35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

چگونه کاغذ دیواری را با مبلمان ست کنیم؟

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

چگونه کاغذ دیواری را با مبلمان ست کنیم؟

همیشه در موضوعات مربوط به طراحی دکوراسیون گفته می‌شود که انتخاب کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید. حتی برخی از متخصصان این حوزه، کاغذ دیواری را کلیدی‌ترین عنصر دکوراسیون می‌دانند. اما در این میان، کمتر کسی به سایر اجزاء دکوراسیون و ست‌کردن آن با کاغذ دیواری می‌پردازد.

اگر بخواهیم هرکدام از اجزاء دکوراسیون را جداگانه انتخاب کنیم، هرکدام سازی جدا خواهند زد و نتیجه نهایی، دکوراسیونی آشفته خواهد بود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی دکوراسیون باید به آن توجه شود، هارمونی بین اجزاست. در صورتی که هرکدام از وسایل با هم ست بوده و باهم هارمونی داشته‌باشند، نتیجه نهایی دکوراسیونی زیبا و جذاب است که هر چشمی را به خود خیره می‌کند.

دکوراسیون آشفته علاوه‌بر نداشتن زیبایی و چشم‌نوازی، تمرکز شما را کم می‌کند و گاهی باعث کسلی و افسردگی نیز می‌شود. به همین دلیل باید به هارمونی دکوراسیون توجه ویژه‌ای داشته‌باشید. بعد از کاغذ دیواری، یکی از مهم‌ترین اجزاء دکوراسیون، مبلمان است که حجم زیادی داشته و فضای زیادی را اشغال می‌کند.

کاغذ دیواری و مبلمان باید ست همدیگر باشند و هارمونی دکوراسیون را تکمیل کنند. البته منظور ما از ست کاغذ دیواری و مبلمان این نیست که شکل و طرح کاغذ دیواری باید عین پارچه مبل باشد. منظور ما این است که کاغذ دیواری و مبلمان باید مکمل همدیگر باشند و بتوانند زیبایی هم را تکمیل کنند.

در ادامه این مقاله به‌طور کامل توضیح می‌دهیم که چگونه کاغذ دیواری و مبلمان را می‌توان با هم ست کرد. حتما پیش از خرید هرکدام از این موارد، مقاله زیر را کامل بخوانید تا انتخاب درست‌تری داشته و در نهایت، دکوراسیون جذاب‌تری داشته‌باشید.

5 راهکار کلیدی برای ستکردن کاغذ دیواری و مبلمان

ست‌کردن کاغذ دیواری و مبلمان

برای ست کاغذ دیواری با مبلمان چندین ترفند و راه‌کار وجود دارد که به کمک آن می‌توانید موزون‌بودن دکوراسیون خود را تضمین کنید. برای ست‌کردن کاغذ دیواری و مبلمان باید به چند نکته مثل رنگ، نقش و المان‌های دکورای هر دو جزء توجه کنید. کاغذ دیواری مدل‌های بسیار متنوعی دارد و نقطه قوت آن این است که به راحتی با هر چیزی ست می‌شود.

به همین دلیل بهتر است که شما در ابتدا مبلمان موردعلاقه خود را خریداری کنید و سپس به سراغ خرید کاغذ دیواری منزل و ست‌کردن آن با مبلمان بروید. برخی از راه‌کارهای ست مبلمان و کاغذ دیواری عبارت‌‌اند از:

استفاده از متضادها

ایجاد تضاد در محیط یکی از روش‌های جذاب‌تر کردن دکوراسیون و ست‌کردن وسایل است. برای این کار باید رنگ‌های متضاد را بشناسید و از مبل‌ها و کاغذ دیواری استفاده کنید که رنگ‌های متضاد در آن‌ها وجود داشته‌باشد. برای جلوگیری از آشفتگی دکوراسیون، نباید بیشتر از دو رنگ متضاد را استفاده کنید.

استفاده از رنگها و طرحهای مکمل

رنگ‌های مکمل  استفاده از آن برای ست‌کردن وسایل، همان‌ چیزی است که به محیط موردنظر شما آرامش را اضافه می‌کند.  استفاده از رنگ‌های مکمل برای داشتن یک دکوراسیون دنج ضروری بوده و ظاهر دکوراسیون را جذاب‌تر می‌کند.

علاوه‌بر رنگ، طرح‌ها و الگوهای موجود در کاغذ دیواری و مبلمان نیز می‌توانند مکمل هم باشند. اگر می‌خواهید یک دکوراسیون با هارمونی بی‌نظیر بسازید، حتما از این ترفند استفاده کنید.

یکسانبودن حالت کلی فضا

زمانی که مدل‌های مختلف کاغذ دیواری و مبلمان را انتخاب می‌کنید، باید مواظب باشید که حالت کلی فضا را حفظ کنید و دنبال گزینه‌های متفاوت نباشید. برای مثال اگر مبلمان شما ظاهر چوبی دارد و از چوب‌های حصیری یا مدل‌های دیگر ساخته شده، بهتر است که کاغذ دیواری هم دارای طرح چوبی باشد.

