معماری داخلی رستوران لومنز |طراحی شده توسط محمد کانی سواران

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

رستوران لومنز

معرفی پروژه

کارفرما: آقای ایزدی

موقعیت : تهران – ۱۳۹۶

معمار :محمد کانی سواران

طراح سه بعدی: مجید کانی سواران

فاز ۲: محسن فاطمی

عکاسی: دید استودیو

مساحت: ۳۰۰ مترمربع

محل اجرای پروژه: میدان چیذر، تهران، ایران

اهداف، کانسپت

مطابق با هر پروسه معماری تعریف استراتژی و مسیر طراحی از مهم ترین و اولین اقدامات طراحی است. همچنین توجه به موقعیت بنا و بستر شهری و گذشته آن بخش دیگری از عناصر کلیدی طراحی است. با توجه به اینکه موقعیت مکانی رستوران لومنز در میدان چیذر تهران قرار دارد و به عبارتی می توان گفت بافت قدیمی به همراه خانه هایی برگرفته از معماری گذشته تهران و فضای سبز اندکی که نشان از گذشته زیبای این منطقه را دارد مهمترین عامل تاثیر گذار در این بستر می باشد. از این رو مسیر ابتدایی طراحی برمبنای استفاده از خطوط و هندسه معماری ایرانی آغاز گردید ولی توجه اصلی برآن بود که ژن اصلی معماری ایرانی با فرم های سیال آن هدف ما باشد؛ همچنین کانسپت اولیه کارفرما ایجاد فضای رستوران در کنار تکنولوژی های جدید نظیر استفاده از واقعیت مجازی (VR) بود که ما را برآن داشت تا ارتباط فرمی و محتوایی با این هدف برقرار نماییم.

پروسه طراحی رستوران لومنز

ابتدا به ساکن ورودی رستوران را مشابه استراتژی خانه های درون گرایی ایرانی در نظر گرفتیم و ارتباط ورودی با سالن اصلی از طریق یک دالان 7 متری میسر میشد که بعد از وارد شدن به داخل دالان به تدریج فضا برای بیننده شفاف و قابل درک می گردید.در قسمت انتهایی سالن فضای کافی شاپ و VR تعبیه گردید که همانند فضای خانه های ایرانی که تاکید فراوان برقسمت شاهنشین خانه میشد به منظور تاکید بر ترکیب معماری ایرانی و فضای مجازی بر آن شدیم فرم سقف در برخی نقاط با کف و مبلمان ارتباط مستقیم برقرار کند و در سایر موارد احساس معلق بودن را به بیننده القا نماید که البته که این هدف با استفاده از رنگ مشکی در سقف به سرانجام رسید. ایجاد حس بی وزنی برگرفته از سناریوی اصلی برند به قسمت معماری وارد شد؛ همانند ترکیب عناصر متضاد در واقعیت مجازی ما را به سمت ایجاد فضایی همسو با عبارت وزن و بی وزنی سوق داد. همچنین در پروسه طراحی سعی برآن بود فضا به صورت یکپارچه شکل بگیرد و عنصر الحاقی نداشته باشد و در صورت اضافه شدن با کنتراست حداکثری نمایش داده شود تا بیننده به راحتی فرم سیال و یکدست را ببیند و این فرم بتواند نیاز اساسی فضا نظیر محل نورپردازی را در دل خود ایجاد کند تا بتوانند در کناریکدیگر فرم یک دست و به عبارتی ارتباطی لازم و ملزوم گونه را به وجود آورند فرش کف با استفاده از طرح نقوش معماری سنتی ایرانی ولی در قالب محتوی برند و طراحی معماری (سفید – مشکی) پوشش داده شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.