خانه عکاسان کاشان یا خانه استیو از پنسیلوانیا تا کاشان

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

خانه استیو

خانه استیو

خانه عکاسان کاشان یا خانه استیو از سال 1397 مورد بازدید عموم قرار گرفته است. خانه استیو کاشان نه‌ تنها محلی برای نمایش آثار عکاسی است، بلکه خود تبدیل به موضوعی جذاب برای عکاسان شده و علاقه‌مندان زیادی را برای گرفتن عکس به کاشان می‌کشاند.

خانه استیو
داستان‌های زیادی در این شهر از آدم‌های بزرگ نقل می‌شود، داستان‌هایی از انسان‌هایی که به‌جاهای مختلف سفر کردند و نهایتاً در این شهر اثری از خود بر جای گذاشتند مانند استیو مک کوری. او عکاسی از کشور ایالات‌متحده است و تحصیلات خود را در دانشگاه پنسیلوانیا در رشته تاریخ هنر و سینما به پایان رسانید.

شهرت اصلی استیو

در شروع کار خود از مهمانی‌ها و جشن‌های شهر خود، عکاسی می‌کرد اما بعد از گذشت زمانی کوتاهی، دانست که آدم یکجا ماندن نیست و شروع به سفر کرد. او به کشورهای مختلفی به‌خصوص کشورهای آسیایی سفر کرد. در آن زمان جنگ‌های زیادی در آسیا وجود داشت، مانند جنگ ایران و عراق، جنگ کویت و جنگ افغانستان. به همین دلیل بیشتر عکس‌های استیو با موضوع‌های جنگی بود. یکی از معرف‌ترین عکس‌های استیو که به «مونالیزای جهان سوم» مشهور شد، پرتره‌ای از یک دختر افغان به نام شربت‌گل است که در کودکی، زمان جنگ افغانستان و شوروی آن را می‌گیرد.

خانه استیو

پس از سال‌ها وقتی‌که این عکس معروف شد استیو به افغانستان برگشت و با تلاش فروان، شربت‌گل را پیدا کرد. در آن زمان شربت‌گل زنی 30 ساله و صاحب چند فرزند بود و صورتش بسیار شکسته شده بود. استیو عکس جدیدی از او گرفت که این عکس‌ها یکی از معروف‌ترین عکس‌های نشنال جئوگرافیک در 114 سال گذشته این سازمان محسوب می‌شود. استیو با آژانس‌های معروفی مانند مگنوم و نشنال جئوگرافیک همکاری کرده است.

 

استیو مک کوری می‌گوید: «برای من پرتره به معنای ارتباط است. داستان زندگی آدم‌ها روی صورتشان نوشته شده است. راهی که شما از عکس صورت آدم برای ارتباط با یک شخص می‌گیرید مانند یک سفر عرفانی است».

برخلاف عکس‌های سیاه‌وسفید جنگی، آثار استیو مملو از رنگ‌ها است.

خانه استیوخانه ، موزه ، عکس

این خانه یکی از جاذبه‌های گردشگری کاشان به شمار می‌رود. مکانی تاریخی، همراه با جذابیت‌های فراوان تصویری که برای علاقه‌مندان به هنر عکاسی بازسازی شده است. بازسازی خانه استیو به کمک حسین فرمانی و باهمت برادران روشنبخت در مدت ۹ ماه، انجام شده است. خانه‌ای با مدل گودال باغچه‌ای، از بناهای عهد قاجار که از حوادث تاریخ، داستان‌های زیادی در دل خود دارد. خانه استیو با قرار گرفتن در فضایی 200 متری دارای دوطبقه با هفت اتاق کم‌نظیر، فضای مناسبی برای نمایش عکس‌های زیبا دارد. در وسط حیاط خانه استیو یک حوض‌خانه زیبا وجود دارد که شما بعد از دیدن عکس‌های خانه استیو می‌توانید در کنار آن استراحت کنید.

فضای حوض‌خانه و پنج اتاق برای نمایش عکس‌ها در نظر گرفته شده، یک اتاق به‌عنوان کتابخانه و دیگری، اتاق ویدیو است. در خانه عکاسان کاشان نمایشگاهی دائمی از آثار استیو مک کوری برپا است. این نمایشگاه شامل 240 قطعه عکس و در سه بخش به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.