واریته بروتال | اثری از استودیو معماری ارو

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

شواریته بروتال

معرفی پروژه

معماران: استودیو معماری ارو
مساحت: ۴۳۰ متر مربع
سال: ۲۰۱۵
عکس ها: استودیو دید
سازنده: Atrina، Diba
تیم طراحی: سینا احسانی، علی عبدالباقی، امیر اکبرزاد، شایان انوری، زیبا گل مولا، ندا بزرگی
مدیر طراحی: سینا احسانی
مهندسی عمران: حسین نقی زاده
مکانیک: مهندس دالی
سازنده: Atrina Co.
مدیر اجرایی: علی عبدالباقی
همکاران اجرایی: بهنود قاسمی لو
طراحی سه بعدی: شایان انواری
ماکت: سروش احسانی
همکاران: کریم شیرزاد، علی حاجی نورمحمدی
مساحت زمین: ۲۸۵ متر مربع
مساحت بنا: ۲۲۸۰ متر مربع
معماران مسئول: سینا احسانی، علی عبدالهی، امیر اکبرزاده
شهر: تهران
کشور: ایران

طراحی نمای برجسته و متفاوت برای آپارتمان ۵ واحدی در شمال تهران

نیاز کارفرما طراحی یک آپارتمان ۵ واحدی بود که در شمال تهران واقع شده بود. اول از همه، فضاهای خصوصی (اتاق خواب) در شمال ساختمان و آشپزخانه و اتاق خواب و اتاق نشیمن در جنوب برای مواجهه با نور خورشید همچنین چشم انداز مطلوب و مشجر این وجه ساختمان بهره مند گردند قرار گرفت. دسترسی به ساختمان از طریق یک بن بست کوتاه و کوچک است و نمای شمالی با آن مواجه است. یکی از چالش های مهم در طراحی نمای شمالی، برجسته کردن آن به گونه ای بود که بتواند در کوچه بن بست، بدون هیچ عنصر اضافی یا تزیینی به اندازه کافی ظاهر شود. به عبارت دیگر، پنجره ها و بافت نما تنها عناصر مهمی بودند که باید طراحی می شدند.

در مرحله اول، پنجره های شمالی (پنجره های اتاق خواب)به طور تصادفی در هر اتاق خواب جابه جا شدند تا طراحی نما متنوع شود. سپس پنجره ها چرخانده شدند تا ابعاد نما برجسته شود تا از ابتدای بن بست بهتر دیده شود. این پنجره های چرخشی بین دیواره ای چین خورده قرار می گیرند که توسط بتن اکسپوز با بافت چوبی ساخته می شوند تا بدون هیچ گونه متریال پوشش دهنده ای که مانع از ضخیم شدن آن ها می شود، بهتر بیان شوند. پخش نور و سایه روی حجم نما و بافت بتنی، طراحی را جذاب تر کرده است.

واریته بروتال: طراحی متغیر و هماهنگ در فضاهای داخلی مدرن

لمس گل ها و گیاهان عنصری جدانشدنی در طراحی است.این گیاهان توسط سیستم خودکار آبیاری می شوند. در نمای جنوبی، نور خورشید و  ویو از پارامترهای اصلی بودند. پنجره های وسیع اتاق های نشیمن رو به باغ مجاور باز می شود و برای کنترل نور خورشید، از قاب های سایه دار در اطراف پنجره ها استفاده می شود. فضای داخلی واحدها دارای فضاهای مختلفی است. از تنوع رنگی متریالها پرهیز شده و بجای آن با استفاده از متریال مرغوب، به فضاها کیفیت بخشی شده است.درنهایت، المان های طراحی درحالی که متغیر و متفاوت هستند با یکدیگر مشابه هستند؛ و درمجموع، واریته ای بروتال را ایجاد می کنند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.