از تاریخ 1403/2/1 تمامی محصولات سایت افزایش قیمت خواهند داشت
توصیه می شود خرید خود را تا قبل از این تاریخ انجام دهید

استراتژی‌ های کم کربن |به کار بردن پانل‌های عایق‌ در پوسته های سازگار با محیط زیست

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

استراتژی‌های کم کربن

گزارش سال ۲۰۲۲ سازمان ملل متحد ادعا می کند که تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی، بسیار سریعتر از آنچه دانشمندان کمتر از یک دهه پیش پیش بینی می کردند در حال افزایش است. افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می تواند به زودی از توانایی بسیاری از جوامع برای سازگاری پیشی بگیرد و عواقب آن آسیب پذیرترین کشور های جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. برای محافظت از سیاره خود، باید از افزایش ۱.۵ درجه سانتی گرادی دمای جهان در این قرن جلوگیری کنیم. برای انجام این کار، جهان باید به کاهش 45 درصدی در انتشار کربن جهانی بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ دست یابد تا پس از آن تا سال ۲۰۵۰ به وضعیت صفر خالص برسد. با این حال، بدیهی است که ما در مسیر دوری از این هدف هستیم. زمان در حال گذر است و هر صنعتی باید به فکر پایداری باشد.

اگرچه این موضوع باید یک تلاش جهانی باشد، اما این امر به طور ویژه ای در مورد صنایعی مانند بخش ساخت و ساز که در سطح جهان ۳۵ درصد از مصرف انرژی، ۳۸ درصد از انتشار کربن و ۵۰ درصد از مصرف منابع را به خود اختصاص می دهند، صدق می کند. واضح است که تلاش‌های فعلی برای بازگرداندن این وضعیت کافی نیست، اما خبر خوب این است که شرکت‌های بیشتری در این زمینه تلاش می‌کنند تا بخشی از راه‌حل باشند. برخی از آنها با ردیابی و کاهش انتشار کربن (تا حد امکان نزدیک به صفر)، به دنبال حرکت به سمت اقتصاد کم کربن و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی در این فرایند هستند.

کاهش انتشار کربن در حیطه های مختلف

همانطور که Kingspan توضیح می‌دهد، رسیدن به نت زیرو (net zero) شرکت‌ها را ملزم می‌کند که انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در حیطه های ۱، ۲ و ۳ را ردیابی و کاهش دهند. حیطه اول انتشار گازهای گلخانه ای از منابعی می آید که مستقیماً تحت کنترل یا متعلق به یک سازمان هستند مانند دیگ های بخار، کوره ها و فرآیندهای تولید. حیطه دوم با مصرف برق یک شرکت، از جمله انتشار گازهای گلخانه‌ای که از گرمایش، سرمایش و روشنایی ساختمان‌ها (یا نیروی ناوگان الکتریکی) ایجاد می‌شود مرتبط است. انتشارات حیطه ی سوم، که به عنوان انتشار زنجیره ارزش نیز شناخته می شود تا ۹۰٪ از کل ردپای کربن (carbon footprint) یک سازمان را تشکیل می دهد و بنابراین اندازه گیری و مدیریت آن دشوارتر است. آنها به پانزده گروه مختلف، از جمله سرمایه گذاری، حمل و نقل و توزیع تقسیم بندی می شوند. بر اساس قانون پیشنهادی ارائه شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ردیابی و گزارش این انتشارات ممکن است به زودی به یک الزام برای شرکت های دولتی تبدیل شود. کینگزپن (از تولید کنندگان عایق با کارایی بالا و افرایش کارایی پوسته ساختمان) یکی از شرکت هایی از دنیای معماری و ساخت و ساز است که همکاری در این زمینه را امضا کرده است.

