35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

اقامتگاه اسکی بارین | گروه معماری ری را

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

اقامتگاه اسکی بارین | گروه معماری ری را

معرفی پروژه

معمار: گروه معماری ری را

مکان: شمشک، تهران، ایران

مساحت: 12000 متر مربع

موقعیت پروژه

اقامتگاه اسکی بارین | گروه معماری ری را

این اقامتگاه ۱۰ طبقه در نزدیکی پیست اسکی شمشک، دومین پیست بزرگ اسکی ایران و تنها با نیم ساعت رانندگی از پایتخت واقع شده است. در سال ۲۰۰۸، کارفرما از معماران خواست تا یک استراحتگاه اسکی را بازطراحی کنند. زمانی که معماران برای طراحی پروژه وارد کار شدند، ساختار اصلی تکمیل شده بود. سازه اصلی و سقف به شکل یک مکعب کلاسیک ساخته شده بود، اما معماران احساس می‌کردند که شکل مستطیلی با شکل طبیعی کوهستان شیب‌دار بیگانه است.

کانسپت طراحی اقامتگاه اسکی بارین

اقامتگاه اسکی بارین | گروه معماری ری را

این منطقه با مناظر پوشیده از برف تعریف می‌شود؛ بنابراین معماران نمی‌خواستند ساختمان نسبت به محیط اطرافش متفاوت باشد، بلکه بخشی از طبیعت و هم شکل با آن باشد. استراحتگاه اسکی بارین بر فلسفه طراحی ساختمان‌هایی با الهام از محیط اطراف بنا شده است. به‌گونه‌ای که این استراحتگاه اسکی با کوه‌های پوشیده از برف یکی به نظر می‌رسد، گویی باد آن را به دامنه کوه برده است، مانند یک صخره یخی.

هدف از این پروژه نمایش ایده های جدیدی است که به رابطه طبیعت و معماری بدون تقلید کورکورانه از معماری بومی و یا کپی برداری از سبک های خارجی کمک می کند. مقصود این پروژه رسیدن به این است که هر محصول فرآیند طراحی معماری باید آزاد و انعطاف پذیر باشد و به محیط پیرامون پاسخ دهد. عوامل طبیعی منطقه شامل مناظر پوشیده از برف به عنوان مشخصه این منطقه و خطوط سیال کوه هاست که ساختمان را در بر گرفته اند. در فرآیند طراحی معماران همچنین از ایگلو ها که پناهگاه های ساکنان بومی قطب شمال است نیز الهام گرفته اند. آنها در این پروژه به جای بلوک های یخ، لایه های توپوگرافی به صورت افقی بر روی یکدیگر قرار دادند تا یک فرم گنبدی را ایجاد کنند.

معماری داخلی اقامتگاه اسکی بارین

اقامتگاه اسکی بارین | گروه معماری ری را

اقامتگاه اسکی بارین | گروه معماری ری را

اتاق‌های فردی، مجموعاً ۶۷ اتاق، هر کدام با اندازه‌ای متفاوت، از استودیو ۴۵ متری تا پنت‌هاوس ۲۷۰ متری، به نظر می‌رسد که در یک توده یخی کوهستانی مانند غارهای طبیعی حفر شده‌اند. هر سلول که به شکل گنبد است، حس یک “غار” گرم و دنج را برای استراحت پس از اسکی در هوای سرد تقویت می‌کند. ادامه این رویکرد معماری داخلی در داخل اتاق‌ها و راهروها که به‌صورت ارگانیک شکل‌گرفته‌اند، و همچنین پنجره‌های به شکل قلوه‌سنگ که منظره خیره‌کننده‌ای از رشته‌کوه‌های اطراف را ارائه می‌دهند، همگی این عوامل باعث شده است که استراحتگاه اسکی بارین به یک ساختمان جامع تبدیل شود که مکمل زیستگاه طبیعی خود باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.