راه های افزایش امنیت درب ضد سرقت

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

راه های افزایش امنیت درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت خود به تنهایی، امنیت بیشتری به نسبت دیگر درب ها دارند، اما بعضی افراد بر اساس نوع فضا یا کارکرد آن می خواهند که امنیت بیشتری به درب ضد سرقت خود اضافه کنند. تنها راهی که برای تقویت امنیت درب ضد سرقت وجود دارد، استفاده از قفل های هوشمند و به روز تر می باشند که شما می تواند از آن ها در درب های خود استفاده کنید که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

قفل ضد سرقت

قفل های ضد سرقت بر این اساس ساخته شده اند که در برابر فشار زیاد شکسته نشوند و مقاومت خوبی در برابر آن داشته باشند. ساختار و آلیاژ قفل های ضد سرقت به طوری است که با استحکام بالایی تولید شوند و برای شکستن یا باز کردن آن زمان بسیار بیشتری نسبت به قفل های ساده سپری شود.

قفل های ضد سرقت به طور کلی به 6 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

انواع قفل ضد سرقت

قفل نیمه مرکزی ضد سرقت کاله ترکیه:

قفل نیمه مرکزی یا قفل نیم مولتی کاله به عنوان ساده ترین نوع قفل ضد سرقت محسوب می شود که قیمت به نسبت پایین تری نیز در برابر دیگر قفل ها دارد. این نوع قفل دارای 7 زبانه می باشد که 3 زبانه آن از وسط درب، 3 زبانه دیگر آن در قسمت بالایی که بالاتر از قفل اصلی می باشد و زبانه آخر نیز، داخل قسمت بالایی چهارچوب قرار می گیرد.

دو قفل ساده کاله ترکیه:

این مدل نیز مانند مدل نیمه مرکزی کاله جزو قفل های پایه محسوب می شود و بیشتر برای درب های آپارتمانی نصب می شود. این قفل به این صورت است که قفل اصلی در وسط درب قرار گرفته و قفل دیگر به صورت کاملا جداگانه، بالاتر از قفل اصلی قرار می گیرد. قفل دوم به صورت ولوم دار بوده که به اسم شب بند نیز در بازار شناخته می شود و برای زمانی است که شما داخل منزل هستید و بدون استفاده از کلید بتوانید درب خود را قفل نمایید.

قفل گاوصندوقی کاله ترکیه:

این قفل به عنوان قوی ترین و یکی از بهترین قفل های ضد سرقت در بازار شناخته می شود که بهترین گزینه برای درب های لابی و حتی درب های آپارتمانی می باشد. این قفل داخل خود سیلندر نداشته و کلید به صورت مستقیم داخل محفظه قفل می رود و باز می شود. به همین دلیل این قفل را یکی از قوی ترین قفل های ضد سرقت می توان نامید.

قفل 14 زبانه یا مولتی کاله ترکیه:

هر چه قفل زبانه های بیشتری داشته باشد، می توان گفت که امنیت آن نیز بیشتر است. این قفل همانطور که از نامش پیداست، دارای 14 زبانه می باشد. این قفل به این صورت است که از بخش روزت درب، 3 زبانه،  از قسمت بالایی و پایینی درب ضد سرقت هر کدام 4 زبانه، و از قسمت بالایی و پایینی لنگه هم هر کدام یک زبانه خارج می شود و در آخر قفل شب بند که در مجموع 14 ا زبانه می باشد که با قفل کردن درب همه زبانه داخل قسمت تعیین شده خود می روند.

قفل ضد سرقت 14 زبانه سور ایتالیا

این قفل مانند قفل 14 زبانه کاله ترکیه می باشد، با این تفاوت که در مدل ایتالیایی، سیلندری که داخل قفل گذاشته شده است، دارای خط شکسته می باشد و این راه، امنیت درب را بیشتر می کند. جالب است بدانید که یکی از راه هایی که دزدان برای باز کردن درب ها انجام می دهند، خراب کردن سیلندر داخل قفل و جاگذاری سیلندر مربوط به خود، داخل آن می باشد. اما در این محصول با وارد کردن فشار به سیلندر یا توپی، سیلندر از خط شکسته می شکند و توپی در جای خود می ماند و دیگر اجازه تعویض آن را به سارق نمی دهد.

