35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

ویلای گل | دفتر معماری بوژگان

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

ویلای گل اثری از دفتر معماری بوژگان

معرفی پروژه

معمار مسئول: حامد بدری احمدی
تیم طراحی فاز ۱: شیدا قطبی، پریسا شیری، محمدامین براز، فرنوش قنبری، حمیدرضا مظاهری
تیم طراحی فاز ۲: تهمینه فیروزبخش، فاطمه شاعرزاده، عاطفه پاشائی، هانیه امیری، عادله راضی اردکانی
نظارت: تهمینه فیروزبخش
تیم اجرا: آقای مهندس سیدعلی سیدکریمی
تیم طراحی سازه: آقای دکتر صدیقی و همکاران
تیم طراحی تاسیسات مکانیکی: آقای مهندس امیری
تیم طراحی تاسیسات الکتریکی: Vision Group
عکاس: محمدحسن اتفاق
کارفرما: آقای مهندس سیدعلی سیدکریمی
مساحت: 550 متر مربع
سال: 2023
طراحی سیستم برق: گروه ویژن
شهر: لواسان
کشور: ایران

ویلای گل:تلاشی برای محو کردن مرز بین درون و بیرون

ویلای گل در لواسان، شهری زیبا در نزدیکی تهران، پایتخت ایران واقع شده است. در ویلای گل سعی بر آن بود که غیر از پاسخ دادن به برنامه، پروژه‌ای طراحی شود که چالش آن، نداشتن مرزی قطعی و مشخص بین بیرون و درون باشد. پروژه همچون توده‌‍ای سنگی‌ست که از میان، تراشیده شده و این تراش و خراشیدگی دو سوی باز پروژه را به هم متصل می‌کند و در سمت شمال، ورودی اصلی شکل می‌گیرد. همزمان پروژه تا حدی دو جهت پیدا کرده است، جهتی که سمت بیرون و کوچه است که تا حدی بسته‌تر است و با یک تونل و شکاف از درون این توده سنگی و زمخت گذر می‌کند و به سمت حیاط، جایی که این حجم سنگی تراش‌های بیشتری خورده است می‌رود.

چالش طراحی ویلای گل

ویلای گل مکعبی است که با خورده شدن و تراشیدن، از یک سو گاردی بسته به گذر و کوچه چسبیده به آن گرفته است و از سوی دیگر با تخلخل حجمی زیاد و خوردگی در سمتی که فضای باز اختصاصی دارد به نوعی هیجان و ولع خود را برای ارتباط این بخش و دیدن هرچه بیشتر آن، نشان می دهد. کلیت این مکعب در سمت حیاط با فریم های قطور تاکید و تعریف شده است. مکعبی که همزمان، هم تصویری شخصی و معین از خود به نمایش می گذارد و هم اجازه داده است “بیرون” به “درون” رخنه کند.

پروژه از یک سو مبهم و رازآلود است و مخاطب را به چالش می‌کشد که این ابهام در درون به خوانایی و عیان بودن تبدیل می‌شود. از سویی دیگر در طراحی این پروژه فضاهای داخلی بیانی رسا و واضح دارند و تلاش کرده تا فضاهای داخلی در نسبت و رابطه‌ای درست با یکدیگر قرار بگیرند.

چیدمانی هوشمندانه برای آسایش و تفریح

هر سطح از ویلا هدف خاصی را دنبال می کند: طبقه همکف دارای لابی ورودی، پارکینگ، سوئیت مهمان، دسترسی به حیاط و یک استخر روباز است. طبقه اول میزبان مناطق مشترک مانند  حیاط خلوت و مهمانگاه آشپزخانه و همچنین اتاق نشیمن است. طبقه دوم به فضاهای خصوصی اختصاص داده شده است که دارای اتاق خواب هایی است که با یک راهرو با مناظر خیره کننده متصل می شوند. پشت بام یک آلاچیق و فضای باربیکیو با منظره پانوراما در همه جهات ارائه می دهد.تمرکز اصلی ما در طول پروژه بر ارائه فضاهای با کیفیت بالا با رویکردی یکپارچه و مفهومی بوده است و اطمینان حاصل می‌کنیم که ویلا گل تجربه‌ای متمایز و جذاب را برای ساکنین خود فراهم می‌کند.

ویلای گل با طراحی نوآورانه و استفاده از مصالح با کیفیت، تجربه‌ای منحصر به فرد از زندگی در فضایی زیبا و کاربردی را به ساکنین خود ارائه می‌دهد. این ویلا نمونه‌ای بارز از خلاقیت و نوآوری در معماری معاصر ایرانی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.