فروشگاه TODAY’S SPECIAL | اثری از Schemata Architects + Jo Nagasaka

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

فروشگاه TODAY’S SPECIAL

معرفی پروژه

معماران: Schemata Architects + Jo Nagasaka
مساحت: ۳۱۹ متر مربع
سال ساخت: ۲۰۲۲
عکس‌ها: تاکومی اوتا
سازه: Daiwa-Kougyou
تیم پروژه: Makoto Kohno, Yang Xuan
شهر: شیبویا (Shibuya)
کشور: ژاپن

فروشگاه TODAY’S SPECIAL

TODAY’S SPECIAL یک فروشگاه ساده و نه‌چندان فانتزی است که حس زندگی روزمره را به شما القا می‌کند؛ اما هیجان یک رویارویی یک‌باره را به شما هدیه می‌دهد. حتی قبل از رفتن به فروشگاه یک حس پیش‌بینی به فرد می‌دهد، مثلاً، ” شاید آن‌ها چیزی را دارند که من به دنبالش بوده‌ام اگر به آنجا بروم.” و وقتی کسی به آنجا می‌رود، باعث می‌شود که آن‌ها احساس کنند، ” شاید این چیزی است که من واقعاً می‌خواستم.”

شفروشگاه TODAY’S SPECIAL

ایجاد حس گردش در فروشگاه

ما وسایلی با بافت‌ها، ارتفاع‌ها، و اندازه‌های مختلف قرار دادیم تا یک حس گردش برای مشتریان ایجاد کنیم، درحالی‌که عناصر “نویز” را که عموماً در پشت‌صحنه پنهان شده بودند، به طبقه فروش بیاوریم تا حسی از حرکت و شلوغی شبیه به جنب‌وجوش یک راهپیمایی ایجاد کنیم. ما هم مثل دیگر فروشگاه‌های TODAY’S SPECIAL تلاش کردیم تا لایه‌های بیرونی فضا را از بین ببریم و آن را به اسکلت برسانیم تا ماهیت غیر تزیینی و مواد خام را برجسته کنیم.

فروشگاه TODAY’S SPECIAL

طراحی مینیمالیستی با استفاده از قاب‌بندی LGS

این فروشگاه به دیواره‌ای معلق ضد دود نیاز داشت؛ زیرا بخش فروشگاه بزرگ بود و فضای مشترک ساختمان از فضای استیجاری عبور می‌کرد. ما به راه‌حل مینیمالیستی رسیدیم: قاب‌بندی LGS (light gauge steel)همراه با ورق ضد دود.

بر اساس این ایده، ما از LGS سبک به‌عنوان یکی از عناصر کلیدی در اتاق برای برجسته‌کردن دیواره‌ای معلق ضد دود استفاده کردیم. ما همچنین تعدادی آجر موجود در انبار را در برخی فضاها اضافه کردیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.