35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

سیستم صوتی مجتمع های مسکونی

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

موسیقی توانایی منحصربه‌فردی در برانگیختن احساسات دارد، اما لذت این کار بدون داشتن تجهیزات مناسب تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

امروزه افراد به دلایل متعدد دوست دارند با به کارگیری سیستم صوتی مجتمع های مسکونی، موسیقی را در خانه خود زنده کرده و تجربه‌های صوتی به یادماندنی را برای مجالس، دورهمی‌ها و جشن‌های خانوادگی فراهم کنند. برای بهره‌مندی از یک کیفیت صدای فوق‌العاده باید به موارد مهمی از جمله نوع سیستم، محل نصب و نوع بلندگوها فکر کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده سیستم صوتی مجتمع های مسکونی

همه سیستم‌های صوتی در ابتدایی‌ترین حالت خود از 4 جزء مجزا یعنی منبع، پیش‌تقویت‌کننده، تقویت‌کننده و بلندگو تشکیل شده‌اند.

یک سیستم استریو خانگی خوب به طور کلی از دو بلندگو برای پخش موسیقی بهره می‌برد، زیرا موسیقی ضبط شده در چنین حالتی بیشتر شبیه به یک اجرای زنده خواهد بود. به طور کلی بسته به اینکه قرار است از چه سیستمی برای پخش صوت در منزل و مجتمع خود استفاده کنید، اجزا و امکانات سیستم صوتی متفاوت خواهند بود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تجهیزات سیستم صوتی مجتمع های مسکونی اشاره می‌کنیم.

باند و بلندگو

باند و بلندگو مهم‌ترین جزء از هر سیستم صوتی برای مصارف گوناگون از جمله نصب در مجتمع‌های مسکونی محسوب می‌شوند. باندها و بلندگوها خود به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

باند شارژی یا اکو همراه

باند شارژی یا باند همراه هم از دیگر باندهای قابل استفاده در سیستم صوتی مجتمع های مسکونی است که به دلیل قابلیت جابه‌جایی خود مورد توجه قرار گرفته است. از این اکو در مواقع معمولی یا برای زمانی که افراد نخواهند هزینه هوشمند سازی ساختمان را برای داشتن یک سیستم صوتی مدرن متحمل شوند، استفاده می‌شود. از بهترین اکوهای همراه برند زیکو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اکو همراه 12 اینچ باسیم و بیسیم (Z-112)
  • اکو همراه 12 اینچ (Z-122)
  • اکو همراه 12 اینچ (Z-126)
  • اکو همراه 6 اینچ باسیم و بیسیم (Z-16)

بلندگو سقفی

سیستم صوتی سقفی یکی دیگر از اشکال سیستم صوتی مجتمع های مسکونی است که می‌توان در حین ساخت خانه به آن توجه کرد. البته بعد از ساخت خانه نیز می‌توان حین اجرای سقف توکار و یا حتی به صورت روکار از این بلندگو استفاده کرد. بلندگو سقفی از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در این سیستم است که مزایای خاص خود را به همراه دارد.

برای مثال قرارگیری تجهیزات صوتی در سقف باعث صرفه‌جویی در فضای محیط می‌شود. ضمن اینکه به دلیل کاهش تداخلات آکوستیک، کیفیت و وضوح بهتر صدا را دربر دارد. از این سیستم می‌توان در بخش‌های مختلف داخل خانه، لابی ساختمان و به طور کلی تمامی محیط‌های مسقف مجتمع‌های مسکونی استفاده کرد.

  • بلندگو سقفی زیکو مدل (CLS-506)
  • بلندگو سقفی زیکو مدل (CS-33)
  • بلندگو سقفی زیکو مدل (CS-34)
  • بلندگو سقفی زیکو مدل (CS-35)

بلندگو دیواری

از دیگر بلندگوهای استفاده شده در سیستم صوتی مجتمع های مسکونی می‌توانیم به نوع دیواری اشاره کنیم. عدم اشغال فضای زیاد، نصب راحت در ستون‌ها و دیوارها، طراحی متنوع و ایجاد زیبایی در محیط از مزایای بلندگوی دیواری محسوب می‌شوند.

از این بلندگوها بیشتر در فضاهای عمومی مجتمع‌های مسکونی مثل فضای لابی استفاده می‌شود. بلندگوی دیواری گزینه مناسبی برای نصب در داخل خانه نیست. از بهترین بلندگوهای دیواری می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • بلندگو دیواری (WS-16)
  • بلندگو دیواری (WF-55)
  • بلندگو دکوراتیو (WS-65T)
  • بلندگو دکوراتیو (WS-50EX)

بلندگو ستونی

بلندگوهای ستونی از دیگر اشکال باند و بلندگو هستند که به دلیل طراحی خود با این نام شناخته می‌شوند. این بلندگوها هم مانند دو نوع قبلی، قابلیت نصب روی دیوار، سقف و حتی ستون‌های خانه را دارند.

