاز و تجربیات مهندسی استوار می باشد و از طریق دو سري ضرایب ایمنی شامل تشدید ضرایب بارها و اعمال ضرایب کاهش مقاومت در تحلیل و طراحی منظور می گردد. البته در این مبحث طراحی بر اساس روش مقاومت مجاز ASD نیز مجاز دانسته شده است و مقررات و ضوابط مربوط به  این روش در پیوست (1) این مبحث ارائه گردیده است.

بر اساس این مبحث در طراحی بر اساس حالت هاي حدي بهره برداري، مجموعه سازه شامل اعضا و اتصالات آن نیز باید از نظر قابلیت بهره برداري مناسب مورد کنترل و طراحی قرار گیرند.

دامنه کاربرد مبحث 10 مقررات ملی ساختمان

کاربرد این مبحث در محدوده ساختمان ها با کاربري هاي مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن می باشد و شامل سازه هاي خاص از قبیل پل هاي جاده و راه آهن نیست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.