حمام عمومی Komaeyu | اثری از گروه معماری Schemata Architects

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

حمام عمومی Komaeyu

معرفی پروژه

معماران: Jo Nagasaka, Schemata Architects
سال ساخت: 2023
مساحت: 994 متر مربع

حمام عمومی Komaeyu

بیش از نیم قرن است که حمام های عمومی منسوخ شده اند، زیرا در خانه ها حمام وجود دارد. البته برخی از افراد با وجود اینکه در خانه حمام دارند به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود به حمام عمومی می آیند، اما این برای ادامه فعالیت حمام های عمومی به نسل‌های بعدی کافی نیست و اخیراً حمام های عمومی در سطوح شهرها بسیار کم شده اند.

حمام عمومی Komaeyu
حمام کومای یو یکی از این نمونه ها بود، اما مالک آن، آقای نیشیکاوا، می خواست حمام را حفظ کند و تصمیم گرفت خودش به عنوان جانشین، آن را مدیریت کند. به منظور بازسازی فضا، یک سونا و یک پیشخوان پذیرایی طراحی شد که در آن افراد می توانند علاوه بر امکانات حمام نوشیدنی و قهوه سفارش دهند.
در اطراف سایت پلان این پروژه زمین های خالی زیادی وجود داشت و معماران تصمیم گرفتند در طراحی حمام عمومی از فضای موجود استفاده کنند. معماران تصور کردند که فضای خالی چگونه با آبریزهایی که در طول زمان به فضای سبز تبدیل شده اند در هم می آمیزد و چنین فضای سبزی را در کنار سوناهای دنج در خود جای دهد.  از این رو کاشی های سبز سفارش دادند و در این پروژه استفاده کردند.

حمام عمومی Komaeyu

حمام عمومی Komaeyu
یکی از معماران این پروژه عنوان می کند: کاشی‌های سفارشی را در اندازه‌های مربع 47×47، 97×97 میلی‌متر و 47×97 میلی‌متر ساختیم و آن‌ها را به‌گونه‌ای مرتب کردیم که تا حد امکان به طور متناوب به‌هم بیایند.

حمام عمومی Komaeyu

حمام عمومی Komaeyu
زمین خالی مجاور حمام به محلی برای تجمع تبدیل شده است که مردم می توانند پس از حمام در حالی که به کوه فوجی نگاه می کنند از غذا حوردن لذت ببرند. در کمتر از یک ماه از افتتاح ، این حمام به تدریج به یک مرکز اجتماعی تبدیل شده است و نقش یک حمام عمومی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه محلی ایفا می کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.