از تاریخ 1403/2/1 تمامی محصولات سایت افزایش قیمت خواهند داشت
توصیه می شود خرید خود را تا قبل از این تاریخ انجام دهید

نورمن فاستر در مکه ، طراحی هتلی مجلل همچون آبشار

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

نورمن فاستر مکه

دفتر نورمن فاستر و همکاران برنده‌ی مسابقه‌ی طراحی هتل مجلل و مجتمع آپارتمانی جدیدی درشهر مکه ئر کنار خانه خدا درست در کنار مسجدالحرام شده است. این ساختمان با اقتباس از معماری سنتی عربی و بافت کوهستانی منطقه، به‌صورت مجموعه‌ای از برج‌های عمودی که ارتفاع آن‌ها پلکانی زیاد می‌شود همچون آبشاری طراحی شده است.

لوک فاکس، مدیر استودیوی دفتر نورمن فاستر می‌گوید: «مکه یکی از خاص‌ترین شهرهای جهان است. این شهر به‌عنوان منزلگاه کعبه …  افتخار و چالش ویژه‌ای برای هر سازنده یا معماری محسوب می‌شود. ما در این طرح تلاش کردیم فرمی نوآورانه با احترام به مقیاس و اهمیت مسجدالحرام ایجاد کنیم.»

نورمن فاستر مکه

با توجه به کمبود اقامتگاه برای زائران در مکه در این پروژه تلاش شده حداکثر اتاق‌‌ها رو به کعبه باشند. فضاهای داخلی از درون به بیرون طراحی‌شده و هر اتاق فضایی اختصاصی برای عبادت و تفکر دارد.

هتل بر محور ایستگاه قطار تندروی جدید حرمین و مسجدالحرام ساخته خواهد شد و نقش گذرگاه جدید برای زائران کعبه خواهد داشت. گردش درون ساختمان با رمپی پیاده‌رو جذابی محقق‌شده که فضاهای مختلف این مجتمع که از نور طبیعی بهره‌مند هستند، را به هم وصل می‌کند.

نورمن فاستر مکه

فاکس این طور ادامه می دهد: «تلاش ما بر این است که [بنایی] خاص و درخورِ موقعیت منحصربه‌فردش بسازیم. این طرح از فلسفه‌ی «مجللِ متواضع» پیروی می‌کند و زیبایی خاصی در عین سادگی دارد. می‌خواهم از طرف تیم طراحی از شرکت ساختمانی جبل عمر برای انتخاب ما برای همکاری تشکر کنم. ما بی‌صبرانه مشتاقیم که مرحله‌ی بعدی کار را شروع کنیم و منتظر یک همکاری موفق با آن‌ها هستیم.»

نورمن فاستر مکه

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.