استادیوم ومبلی لندن طرح جدیدی از نورمن فاستر و شرکا

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

استادیوم قدیمی ومبلی

در فینال جام جهانی فوتبال در سال 1966 ، استادیوم قدیمی ومبلی مهمترین مکان ورزشی و تفریحی در انگلیس بود. چالش در بازسازی مجدد آن برای قرن جدید ، ساختن میراث خارق العاده آن و در عین حال ایجاد مکانی بود که در نوع خود به یاد ماندنی و جادویی باشد.
این استادیوم جدید با 90،000 صندلی ، تقریباً چهار برابر ارتفاع ایستاده و دو برابر مساحت استادیوم اصلی را پوشش می دهد ، استادیوم جدید بزرگترین میدان مسابقات سرپوشیده در جهان است که توسط نورمن فاستر طراحی شده است.

امکانات جدبد استادیوم 

امکانات استادیوم برای به حداکثر رساندن لذت تماشاگران طراحی شده است. صندلی ها بزرگتر از قبل هستند ، و فضای پا بیشتر است. بالاترین طبقات از طریق پله برقی به راحتی قابل دسترسی هستند. و کانکسی که در اطراف ساختمان پیچیده شده است می تواند 400000 تماشاگر را در هر زمان پذیرایی کند. یکی از مواردی که ورزشگاه را خاص می کند سقف جمع شونده است که اطمینان از راحتی تماشاگر در همه شرایط جوی را تضمین می کند.
هنگامی که سقف باز است ، اطمینان حاصل می کند که چمن ، نور خورشید و هوا را به اندازه کافی دریافت می کند تا در شرایط عالی باشد ، در حالی که در هوای نامناسب می توان آن را بست تا کل فضای نشستن را بپوشاند. سقف از نظر سازه ای توسط طاقی به ارتفاع 133 متر پشتیبانی می شود که در بالای استادیوم قرار دارد. یک جایگزین برجسته برای برج های دوقلوی ساختمان قدیمی که یک نماد قوی برای ومبلی و یک مکان قابل تشخیص در لندن است.

 

ورزشگاه ومبلی

این استادیوم که محل برگزاری فینال فوتبال المپیک 2012 بود به گونه ای طراحی شده است که برای این ورزش ایده آل است. هندسه و طبقات نشیمن تند و تیز آن اطمینان حاصل می کند که هر کس بازی را بدون مانع تماشا کند.
برای بازسازی فضای صمیمی و “غرش ومبلی” متمایزی که استادیوم قدیمی برای آن مشهور بود ، صندلی ها تا آنجا که ممکن است به زمین نزدیک شده اند.
با این حال ، این ساختمان همچنین با آگاهی از آینده ، با قابلیت سازگاری برای میزبانی از رویدادهای مختلف از جمله مسابقات بین المللی دو و میدانی تا حد استاندارد المپیک تجهیز شده است.

 

تهیه و ترجمه توسط تحریریه سایت معماری آرک وب

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.