از تاریخ 1403/2/1 تمامی محصولات سایت افزایش قیمت خواهند داشت
توصیه می شود خرید خود را تا قبل از این تاریخ انجام دهید

برج شارد اثری از رنزو پیانو که آسمان لندن را می شکافد

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

برج شارد

برج شارد که به برج شارد پل لندن نیز معروف است ، برج شارد 72 طبقه ای با کاربردهای مختلف است که در کنار ایستگاه London Bridge در ساحل جنوبی رودخانه تایمزواقع شده است. این پروژه پاسخی به چشم انداز شهری شهردار لندن ، کن لیوینگستون و سیاست او در تشویق توسعه با چگالی بالا در گره های اصلی حمل و نقل در لندن بود. این نوع توسعه شهری پایدار متکی به مجاورت حمل و نقل عمومی است ، استفاده از ماشین را دلسرد می کند و به کاهش ازدحام ترافیک در شهر کمک می کند.برج شارد

ترکیبی از کاربری های – مسکونی ، دفاتر و خرده فروشی ها – ساختمانی را ایجاد می کند که 24 ساعت شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد. فرم باریک و هرمی شکل برج با توجه به تناسب آن با این ترکیب مشخص شده است : صفحات کف بزرگ در پایین برای دفاتر. رستوران ها ، فضاهای عمومی و هتلی واقع در وسط برج.
آپارتمانهای خصوصی در بالای ساختمان است . در طبقه آخر یک گالری برای بازدید عمومی است که 240 متر بالاتر از سطح خیابان قرار دارد. این چیدمان عملکرد همچنین به برج اجازه می دهد تا مخروطی شود و در آسمان ناپدید شود – جزئیاتی ویژه برای کارگاه ساختمان سازی رنزو پبانو که با توجه به برجستگی ساختمان در افق لندن قرار دارد.

برج شارد

هشت شیشه شیب دار ، “خرده ” ( برج شارد ) شکل کیفیت بصری برج شارد را تعریف می کند و مقیاس ساختمان را تکه تکه می کند و نور را به روش های غیرقابل پیش بینی منعکس می کند.
باز کردن دریچه ها در شکاف ها یا “شکستگی” های بین ترکش ها ، تهویه طبیعی باغ های زمستانی را فراهم می کند.
شیشه فوق العاده سفید مورد استفاده در شارد به برج برجستگی و به آسمان اطراف آن حساسیت می بخشد ، رنگ و حالت شارد دائما در حال تغییر است.

برج شارد

رنزو پیانو برای اطمینان از عملکرد نمای برج شارد از نظر کنترل نور و گرما ، به یک راه حل فنی خاص نیاز داشت. نمایی دو وجهی با تهویه طبیعی و پرده های داخلی که به طور خودکار به تغییرات سطح نور پاسخ می دهند. این منطق بسیار ساده است: پرده های خارجی برای جلوگیری از جذب خورشید در ساختمان بسیار موثر هستند ، اما پرده های خارجی محافظت نشده برای یک ساختمان بلند مناسب نیستند ، از این رو لایه اضافی در نمای شیشه ای خارج برج وجود دارد.
به عنوان بخشی از پروژه ، بخشی از محوطه ایستگاه London Bridge نیز مورد بازسازی قرار گرفت و برج شارد محرک عمده بازسازی مناطق اطراف آن بود که اکنون به محله London Bridge معروف است.

 

تهیه و ترجمه توسط تحریریه سایت معماری آرک وب

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.