از تاریخ 1403/2/1 تمامی محصولات سایت افزایش قیمت خواهند داشت
توصیه می شود خرید خود را تا قبل از این تاریخ انجام دهید

۱۰ نمونه موردی معماری پایدار در سراسر جهان

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

نمونه موردی معماری پایدار

در دهه های اخیر شاهد افزایش ساخت و توسعه ساختمان های سبز/پایدار بوده ایم. ما فهرستی از ساختمان‌های سبز مورد علاقه خود را از سراسر جهان گردآوری کرده‌ایم که طراحی پایدار را با ایده‌های نوآورانه ترکیب کرده اندو شاخص ترین نمونه های معماری پایدار در سراسر جهان هستند.

۱) دفتر مرکزی سانکو

معماران RMJM Milano

مکان: استانبول، ترکیه

این ساختمان میزبان دفاتر، اتاق های جلسات و همچنین یک رستوران و یک سالن خواهد بود. ویژگی‌های پایداری آن شامل فضای سبز بیرونی است که با تشعشعات خورشیدی در تضاد است، و داخل ساختمان را خنک‌تر کرده و نیاز به تهویه هوا را کاهش می‌دهد. همچنین یک وید در آتریم وجود دارد که به نور طبیعی اجازه می دهد تا داخل ساختمان را روشن کند و باعث کاهش استفاده از برق می شود.

نمونه موردی معماری پایدار

۲) کتابخانه عمومی بیتو

مکان:تایپه،تایوان

معمار : Kuo Ying-chao

کتابخانه بیتو که در نزدیکی پارک چشمه آب گرم Beitou قرار دارد، اولین کتابخانه سبز تایوان است. این ساختمان از پانل‌های خورشیدی تشکیل شده است که می‌توانند تا 16 وات برق تولید کنند.همچنین دارای سیستم جمع‌آوری آب باران است که آب را برای شستشوی سرویس ها و آبیاری گیاهان داخلی ذخیره  میکند. اما ویژگی اصلی پایدار آن، نرده  های چوبی بالکن ها است که با کاهش میزان ورود پرتوهای گرمایی، اجازه ورود گرما به اتاق ها را نمی دهد که باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

نمونه موردی معماری پایدار

۳) مرکز بولیت

معماران: میلر هال و شریکان

مکان: سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده

Bullitt Center سبزترین ساختمان تجاری در جهان است و تمام ویژگی‌های پایداری که یک ساختمان می تواند داشته باشد را دارد مانند: انرژی خالص صفر، آب خالص صفر، کربن خالص صفر، توالت‌های کمپوست، مواد و متریال عاری از تکسیک و سموم، همراه با راه پله ای جذاب. جدا از موارد ذکر شده، مهم ترین ویژگی این ساختمان این است که 80% روشنایی آن در هنگام روز از نور طبیعی  با بهره بردن از پنجره هایی با کارایی بالا تامین میشود. بدان معنا  که 100% انرژی ساختمان از منابع تجدید پذیر تامین می شود.

نمونه موردی معماری پایدار

۴)ساختمان هیدرو مانیتوبا

معماران:Kuwabara Payne McKenna Blumberg Architects

مکان: وینیپگ، منیتوبا، کانادا

Manitoba Hydro Place که به عنوان یک برج اداری کاربری دارد، 70٪ انرژی کمتری نسبت به یک ساختمان اداری مشابه با طراحی معمولی مصرف می کند. این ساختمان دارای سیستم های فعال و غیرفعال مانند باغ های زمستانی رو به جنوب، دودکش خورشیدی و روشنایی قابل برنامه ریزی(هوشمند) است. این ساختمان با هماهنگی این سیستم ها، از محیط اطراف (پتانسیل های سایت)و فرآیندهای طبیعی حداکثر استفاده را می کنند.

نمونه موردی معماری پایدار

۵) موزه فردا

معمار: سانتیاگو کالاتراوا

مکان: ریو دوژانیرو، برزیل

ویژگی‌های طراحی پایدار این ساختمان شامل: هدایت آب از خلیج Guanabara برای تنظیم دمای داخل ساختمان، تامین آب برای استخرهای بازتابنده اطراف موزه و همچنین پانل‌های خورشیدی متحرک PV است که بسته به اشعه‌های خورشید در طول روز قابل تنظیم هستند.

۶) جنگل عمودی

معماران: استودیو Boeri

مکان: میلان، ایتالیا

این ساختمان مسکونی از یک نمای گیاهی(سبز) تشکیل شده است که بر خلاف نماهایی که با مصالحی چون فولاد یا شیشه ساخته شده‌اند، اشعه‌های خورشید را منعکس نمی‌کند، بلکه آنها را با ایجاد یک ریزاقلیم داخلی تنظیم‌شده با رطوبت مطلوب و بدون اثرات مضر بر محیط، فیلتر می‌نماید.

نمونه موردی معماری پایدار

۷)ساختمان پیکسل

معماران: Studio 505

مکان: ملبورن، استرالیا

این ساختمان اولین ساختمان اداری با انتشار کربن صفر است،سقف این ساختمان با پانل های خورشیدی ثابت و متحرک و همچنین توربین های بادی عمودی پوشیده شده است.همچنین، این ساختمان با استفاده از متریال بتنی (که در فرآیند تولید خود نسبت به نوع سنتی بتن کربن کمتری را منتشر کرده است)، ساخته شده است.

نمونه موردی معماری پایدار

۸) مدرسه شناور

معماران: Kunle Adeyemi، NLÉ

مکان: ماکوکو، لاگوس، نیجریه

ساختار مدرسه شناور متشکل از 256 درام پلاستیکی است که به ساختمان کمک می کند تا روی آب قرار گیرد و همچنین در سازه آن از چوب های محلی دست ساز ساکنان محلی، استفاده شده است. پانل های خورشیدی روی پشت بام برق را تامین می کنند و از آب باران برای تامین آب سرویس ها استفاده می شود.

۹) باغ های کنار خلیج

معماران: Wilkinson Eyre

مکان: سنگاپور

این طراحی جاه طلبانه نه تنها به عنوان یک جاذبه گیاه شناسی عمل می کند، بلکه فناوری سبز را نیز به نمایش می گذارد، که دارای دو باغ و جنگلی از هشت “ابردرخت” تشکیل شده است. این ساختارها دارای پانل‌های  خورشیدی هستند و همچنین به عنوان کانال‌های خنک‌کننده برای تنظیم محیط اطراف عمل می‌کنند.

نمونه موردی معماری پایدار

۱۰) میدان یک فرشته، ستاد گروه تعاونی

معماران:3DReid

مکان: منچستر، انگلستان

نمای دو پوسته و آتریوم باز، میزان نیاز به گرمایش،سرمایش و روشنایی طبیعی ساختمان را به حداقل می رسانند. یک نیروگاه ترکیبی حرارتی و برقی که با روغن کلزا (که در زمین‌های خود تعاونی‌ها رشد می‌کند) کار می‌کند، حرارت و برق ساختمان را تامین میکند و هزینه‌های این ساختمان را تا 75 درصد کاهش می‌دهد.

نمونه موردی معماری پایدار

 

تهیه و ترجمه اختصاصی توسط سایت معماری آرک وب

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.