در سال ۲۰۲۱ کینگزپن متعهد شد که انتشارات حیطه اول و دوم را تا سال ۲۰۳۰ (از سال پایه ۲۰۲۰) ۹۰٪ کاهش دهد. علاوه بر این، متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ (از سال پایه ۲۰۲۰) انتشارات حیطه سوم از جمله کالا ها و خدمات خریداری شده، استفاده از محصولات فروخته شده و چرخه عمر محصولات فروخته شده را تا ۴۲ درصد کاهش دهد. این اهداف اقلیمی بخشی از ابتکار ۱۰ ساله پایداری این شرکت است که هدف آن کاهش انتشار کربن در عملیات تولید و تجاری است.

این استراتژی شامل اجرای مجموعه ای از اهداف است که سلامت محیط را در تمام مراحل ارتقا می دهد از استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار CO2 گرفته تا استفاده از مواد بازیافتی در ساخت و ساز.

راه حل های پیشگام برای پوشش های ساختمانی پایدار

کینگزپن گزارش می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای در حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد و در مسیر رسیدن به هدف نت زیرو کربن (Net zero carbon)  قرار دارد. اما ابتکارات این گروه فراتر از فرآیندهای ساخت و استفاده از برق است. آنها همچنین به طیف گسترده ای از راه حل ها و محصولاتی توجه می کنند که به ساختمان های کم کربن کمک کنند. پانل های دیواری فلزی عایق شده یکی از این نمونه ها است. این استراتژی پیشرفته در پوسته ی ساختمان ،که با ترکیب تکنولوژی و عناصر منعطف زیبایی شناسی همراه است به کارایی انرژی در بسیاری از ساختمان ها کمک می کند.

به عنوان مثال، در بیمارستان جامع کریک این سیستم نما باعث افزایش عملکرد حرارتی و ایجاد مانعی در برابر نفوذ هوا می شود. برای پایین نگه داشتن هزینه ها، متخصصان از پانل هایی با ضخامت متنوع و همچنین مسطح برای پوشاندن نمای اصلی استفاده می کنند. و برای زیبایی نما، این پانل ها در ترکیب رنگی منحصر به فردی تولید می شوند. دبیرستان ماندویل، به نوبه خود، نمونه موفق دیگری است که از پانل‌های عایق‌شده Designwall 2000 استفاده کرد تا از نظر انرژی کارآمد بماند و در عین حال، ظاهری رنگارنگ و جسورانه با الگوهای پویا ایجاد کند، مواردی که برای یک موسسه آموزشی ایده ال هستند.

 

در ساختمان CODE ، سری KarrierPanel به پروژه کمک می‌کند تا با معیار های LEED مطابقت داشته و از لحاظ معماری زیبا و کارآمد باشد. با دادن آزادی به معماران برای استفاده از یک نمای خاص این نما به صورت مانعی برای نفوذ هوا در کل ساختمان عمل کرده و تلفات انرژی و پل حرارتی را حذف می کند. مصرف بهینه و حفظ انرژی نقشی کلیدی در پایداری ساختمان ایفا می کند. به طوری که نما دارای یک سیستم سنجش از راه دور (Telemetry) است که میزان مصرف انرژی ماهانه را گزارش می کند. بنابراین، پانل های عایق کینگزپن به انتخابی جذاب و پایدار برای ساختمان ها تبدیل شده اند. به طور مشابه، ساختمان کاتالیست از ۳۵۰۰۰ فوت مربع پانل‌های فلزی عایق‌شده KarrierPanel  که قابل استفاده مجدد و بازیافت هستند برای ایجاد یک پوشش با حداکثر بازده حرارتی استفاده می‌کند. این پانل ها، همراه با ساختار چوبی متقاطع، نقشی اساسی در کاهش کربن دارند.

 

برای رسیدن به هدف جهانی زیرو انرژی نیاز فوری به بهینه سازی ساختمان ها داریم. بنابراین، شرکت‌های موجود در  صنعت ساخت‌وساز این مسئولیت را دارند که ابتکارات جسورانه داشته باشند، منابع را به طور کارآمد مصرف کنند، ضایعات خود را کاهش دهند و فناوری‌ها و محصولات هوشمند را توسعه دهند. به بیان ساده، اولویت های آنها باید بر این اساس تغییر کند تا بر پایداری تأثیر بگذارند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.