35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

آشنایی با انواع درب داخلی و کاربردهای آن

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

آشنایی با انواع درب داخلی و کاربردهای آن

به هر دربی که در داخل ساختمان‌های مسکونی، اداری و.‌‌.. نصب می‌شود، درب داخلی ساختمان می‌گویند. نام دیگر این محصول درب اتاقی است. درب داخلی ساختمان وظیفه جداسازی فضاهای داخلی مانند اتاق خواب، اتاق کار، سرویس بهداشتی و حمام را بر عهده دارد. امنیت این محصول بالا نیست و در آن از قفل‌های مستحکم و مقاوم فوق العاده استفاده نمی‌شود زیرا کاربرد این درب فقط در محیط داخلی ساختمان است و برقراری امنیت فضای داخلی بر عهده درب ضد سرقت است. شرکت دژ که یکی از برترین و بزرگترین تولید کنندگان انواع درب در سراسر کشور به شمار می‌رود، در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این محصول ذکر خواهد کرد.

جنس درب داخلی

درب داخلی یا همان درب اتاقی که در محیط داخلی ساختمان به کار می‌رود، از جنس‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شود. این محصول می‌تواند از جنس ام دی اف با روکش پی ‌وی‌ سی، ام دی اف با روکش چوب، ام دی اف با روکش سافت، چوب راش و بلوط، اچ دی اف، ABS، ملامینه، PVC و… باشد. اما آنچه که انتخاب جنس درب داخلی تأثیرگذار خواهد بود، محل نصب این محصول می‌باشد.

درب‌هایی که در محیط‌های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی و حمام نصب می‌شوند، باید جنسی داشته باشند که در برابر رطوبت زیاد مقاومت بالایی از خود نشان دهد و خراب نشود. درب داخلی با جنس ABS و PVC برای این اماکن مرطوب که در معرض آب و بخار آب قرار دارند، بسیار مناسب خواهد بود. اما برای اتاق‌های دیگر مانند اتاق خواب یا اتاق کار جنس درب داخلی وابسته به سلیقه افراد انتخاب می‌شود. به عنوان مثال درب داخلی تمام چوب بسیار مقاوم است و استحکام بالایی دارد و افرادی که به طرح چوب علاقمند هستند، معمولاً این محصول را می‌پسندند. درب‌هایی که دارای روکش مصنوعی هستند، دارای طرح‌های متنوعی نیز می‌باشند.

انواع درب داخلی

درب داخلی یا همان درب اتاقی دارای انواع مختلفی مانند درب اتاق خواب، درب فریم لس، درب آکوستیک، درب ضد آب و درب استیل پلاست است. مشخص است که هر کدام از این محصولات کاربرد خاص خودشان را دارند اما پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین آنها درب‌های اتاق خواب و درب‌های ضد آب هستند.

درب اتاق خواب مدرن

درب اتاق خواب خودش به چند نوع تقسیم‌بندی می‌شود. درب اتاق خواب مدرن یکی از پرفروش‌ترین انواع درب داخلی اتاق خواب است که برای هماهنگی با فضا و دکوراسیون مدرن منزل و اتاق خواب مدرن به کار می‌رود. این محصول ساده است و گاهی روی آن اشکال مکعبی و زاویه داری مشاهده خواهد شد. از درب اتاق خواب مدرن در خانه‌های مینیمال و شیک استفاده می‌شود.

درب اتاق خواب کلاسیک

درب اتاق خواب کلاسیک یکی از انواع درب‌های داخلی است که طراحی شلوغی دارد و روی آن برجستگی‌هایی منحنی دیده می‌شود. از این محصول در خانه‌هایی استفاده می‌شود که فضای کلاسیک و دکوراسیونی تجمل‌گرایانه دارند.

آشنایی با انواع درب داخلی و کاربردهای آن

درب اتاق خواب سفید

درب اتاق خواب سفید تنها با همین رنگ تولید و عرضه می‌شود و ظاهری زیبا و بسیار خاص دارد. این محصول از جنس ام دی اف است و برای افرادی که به دکوراسیون داخلی با رنگ‌های روشن و سفید علاقمند هستند، مناسب خواهد بود. استفاده از درب اتاق خواب سفید باعث می‌شود که زیبایی ظاهری محیط افزایش پیدا کند.

درب ریلی اتاق خواب

درب ریلی اتاق خواب یکی از انواع درب‌های داخلی ساختمان است که به شکل متفاوتی باز و بسته می‌شود. این محصول برای افرادی که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب لولایی ندارند، بسیار مناسب خواهد بود. ساختار درب ریلی اتاق خواب به این صورت است که درب روی یک ریل حرکت می‌کند و به سمت چپ و راست، باز و بسته می‌شود. این محصول می‌تواند روکار و یا توکار باشد که البته نوع توکار آن زیباتر و شیک‌تر خواهد بود و می‌تواند روی زیبایی دکوراسیون داخلی خانه نیز تأثیرگذار باشد.

درب ضد آب

همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد، معمولاً از درب ضد آب برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. آنچه مهم است این است که درب ضد آب باید مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و بخار آب داشته باشد. به همین منظور است که برای ساخت درب اتاقی از جنس‌هایی مانند پی وی سی و ABS استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع درب داخلی و کاربردهای آن

درب استیل پلاست

درب استیل پلاست یکی دیگر از انواع درب‌های داخلی است که در اماکن عمومی و پر ترددی مانند دانشگاه، مدارس، مراکز آموزشی و درمانی و… نصب می‌شود. این محصول در برابر ضربه، شکست و شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد و به همین دلیل است که برای مکان‌های پر تردد گزینه مناسبی خواهد بود. در این محصول از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود و داخل آن با فوم پلی یورتان پر می‌شود تا عایق خوبی برای صدا و حرارت نیز باشد.

درب آکوستیک

از درب آکوستیک در مکان‌هایی که به صدا حساس هستند و برقراری سکوت و آرامش در آنجا بسیار ضروری است، استفاده می‌شود. بنابراین در سالن‌های تئاتر، سالن‌های کنسرت، استودیوی ضبط صدا، کتابخانه‌ها و سالن‌های کنفرانس درب آکوستیک نصب می‌شود. مهمترین ویژگی درب آکوستیک، ضد صدا بودن آن است. با وجود درب آکوستیک در این محیط داخلی، از ورود و خروج صدای اضافی به آن محیط جلوگیری می‌شود.

خرید درب داخلی از دژ درب

شرکت دژب یکی از برترین تولیدکنندگان انواع درب در کشور محسوب می‌شود که درب‌های داخلی بسیار متنوع و ارزنده‌ای را نیز به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را با توجه به ابعاد محل نصب و سلیقه خود به این شرکت سفارش‌سازی کنید. کارشناسان مجرب دژ همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان پیش از خرید داشته باشید تا با اطلاعات کافی، خرید خود را نهایی نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
محمد اصغری

عالی
تشکر از انتشار این محتوای مفید

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.