چرا پوکه معدنی قروه به عنوان بهترین نوع پوکه شناخته شده؟

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

پوکه معدنی قروه  سنگ های سبکی می باشند که از فعالیت کوه های آتشفشان به وجود می آیند. در واقع این سنگ های سبک معدنی وقتی ایجاد می شوند که گاز درون گدازه های شیشه ای به سرعت در حال خارج شدن و سرد شدن باشد.

این پوکه ها به علت سبک بودن ، کاربرد بسیاری در ساختمان سازی و  بندر سازی دارند که در ادامه در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رنگ پوکه های معدنی به طور معمول سفید، خاکستری و زرد می باشد و جالب است بدانید که این سنگ ها از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده اند.

کاربرد پوکه معدنی

شاید برای شما نیز سوال باشد که این سنگ های سبک و بی وزن چه کاربردی دارند و به چه علت تا این حد پرطرفدار هستند؟

از مهم ترین کاربرد پوکه معدنی قروه، می توان استفاده کردن آن را در صنایع ساخت و ساز نام برد. به علت وزن کم و سبک بودن این سنگ معدنی نسبت به مصالح دیگری مثل شن، ماسه و سیمان و البته سرسخت بودن آن نسبت به سختی های ساختمان سازی، از این وسیله در ساختمان سازی استفاده می کنند.

البته پوکه های معدنی کاربرد های دیگری نیز به جز در صنایع ساخت و ساز دارند. به عنوان مثال نوعی پوکه که برای سنگ پا استفاده میشود و یا پوکه هایی که در صنعت کشاورزی به کار برده می شوند.

کاربرد پوکه معدنی در ساخت و ساز

استفاده کردن از پوکه های معدنی در صنایع ساخت و ساز بسیار کاربردی بوده و امروزه طرفداران زیادی به خود جذب کرده است. از جمله کاربرد های پوکه معدنی در صنایع ساخت ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از کاربرد های مهم پوکه معدنی قروه در عایق بندی و پر کردن فضای خالی ساختمان ها می باشد که برای این امر از پوکه هایی با اندازه 2 الی 40 میلی متری استفاده می کنند.

کاربرد بعدی پوکه معدنی برای کم کردن حجم سازه می باشد که به طور معمول برای زیر ساخت ها  از پوکه معدنی استفاده می کنند.

مورد بعدی استفاده از بهترین نوع پوکه در شیب بندی و کف سازی ساختمان ها می باشد. که مهندسان و افراد حاذق در این رشته بدین منظور از انواع بسیار ریز پوکه استفاده می کنند.

انواع پوکه معدنی

پوکه های معدنی قروه نیز مانند سایر مصالح ساختمانی از انواع مختلفی برخوردار هستند که در ادامه چندی از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

این پوکه ها شامل: پوکه بادامی، عدسی، ماسه ای، نخودی و فندقی می شوند.

پوکه عدسی

پوکه عدسی از جمله پوکه های ریز و سبک وزنی است که به طور معمول برای بالا بردن استحکام بتن و یا صنعت بلوک سازی از آن استفاده می شود.

پوکه نخودی

پوکه های نخودی نیز همانند پوکه های عدسی از بهترین نوع پوکه می باشند که  معمولا در صنعت بلوکه سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همانطور که از نامشان پیداست، شکل و اندازه ای شبیه به نخود دارند.

پوکه فندقی

پوکه های فندقی به طور معمول در صنایع شیب سازی سقف ساختمان ها به علت سبک بودن استفاده می شوند. البته در صنایع بلوک سازی، روف گاردن، روسازی، تونل و سازه های بتنی نیز استفاده می شود.

خواص پوکه معدنی

پوکه معدنی قروه از خواص و ویژگی های بسیاری برخوردار است که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد.

از مهم ترین ویژگی پوکه معدنی قروه  می توان به مقاومت و استحکام بالای آن اشاره کرد. به طوری که اگر پوکه را در بتن حل کنیم، موجب استحکام بیشتر بتن خواهد شد.

می توان از پوکه های معدنی در مکان هایی که نمناک هستند استفاده کرد تا از ورود موریانه و دیگر حشرات جلوگیری کرد.

همچنین شما می توانید از پوکه معدنی در صنایع کشاورزی نیز استفاده کنید و موجب نگهداری یا انتقال آب به مقدار زیاد شوید.

پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه از معروف ترین پوکه های ایران به شمار می روند.

پوکه سیاه معدنی که در استان کردستان، شهرستان قروه یافت می شود تشکیل شده از گدازه های آتشفشان جزو بهترین نوع پوکه محسوب می شود و کاربرد فراوانی نیز دارد.

به طور کلی نیز در ایران 3 نوع پوکه یافت شده است:

پوکه های اسکوریا که برای سنگ پا مورد استفاده قرار می گیرند.

پوکه های سفید تبریز که جنسی آهکی و نرم دارند.

پوکه های صنعتی که از خاک تولید شده اند.

شهرستان قروه بیش از 20 معدن فعال پوکه دارد که بسیار معروف بوده و همانطور که گفتیم جزو بهترین نوع پوکه به شمار می آیند و به همین علت سالانه به دیگر شهر ها نیز ارسال می شوند.

شما برای ارتباط با شرکت معدنی عبدی و خرید پوکه مرغوب می توانید با شماره های درج شده در این صفحه تماس بگیرید.

خرید پوکه معدنی

برای خرید پوکه معدنی قروه راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید.

اگر شما تا به حال اقدام به خرید پوکه معدنی نکرده اید، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا به خوبی در این مورد تحقیق کنید تا بهترین نوع پوکه را بشناسید  و سپس اقدام به خرید نمایید.

به عنوان مثال شما می توانید با شماره های درج شده سایت ما تماس حاصل نمایید و راهنمایی و مشاوره ای رایگان در این باره دریافت کنید.

کارشناسان و فروشندگان ما به صورت آنلاین و شبانه روزی آماده مشاوره به شما مشتریان عزیز می باشند.

قیمت پوکه معدنی

به طور معمول قیمت پوکه معدنی قروه  از سایر سبکدانه ها مثل لیکا، بسیار پایین تر و مقرون به صرفه می باشد و به همین علت است که جزو بهترین نوع پوکه ها قرار دارد.

البته ما قادر به گفتن قیمتی دقیق و قطعی به شما عزیزان نمی باشیم. چرا که عوامل متعددی در متغیر بودن قیمت پوکه معدنی که یکی از بهترین نوع پوکه می باشند دخیل هستند.

اولین عامل تغییر قیمت پوکه معدنی قروه  تنوع و مقدار آن می باشد. شما ابتدا می توانید نوع و مقدار مد نظر خود را مشخص نمایید و سپس اقدام به خرید کنید.

دومین عامل نیز که عاملی مهم محسوب می شود، وجود نوسانات بازار در تمام حیطه ها می باشد. به همین علت ما نمی توانیم قیمتی مقطوع در مورد بهترین نوع پوکه را در فضای آنلاین به شما عزیزان بدهیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.