35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

موضوعات مورد توجه مرتبط با معماری در کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28)

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

موضوعات مورد توجه مرتبط با معماری در کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28)

در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28) سازمان ملل در شهر دبی واقع در کشور امارات متحده عربی آغاز شد. این نشستِ سالانهِ دولت‌های جهان، به‌منظور ایجاد استراتژی‌هایی برای کاهش میزان تغییرات اقلیمی و اثرات نامطلوب آن است. اجلاس سال گذشته با چند اقدام مهم از جمله وعده یک صندوق جهانی باهدف ارائه کمک‌های مالی به کشورهای درحال‌توسعه آسیب‌دیده از بلایای جوی به پایان رسید.

هدف اصلی در کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP) تقویت تعهدات توافقنامه پاریس است که در سال ۲۰۱۵ امضا شد و تلاش می‌کند افزایش دمای جهانی را زیر ۱.۵ درجه سانتی‌گراد نگه دارد. ازآنجاکه صنعت ساخت‌وساز ۳۹ درصد از انتشار جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، معماری نقش مهمی در کمک به کاهش ردپای کربن ایفا می‌کند و کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28) را به یک رویداد حیاتی برای معماران تبدیل می‌کند.

کربن‌زدایی و جذب کربن

موضوعات مورد توجه مرتبط با معماری در کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28)

انتظار می‌رود که تولید سوخت فسیلی و نیاز به تسریع کربن‌زدایی از جمله مهم‌ترین موضوعات در برنامه امسال COP باشند، موضوع کربن‌زدایی با استراتژی‌های متنوعی که توسط طراحان به کار گرفته شده است، از طراحی غیرفعال گرفته تا اجتناب از تخریب یا ترویج استفاده از مواد جاذب کربن، یک موضوع مهم برای حرفه معماری بوده است.

تولید غذا

موضوعات مورد توجه مرتبط با معماری در کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28)

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود این صنعت به‌شدت تحت‌تأثیر تغییرات اقلیمی قرار بگیرد، بحث در مورد تولید مواد غذایی در نشست قبلی تا حد زیادی غایب بوده است. طبق برآوردها، یک‌سوم از تولید مواد غذایی جهان با تغییرات اقلیمی و افزایش دما در معرض خطر قرار گرفته است. تولید غذا همچنین عامل مهمی در انتشار گازهای گلخانه‌ای است، به‌ویژه اگر جنگل‌ها، تالاب‌ها و زمین‌های زراعی به نفع مزارع کشاورزی قربانی شوند.از این رو انتظار می‌رود در سال جاری شرکت‌کنندگان این کنفرانس، اعلامیه غذایی ویژه‌ای را با در نظر گرفتن ضرورت محدودیت دمایی ۱.۵ درجه سانتی‌گراد امضا کرده و استراتژی‌هایی را برای تامین نیاز تغذیه جمعیت روبه‌رشد تنظیم کنند. راه‌هایی که معماری می‌تواند در آن‌ها نقش داشته باشد شامل طراحی تسهیلات تولید کارآمد و پایدار و یکپارچه‌سازی کشاورزی شهری و خودکفایی در محیط‌های شهری است.

راه‌حل‌های جهانی آب‌وهوایی جنوب و منطقه‌ای

موضوعات مورد توجه مرتبط با معماری در کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28)

یکی از موضوعات اصلی COP27 وضعیت کشورهای درحال‌توسعه ای بوده است که پس از تحمل فجایع شدید ناشی از تغییرات اقلیمی به دنبال جبران خسارات این وضعیت هستند.در نتیجه در این کنفرانس توافقی حاصل شد که یک صندوق بین‌المللی برای کمک به آسیب‌پذیرترین مناطق ایجاد شود. از آن جایی که این توافق یک پیشرفت قابل‌توجه محسوب می شود انتظار می‌رود کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28) جایی باشد که این ایده به واقعیت تبدیل شود. در این راستا معمارانی همچون یاسمین لاری در پاکستان به معماری بومی روی آورده اند و به مدرن سازی استراتژی های آن جهت مقابله با چالش های اقلیمی می پردازند.

سلامت عمومی و حفاظت

موضوعات مورد توجه مرتبط با معماری در کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28)

تابستان امسال، دمای هوا در ماه جولای به ۱.۱۲ درجه سلسیوس بالاتر از میانگین قرن بیستم رسید و به‌عنوان گرم‌ترین ماه از نظر دمای جهانی ثبت شد . چنین افزایش دمایی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تهدید می‌کند و ساکنان شهرها به دلیل عواملی مانند جزایر گرمایی شهری در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. علاوه بر این، سال جاری با حوادثی مانند گسترش آتش‌سوزی‌ها به مناطق بسیار بزرگ شهری و سیل‌هایی که باعث ویرانی شده اند همراه بوده است. در این شرایط، شهرهای سراسر جهان مجبور به سازگاری و یافتن راه‌حل‌هایی برای کمک به حفاظت از سلامت ساکنان خود هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.