پاویون برنهم اثر زاها حدید در سبک معماری پارامتریک

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

پاویون برنهم اثر زاها حدید

معرفی پروژه

مکان:شیکاگو، ایالات متحده آمریکا
معمار: زاها حدید
مساحت:۱۲۰ متر مربع
سال ساخت: ۲۰۰۹
عکس ها: رولند هالبه، میشل لیتوین، توماس گری
مهندسان سازه: سازه های راکی
نورپردازی: تریسی عزیز
برق: تریسی عزیز

پاویون برنهم

پاویون دنیل برنهم

ظاهر پاویون دنیل برنهم برای شهر شیکاگو بسیار مهم بوده است، زیرا او یکی از طرحان شهر شیکاگو بود که با نام طرح برنهم نیز شناخته می شود که باعث تغییراتی در منطقه مرکزی شیکاگو از سال ۱۹۰۹ شد. برای جشن صد سالگی این طرح در طول سال 2009 رویدادهای متعددی مانند رقابت ایستگاه یونیون ۲۰۲۰ و مسابقه یادبود برنهم برگزار شده است. همچنین، دو پاویون توسط استودیو UN و زاها حدید به طور موقت در پارک میلنیوم نصب شده اند که میزبان نمایشگاه های چند رسانه ای در مورد آینده شیکاگو هستند.

معماران زاها حدید مفاهیم رسمی جدیدی را با خاطره شهرسازی جسورانه و تاریخی برنهم ادغام کردند. در این پاویون سازه ای فضایی و پارامتریک با ردپای پنهان پلان برنهم برای ایجاد یک فرم پویا در ساختار روی هم قرار گرفته است.

پاویون برنهم

یک صدمین سالگرد برنامه برنهام

“یک صدمین سالگرد برنامه برنهام” در مورد جشن گرفتن برنامه های جسورانه و رویاهای بزرگ طرح رویایی دنیل برنهم در شیکاگو است. این برنامه در مورد اختراع مجدد و بهبود در مقیاس شهری و در مورد استقبال از آینده با ایده ها و فناوری های نوآورانه است. طراحی زاها حدید سنت مشهور شیکاگو در معماری و تکنولوژی را در مقیاس یک پاویون موقت ادامه می دهد و در عین حال به سیستم های سازمانی برنامه برنهم ارجاع می دهد.

سازه با اشکالی دایره ای با نقشه شهر شیکاگو در دهه اول قرن بیستم برنامه برنهم هماهنگ شده است. سپس از تکنیک‌های معاصر قرن بیست و یکم برای اعمال فرمی سیال استفاده شده است تا فرمی اورگانیک ایجاد شود. در این پاویون سعی شد که سازه همواره از طریق پارچه کششی به عنوان یادآور ایده‌های اصلی برنهام به نمایش درآید.

زاها حدید :«پارچه هم یک ماده سنتی و هم یک ماده پیشرفته است که شکل آن مستقیماً با نیروهای اعمال شده به آن مرتبط است – هندسه های زیبایی را ایجاد می کند که هرگز دلخواه نیستند. به نظر من این بسیار هیجان انگیز است.»

پاویون برنهم

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.