قفل ضد سرقت کله گاوی:

این مدل با توجه به شکل ظاهری آن این اسم را برایش انتخاب کرده اند و عموما برای درب حیاط و درب های لابی استفاده می شود که که قابلیت اتصال به برق و ایفون واحد ها را دارد. از این رو می توان این قفل را جزو دسته قفل های ضد سرقت برقی نیز دانست. این قفل نیز به دو مدل ایرانی و ایتالیایی دسته بندی می شود که تفاوت آن در کیفیت تولید آن می باشد.

قفل های هوشمند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی قفل های مدرن تری نسبت به قفل های مکانیکی تولید می شوند که با به کار گیری از فناوری های مختلف می توانند به ما در بالا بردن امنیت کمک کنند. قفل های دیجیتالی یا قفل های هوشمند، نوع جدیدی از قفل های ضد سرقت می باشند که امنیت بیشتری را به ما عرضه می کنند. با این نوع قفل ها، نظارت بیشتری را می توان روی ورود و خروج ساختمان داشت. قفل های هوشمند می توانند با استفاده از اثرانگشت، کد های دیجیتالی و یا کارت های هوشمند به ما در افزایش امنیت کمک کنند.

برای مشاهده انواع قفل هوشمند کلیک کنید.

قفل های هوشمند در بازار ایران شامل 5 دسته و از برند های یال، سامسونگ، روک، گیت من و زیمنس و به صورت وارداتی، داخل کشور می شوند.

قفل هوشمند

قفل هوشمند رمزی

قفل های هوشمند رمزی از متداول ترین نمونه های قفل های دیجیتالی می باشند که همانطور که از نامش پیداست به صورت تعریف کردن یک کد یا چند حروف روی دستگاه و باز کردن درب تنها به وسیله همان کد یا می توان برای استفاده از مهمان یا افرادی که می خواهند داخل آن فضا بشوند به وسیله برنامه های مخصوص با تولید رمز یک بار مصرف اجازه ورود را به آن ها داد . که قفل های دیجیتال سامسونگ و روک از این نوع قفل ها می باشند.

قفل هوشمند کارتی

یک نوع قفل ها به وسیله کارت های مخصوص که داخل آن ها نوار مغناطیسی بکار رفته است، باز می شوند. قفل های هوشمند کارتی از مدل هایی می باشند که بیشتر در شرکت ها و هتل ها استفاده می شوند و بسیار محبوب هستند.

قفل هوشمند اثر انگشتی

یکی از بیشترین و محبوب ترین قفل های هوشمند در بازار، قفل های دیجیتالی اثر انگشتی می باشند که به وسله اسکن اثر انگشت شما، درب را باز می کند و هویت فرد را تشخیص می دهد. به دلیل این که همه افراد، اثرانگشت مخصوص به خود را دارند و به هیچ عنوان نمی تواند تکراری شود، یکی از امن ترین روش ها برای افزایش امنیت درب های ضد سرقت، می توان پیشنهاد داد.

قفل هوشمند تشخیص چهره

قفل هوشمند تشخیص چهره به افراد این اجازه را می دهد که فقط با اسکن چهره خود و بدون نیاز به کارت یا اثر انگشت، درب را باز کنند. اما اشکالی که این نوع قفل های هوشمند دارند، دقت پایین این قفل ها در اسکن کردن صورت است که می تواند در بعضی اوقات دچار اشتباه شود.

قفل هوشمند چند منظوره

امروزه قفل های هوشمندی نیز هستند که با به کار گیری از کد یا کارت دیجیتالی به همراه اسکن اثر انگشت یا چهره شما، امنیت را بسیار بالاتر برده اند اما باید این نکته را بدانیم هر چه پردازش و مراحل باز کردن قفل هوشمند بیشتر شود، زمان برای باز کردن قفل دیجیتالی نیز به همان نسبت بیشتر می شود.

و در آخر باید دانست که انتخاب قفل های ضد سرقت مکانیکی یا قفل های هوشمند برای افزایش و تقویت درب ضد سرقت، باید با توجه به نوع درب و فضایی که می خواهید امنیت آن جا را افزایش دهید، انتخاب شود و هزینه اضافی برای درب خود انجام ندهید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.