درب ضد سرقت چگونه ساخته می شود؟

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

با پیشرفت علم و تکنولوژی در پروژه‌های ساختمان‌‌سازی بر حسب نیازی که وجود دارد، می‌توان از مدل‌ها و سیستم‌های مختلف درب‌ ضدسرقت استفاده کرد. این وسایل جدید که جهت رفاه و آسایش انسان تولید می‌شوند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند و حوادثی مانند سرقت و از دست رفتن یک شبه مال اموال افراد را به حداقل رساند‌ه‌اند.

درب‌های ضدسرقت، دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نیاز کاربر و مکانی که قرار است استفاده شوند، متفاوت خواهند بود؛ به همین دلیل در مراکز تجاری، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌ها به چشم می‌خورند. در ادامه این مقاله جهت بررسی مراحل ساخت درب ضد سرقت سفارشی با ما همراه باشید.

معرفی درب ضد سرقت باکیفیت اجزایی دارد؟

درب‌های ضدسرقت، همانطور که از نامشان پیداست، این قابلیت را دارند که سطح امنیت را در مکان‌های مختلف افزایش دهند. باتوجه‌به اجزای امنیتی که می‌توانیم روی آن‌ها نصب کنیم، دارای انواع مختلفی هستند که هر یک میزان امنیت خاصی را فراهم می‌کنند. قفل این سیستم‌ها گاهی به صورت کارتی، چشمی یا قفل‌های اثرانگشتی است و هر کدام دارای هشدار‌های مخصوصی هستند که از امنیت ساختمان به شیوه حرفه‌‌ای محافظت می‌کنند. مراحل ساخت درب ضد سرقت سفارشی، شامل مواردی است که برای تهیه آن‌ها به‌کار گرفته می‌شود که در این میان می‌توان به نرده‌ها، آلارام‌های هشداردهنده، زنجیر‌های مقاوم، چشمی و پیچ لولا اشاره کرد. در ادامه به معرفی و بررسی کامل اجزای درب ضد سرقت و قطعات تشکیل‌دهنده آن‌ها خواهیم پرداخت.

اجزا درب ضد سرقت

استراکچر

یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده درب ضد سرقت است که شاسی و متریال اصلی درب ضد سرقت به شمار می‌رود و تمامی اجزای دیگر درب روی آن نصب می‌شوند. به هر میزان که قدرت و کیفیت ساخت استراکچر بیشتر و اصولی‌تر باشد، امنیت درب به همان اندازه بیشتر می‌شود.

رویه

از لحاظ بصری و زیبایی، رویه درب، اصلی‌ترین بخش یک درب است که می‌تواند آن را زیبا یا معمولی نشان دهد. این امر کاملا باتوجه‌به سلایق خریداران در بازار فروش درب ضد سرقت انتخاب می‌شود.

قفل درب

برخی از یراق‌آلات مورد استفاده در درب‌های ضد سرقت مانند قفل، دستگیره، توپی و قفل پستچی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. قلب یک درب ضد سرقت، قفل آن است که اگر کیفیت کافی را نداشته باشند، ضد سرقت بودن معنایی ندارد. هر کدام از قفل‌هایی که روی درب نصب می‌شوند، کاربرد خاصی دارد که باز هم باتوجه‌به نیاز کاربر خریداری می‌شوند. لازم به ذکر است که قفل‌های زبانه‌دار امروزه حرف اول را در سیستم‌های امنیتی درب‌ها می‌زنند؛ به‌طوری‌که هر چه تعداد زبانه‌ها بیشتر باشد، امنیت آن بالاتر خواهد بود.

دستگیره درب

یکی دیگر از ملزوماتی که برای تهیه درب از آن استفاده می‌شود، دستگیره است. امروزه تولیدکنندگان اقدام به طراحی دستگیره‌های خاص و با شکل و شمایل‌هایی متفاوت کرده‌اند که کیفیت کار را دوچندان ساخته است.

لولا و یراق‌آلات

لولای درب نقش بسیار مهمی در امنیت درب در بر دارد. به گونه‌ای که اگر سارق قصد دستبرد به مکان مورد نظر را داشته باشد و با درب ضد سرقت مواجه شود، قطعا پشیمان می‌شود؛ چراکه با وجود یراق‌آلات محکم و باکیفیت، هیچ راهی برای باز کردن آن وجود نخواهد داشت. چنانچه از بهترین لولا در درب منزل استفاده کنید، حتی سارق‌های حرفه‌ای توانایی باز کردن آن را نخواهند داشت و ناکام می‌مانند.

درکوب

بخش دیگری که در تهیه درب از آن استفاده می‌شود، درکوب است که می‌توان از آن به‌عنوان زنگ هم استفاده کرد. معمولا درکوب و چشمی در کنار یکدیگر هستند و در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند.

چشمی درب

چشمی درب، از برترین تحولات در ساخت این نوع درب‌هاست و برای زمانی است که شخصی در می‌زند. شما در ابتدا باید از طریق چشمی وارسی کنید که چه شخصی پشت درب است و در صورت اطمینان، درب را برای او باز کنید.

بتن و فوم پلی اورتان

بتن و فوم پلی اورتان به‌کاررفته در این درب‌ها، باعث می‌شود که درب در برابر ضربات از خود استحکام و مقاومت بالایی نشان دهد. این عایق سبب می‌شود که یک لایه در داخل درب ایجاد شود و مانع ورود سروصدا، آلودگی صوتی و همچنین هوای سرد و گرم به داخل خانه شود. با استفاده از این عایق‌ها، امکان ورود حشرات موذی نیز به داخل منزل وجود ندارد و دیگر نیازی به درزگیری نیست.

زیرسازی درب ضد سرقت

جمع بندی درب‌های ضدسرقت

امروزه باتوجه‌به کارایی و قابلیت‌های محافظتی درب‌های ضدسرقت، استفاده از آن‌ها بسیار رواج یافته و با استقبال اشخاص روبه‌رو شده‌اند؛ به‌طوری‌که شاهد کاربرد آن‌ها در مکان‌های مختلف از منازل تا مغازه‌هایی مانند طلافروشی‌ها و بانک‌ها هستیم. این درب‌ها انواع مختلفی دارند که باید قبل از خرید نسبت با کارایی هر یک اطلاعات لازم را کسب و سپس باتوجه‌به ویژگی‌های مورد نظر، درب مناسب مکان مدنظرتان را خریداری کنید.

درب‌ ضدسرقت حاصل هماهنگی چندین قطعه مختلف هستند که همگی در کنار هم سبب ساخته شدن و تهیه آن‌ شده است تا امنیت را به افراد هدیه دهد. در این مقاله سعی بر آن بود که به معرفی و بررسی کامل اجزای درب ضد سرقت بپردازیم تا در صورت نیاز از آن‌ها بهره‌مند شوید.

منبع: https://doornab.com/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.