35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

نقاشی نما و رنگ آمیزی نما برای عید نوروز

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

هر سال با نزدیک شدن به عید نوروز و ماه های پایانی سال بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند برای نظافت نمای بیرونی ساختمان خود هم اقدامی انجام دهند. نقاشی نما یکی از این اقدامات موثر جهت نوسازی ساختمان است که با هدف از بین بردن آلودگی ‌ها و مرمت نمای بیرونی ساختمان های سیمانی انجام ‌شود.

برای نقاشی نمای بیرونی خانه شما باید از رنگ‌های مخصوص با مقاومت و دوام بالا استفاده کنید. اگر قصد دارید نظافت و خانه تکانی را از نمای بیرونی ساختمان خود آغاز نمایید، جهت اطلاع از شرایط، مراحل و قیمت نقاشی نمای ساختمان می‌توانید با مجموعه کارویس تماس بگیرید. در این مجموعه انواع خدمات نماشویی و رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان توسط یک تیم متخصص صورت می گیرد.

نقاشی نمای بیرونی خانه

نزدیک شدن به سال نو شاید بهانه خوبی باشد تا افراد بتوانند رنگ‌های روشن و شاد را برای تزیین و نظافت نمای بیرونی ساختمان خود استفاده کنند. اگر شما هم جز کسانی هستید که از ظاهر و نمای بیرونی ساختمان محل زندگی یا محل کار خود خسته شده‌اید و به فکر ایجاد تغییر و نوسازی نمای ساختمان خود هستید، نماشویی یا نقاشی نما ساختمان بهترین راهکار برای شما محسوب می‌شوند به شرطی که از افراد متخصص در این مسیر کمک بگیرید.

مراحل نقاشی نمای ساختمان چیست؟

مراحل اجرای پروژه نقاشی نمای ساختمان مراحل ثابتی دارد که باید به ترتیب اجرا شود تا نتیجه مطلوبی از رنگ آمیزی و نقاشی نما سیمانی حاصل شود. به‌صورت کلی مراحل نقاشی نمای سیمانی به شرح زیر است:

  • انتخاب بهترین رنگ: ابتدا باید رنگ مناسبی بر اساس مشخصات نما و سلیقه صاحب خانه انتخاب شود. رنگ باید با محیط اطراف و نوع ساختمان سازگار باشد. نقاشی نمای ساختمان با رنگ آکرلیک معمولا از سایر رنگ‌ها پرطرفدارتر است.
  • بررسی و تمیزکاری سطح نما: سطح نما باید از هرگونه آلودگی، گرد و غبار تمیز شود. اگر سطح نما دارای لکه‌ها یا آسیب‌های جدی است، باید آنها را قبل از شروع به نقاشی تعمیر کرد.
  • عملیات زیرسازی و ترک‌گیری: با انجام عملیات زیرسازی و ترک‌گیری سطح نما صاف شده و برای رنگ آمیزی آماده است. برای داشتن نمایی یکدست اجرای صحیح این مرحله اهمیت زیادی دارد.
  • پوشاندن بخش‌هایی که نمی‌خواهید رنگ آمیزی شوند: بخش‌هایی همچون شیشه‌ها و نرده‌های حفاظ را با استفاده از پوشش‌های مناسب می‌پوشانند تا در هنگام نقاشی نما رنگی نشوند.
  • استفاده از داربست یا راپل برای اجرای پروژه: اگر کار در ارتفاع لازم است، از داربست یا راپل باید برای دسترسی به نما استفاده شود.
  • رعایت موارد ایمنی: در تمام مراحل اجرای نقاشی نما رعایت موارد ایمنی از جمله استفاده از طناب‌های ایمنی و ابزارهای حفاظتی ضروری است.
  • اجرای رنگ‌آمیزی: با استفاده از قلم مو و پیستون‌های مخصوص، رنگ‌آمیزی به ترتیب از بالا به پایین و در یک جهت اجرا می‌شود، این کار به حفظ یکنواختی رنگ کمک می‌کند.
  • پاکسازی و تمیزکاری نهایی: پس از اتمام نقاشی سطح نما باید به دقت پاکسازی شود تا هرگونه اثر اضافی یا لکه از روی آن حذف شود.

انواع رنگ برای نقاشی نمای بیرونی

نقاشی ساختمان در بازسازی خانه یک مرحله مهم است که باید توسط افراد کاربلد در این زمینه و با انتخاب رنگ متناسب با نوع سطح نما انجام شود. در واقع شما رنگ مناسب برای سطح سیمانی را نمی‌توانید برای نقاشی نمای فلزی و یا چوبی استفاده کنید، زیرا خروجی کار در این شرایط اصلا مطلوب نخواهد بود و نمای نه چندان زیبا را برای شما رقم می‌زند. معمولا از رنگ‌های آکریلیک برای رنگ آمیزی نما و نقاشی نما سیمانی و آجری استفاده می‌کنند. نقاشی نمای ساختمان بدون داربست را می‌توان با رنگ‌های ذکر شده در جدول زیر براساس نوع نما انجام داد.

نوع رنگ کاربرد
رنگ اکرلیک برای نماهای سیمانی و بتنی
رنگ‌های روغنی برای نمای بیرونی با جنس فلز
رنگ نانو در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم بوده و برای رنگ آمیزی نمای بیرونی مناسب است.
رنگ اکریلیک برای نماهای سیمانی، بتنی و آجری
رنگ اپوکسی برای نمای برخی اماکن خاص و بخش‌های داخلی مراکز صنعتی و کفپوش‌ها

سوالات متداول

۱. آیا نوع رنگ مورد استفاده در نقاشی نما بر قیمت تاثیر دارد؟

بله، نوع رنگ و مساحت نما جز عوامل موثر بر افزایش یا کاهش قیمت نقاشی نما محسوب می‌شود.

۲. مهمترین ویژگی‌های رنگ مناسب برای نقاشی و رنگ آمیزی نمای بیرونی چیست؟

دوام و ماندگاری بالا در برابر شرایط جوی، نور خورشید، قابلیت شست و شو، مقاومت در برابر جذب گرد و غبار از جمله عوامل موثر بر انتخاب رنگ مناسب برای نمای ساختمان است.

۳. هزینه نقاشی نما چگونه محاسبه می شود؟

روش دسترسی به نما، متراژ، وضعیت رنگ فعلی، نوع رنگ مصرفی، مدت زمان اجرای پروژه جز عوامل موثر بر هزینه نقاشی نمای ساختمان است.

سخن پایانی

نقاشی نما و رنگ آمیزی ساختمان به عنوان یک فعالیت تزیینی برای استقبال از سال نو محبوبیت زیادی دارد، البته در این بازه زمانی به‌دلیل شرایط جوی باید جوانب احتیاط را هم رعایت کرد و در روزهایی که هوا آفتابی است، پروژه رنگ آمیزی نما را انجام داد. رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان‌ها یک امر ضروری جهت زیباسازی و نوسازی بناها قدیمی است که باید توسط افراد مجرب و رعایت نکات ایمنی انجام شود. اگر تصمیم دارید برای زیباسازی نمای بیرونی خانه و یا محل کار خود از روش نماشویی یا نقاشی نما استفاده کنید، تیم کارویس با سال‌ها تجربه در این زمینه آماده ارائه خدمات به مشتریان در روزهای مختلف از جمله ایام پایانی سال هستند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.