بسته به اینکه بخواهید از بلندگوهای خود در کدام یک از دو فضای داخلی یا خارجی مجتمع استفاده کنید، می‌توانید یکی از دو نوع بلندگوی ستونی مخصوص این کار را خریداری کنید. از بهترین بلندگوهای ستونی عرضه شده برند زیکو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • بلندگو ستونی (ST-200)
  • بلندگو ستونی (ST-400)
  • بلندگو ستونی (ST-600)
  • بلندگو ستونی (ST-800)

میکروفون

میکروفون به نسبت بلندگوها و یا سایر دستگاه‌های کاربردی کمتر در سیستم‌های صوتی مجتمع‌های مسکونی کاربرد دارد، اما بسیاری از خریداران برای تجهیز کامل سیستم خود از میکروفون نیز استفاده می‌کنند.

میکروفون‌ها در انواع گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند که برخی از آن‌ها مثل نمونه‌های گان و یقه‌ای یا دستی برای سیستم صوتی مجتمع های مسکونی کاربرد ندارند وتنها نوع رومیزی است که برای چنین محیط‌هایی آن هم برای سیستم پیجینگ مجتمع‌های بسیار بزرگ قابل استفاده خواهد بود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

میکروفون رومیزی

این میکروفون بیش از هر چیز برای پیجینگ در ساختمان‌های مسکونی چندین طبقه و برج کاربرد دارد. از انواع میکروفون رومیزی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • میکروفون بیسیم رومیزی (XH-01)
  • میکروفون بیسیم رومیزی (XH-02)
  • میکروفون رومیزی (D-2000)
  • میکروفون رومیزی (D-1000)

آمپلی فایر

بزرگ‌ترین کاربرد و مزیت آمپلی فایر به عنوان یکی از تجهیزات سیستم صوتی مجتمع های مسکونی، بهبود کیفیت صداست. ضمن اینکه با استفاده از این دستگاه می‌توانید بر قدرت خروجی دستگاه پخش صوت بیفزاید. این دستگاه بسته به نیاز بازار به 4 شکل مجزا از تک کانال تا 6 کانال طراحی می‌شود.

البته برخی از انواع آمپلی فایرهای موجود در بازار دارای چند زون هستند، به این معنا که می‌توان در برخی طبقات یک موسیقی خاص و در طبقات دیگر آهنگ دیگری پخش کرد. در ادامه به چند نوع از بهترین آمپلی فایرهای زیکو موجود در بازار اشاره می‌کنیم.

  • آمپلی فایر زیکو مدل (USB-80AE)
  • آمپلی فایر زیکو مدل (ZA-1200)
  • آمپلی فایر زیکو مدل (ZA1000)
  • آمپلی فایر زیکو مدل (550-ZA)

کابل و اتصالات

علاوه بر تجهیزاتی که نام بردیم، کابل‌های زیادی نیز در سیستم‌های صوتی استفاده می‌شوند. از سوی دیگر بسته به نوع سیستم صوتی، اتصالات متفاوتی مثل تیوتر نیز ممکن است نیاز باشند. برخی از این اتصالات شامل بست کمربندی، تقسیم برق آمپلی فایر و موارد دیگر همچون پایه میکروفون، دانگل تبدیل و سیم بلندگو می‌شوند.

قیمت سیستم صوتی مجتمع های مسکونی

سیستم‌های صوتی که قرار است در منازل و مجتمع‌های مسکونی استفاده کنید، بسته به نوع امکانات و تجهیزاتی که به همراه دارند، قیمت‌گذاری می‌شوند. برای مثال سرمایه‌گذاری روی سیستم صوتی هوشمند ساختمان در مقابل سیستم‌های سنتی می‌تواند تجربه‌ای لوکس‌تر، باکیفیت‌تر و در عین حال راحت‌تری را برای اجرای موسیقی فراهم کند.

ضمن اینکه استفاده از بلندگوهای دکوراتیو در مقابل باندهای ساده با وجود قیمت بیشتر، می‌تواند ترکیب منحصربه‌فردی را با معماری داخلی خانه برای القای حس زیبایی شناسی داشته باشد.

از سوی دیگر هر چه بخواهید از سیستم صوتی با اشباع صوتی فراگیرتر در هر اتاق یا فضای مجزا استفاده کنید، این ارزش‌گذاری به مراتب بیشتر و هزینه نهایی بالاتر خواهد بود. در کل قیمت سیستم صوتی با توجه به امکانات، برند و نیاز شما متنوع خواهد بود و حق انتخاب برای خرید سیستم صوتی مجتمع های مسکونی کاملاً بسته به بودجه شما متغیر است.

جمع‌بندی

سیستم صوتی مجتمع های مسکونی از بهترین انتخاب‌ها برای مدرن کردن خانه‌هاست که می‌توان از آن‌ها برای مواقع گوناگون از جمله برگزاری دورهمی استفاده کرد. با هوشمندسازی سیستم صوتی ساختمان می‌توان از این امکانات باکیفیت‌ بیشتری بهره‌مند شد.

بهتر است قبل از خرید تجهیزات مورد نیاز خود از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید تا هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و هم بتوانید بهترین سیستم را متناسب با نیاز مجتمع خود تهیه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.