35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

7 ترند نورپردازی داخلی در سال 2024+تاثیر آن بر طراحی داخلی

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

7 ترند نورپردازی داخلی

نورپردازی نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند، زیرا بر آسایش بصری کاربران تأثیر می‌گذارد و تفکیک فضاهای داخلی را از هم مشخص می‌کند. نورپردازی در معماری به یک استراتژی طراحی تبدیل شده است و کیفیت، عملکرد و زیبایی یک فضا را به حداکثر می‌رساند. در مورد چگونگی نوپردازی فضای داخلی در چند سال یا چند دهه، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نوآوری‌های جدیدی مانند استفاده از مواد ارگانیک برای تولید نور، اتصال لامپ‌ها به دستگاه‌ها برای افزایش آسایش بصری و صرفه‌جویی در انرژی رواج پیدا کنند.

در این مقاله به بررسی 7 ترند جدید که معماران در نورپردازی فضاهای داخلی به کار می‌برند پرداخته‌ایم.

1. نورپردازی مجسمه ای

در طول سال‌های گذشته، طرح‌های دقیق در خط مقدم ترندها قرار داشتند. فرم‌های ارگانیک و مجسمه‌ای با الهام‌گرفتن از شبح‌های طبیعی و طول‌موج‌های حداکثری در نورپردازی فضاها دیده می‌شود. طراحان این زبان طراحی اغراق‌آمیز را پذیرفتند و به وسایل روشنایی به‌عنوان چیزی بیش از یک منبع روشنایی، بلکه به‌عنوان ابزاری برای ایجاد یک فضای جسورانه نگاه کردند.

7 ترند نورپردازی داخلی

2. LED هوشمند

با علم به اینکه پرینت سه‌بعدی، سازه‌ها و مواد نوآورانه را ترویج می‌کند، معماران سازه‌های چاپ شده سه‌بعدی را با نور LED ترکیب می‌کنند و فضاهای نوآورانه ایجاد می‌کنند. سیستم‌های LED هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحت‌تر، قابل‌تنظیم و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سیستم‌های روشنایی سنتی باشند.

7 ترند نورپردازی داخلی

3. نورپردازی اتمسفری

نورپردازی جوی (اتمسفری) که به‌عنوان نور محیطی نیز شناخته می‌شود، بر چگونگی درک فضای داخلی از نظر فیزیکی و احساسی متمرکز است. با استفاده از رنگ‌ها و طول‌موج‌های خاص، تجهیزات نوری تجربه حسی کاربران را به تصویر می‌کشند و داستان‌سرایی معماری را تقویت می‌کنند.

7 ترند نورپردازی داخلی

7 ترند نورپردازی داخلی

4. نورپردازی برای روحیه و سلامتی

به‌عنوان ابزاری برای اولویت قراردادن عواطف، ذهن و فیزیک انسان‌ها، متخصصان و مهندسان «نورپردازی انسان‌محور» را توسعه دادند، رویکردی که تأثیر نور را بر زیست‌شناسی و رفتار انسان در نظر می‌گیرد. این سیستم‌ها چرخه‌های طبیعی نور روز را تقلید می‌کنند تا ریتم قلبی بدن را از طریق تغییر رنگ، دما و شدت تکمیل کنند.

7 ترند نورپردازی داخلی

5. راهنماهای مسیر و خطوط فضایی

طراحان از تطبیق‌پذیری نوارهای LED پیوسته استفاده کردند و ساختار و گردش آن‌ها را با استفاده از روشنایی فرورفته، نصب شده یا معلق تعریف کردند و عملکرد ثانویه را در کنار نور اضافه کردند. این سیستم، پیکربندی‌های متنوعی را بدون ایجاد اختلال بین کف، دیوار، سقف و فضای داخلی ایجاد می‌کند.

7 ترند نورپردازی داخلی

7 ترند نورپردازی داخلی

6. نورپردازی مصنوعی

در میان انواع نورپردازی، روشن است که نور طبیعی بیش از بقیه روش‌ها به‌سلامت روحی و جسمی انسان کمک می‌کند، اما در پروژه‌هایی که امکانات فضایی یا محیطی برای تأمین آن وجود ندارد، معماران با استفاده از بازشوهای سقفی، نورگیرهای مصنوعی به نورپردازی فضا می‌پردازند. نوارهای LED و پانل‌های نیمه شفاف برای تقلید از نور طبیعی بهترین گزینه هستند.

7 ترند نورپردازی داخلی

7. نورپردازی با استفاده از لامپ های نئونی

یکی از بزرگ‌ترین ترندهای داخلی در سال‌های 2021 و 2022، لامپ های نئونی بود. بسیاری از لامپ های نئونی در رسانه‌های اجتماعی به محبوبیت ‌رسیدند، به‌ویژه در طول همه‌گیری کووید 19 که مردم شروع به کشف خلاقیت خود کردند و این خلاقیت را با هم به اشتراک گذاشتند. انعطاف‌پذیری، تنوع و زیبایی به طراحان اجازه داد تا از این لامپ‌ها به‌عنوان عنصری تاثیزگذار برای نورپردازی فضاهای داخلی استفاده کنند.

7 ترند نورپردازی داخلی

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.