حتی اگر نمی‌خواهید اجزاء کاملا شبیه هم باشند، می‌توانید نشانه‌ای از یک مورد را در دیگری ایجاد کنید. برای مثال در مورد مبلمان چوبی می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح گل و ساقه‌های چوبی درخت استفاده نمایید.

توجه به تناژهای رنگی

برای ست‌کردن کاغذ دیواری و مبلمان، حتما تناژهای رنگی موجود در پارچه مبل و کاغذ دیواری را درنظر بگیرید. برای مثال اگر در کاغذ دیواری شما المان‌های کوچکی با رنگ سرمه‌ای وجود دارد و رنگ کلی دیوار، کرم است، می‌توانید از مبل با رنگ سورمه‌ای استفاده کنید. این روش یکی از بهترین ترفندهای ست کاغذ دیواری و مبلمان است.

ترکیب الگوهای بزرگ و کوچک

یکی دیگر از ایده‌های ست‌کردن کاغذ دیواری با مبلمان، ترکیب الگوهای بزرگ و کوچک است. برای مثال اگر کاغذ دیواری الگوهای بزرگ دارد، می‌توانید برای مبل از پارچه‌ای با الگوهای کوچک استفاده کنید.

حتی می‌توانید کاغذ دیواری‌ها را نیز با این ترفند ست کنید. برای مثال اگر برای همه دیوارها از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، بهتر است برخی دیوارها الگوهای بزرگ داشته‌ و برخی دیگر، دارای الگوهای کوچک باشند.

کدام طرحهای کاغذ دیواری بهتر با مبلمان ست میشوند؟

طرح کاغذ دیواری

باتوجه به مبل‌های محبوب در کشور و وسلیقه اکثر افراد، برخی از طرح‌های کاغذ دیواری هستند که بهتر با مبلمان ست می‌شوند. برخی از این مدل‌ها عبارت‌اند از:

کاغذ دیواری طرح گلدار

طرح محبوب گل‌دار با همه چیز ست می‌شود. اگر مبلمان ساده با پارچه تک‌رنگ یا دورنگ دارید، بهترین انتخاب برای شما، کاغذ دیواری طرح گل است. اگر مبل دو رنگ بود می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید که رنگ زمینه آن با یک رنگ مبل هم‌خوانی داشته و رنگ گل‌ها با رنگ دیگر پارچه مبل همسان باشد.

کاغذ دیواری متالیک

کاغذ دیواری متالیک یکی از طرح‌های نسبتا ساده است که به‌خاطر ذرات درخشان داخل خود، یکنواخت نبوده و بسیار خاص و جذاب است. اگر طرفدار مبل‌هایی با طرح شلوغ هستید، می‌توانید برای تکمیل زیبایی آن از کاغذ دیوار متالیک که رنگ مکمل یا مشابه مبل دارد، استفاده کنید.

پوستر دیواری منظره طبیعت

این طرح زیبا و شگفت‌انگیز برای مبلمان‌های ساده و مینیمال بسیار مناسب است. این پوستر دیواری مدل‌های مختلفی مثل طرح جنگل، دریا، آسمان و… دارد که می توانید بسته به رنگ مبل، آن را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای جذاب‌ترشدن دکوراسیون از پوستر دیواری سه‌بعدی نیز در کنار یک مبل ساده استفاده نمایید.

کاغذ دیواری طرح داماسک

طرح داماسک یکی از پرطرفدارترین طرح‌ها در میان کاغذ دیواری است. البته الگوها و گل‌ها داماسک برای پارچه‌های مبل نیز زیاد استفاده می‌شوند و بسیار محبوب هستند. شما می‌توانید از تکنیک الگوهای کوچک و بزرگ استفاده کرده و کاغذ دیواری طرح داماسک را با مبلمان خود ست کنید.

کاغذ دیواری طرح پتینه

این طرح نیز در کنار سادگی، جذابیت‌های فراوانی دارد. همچنین کاغذ دیواری طرح پتینه رنگ‌های متنوعی دارد که می‌توانید به راحتی از آن برای ست‌کردن مبل و کاغذ دیواری استفاده کنید.

طرح پتینه با تمام دکوراسیون‌ها نیز ست می‌شود. برخی مدل‌های آن برای سبک مینیمال و مدرن مناسب هستند و برخی دیگر جزء سبک کلاسیک به‌حساب می‌آیند. حتی برخی از مدل‌های آن که رنگ طلایی در خود دارند نیز برای سبک لوکس استفاده می‌شوند.

کاغذ دیواری ساده

این مدل کاغذ دیواری یکی از گزینه‌های بیسیک برای دکوراسیون است که به راحتی با همه چیز ست می‌شود. در این حالت شما می‌توانید مبلمان با هر طرحی که دوست دارید داشته‌باشید و فقط رنگ آن را با کاغذ دیواری ست کنید. همچنین می‌توانید هر دیوار را با یک رنگ کاغذ دیواری بپوشانید تا دکوراسیون، یکنواخت و کسل‌کننده نباشد.

بهترین رنگ کاغذ دیواری برای ستکردن با مبلمان کدام است؟

همانند قسمت پیش، برخی از رنگ‌های کاغذ دیواری نیز هستند که بهتر با مبلمان ست می‌شوند و ترکیب آن‌ها جذاب‌تر خواهد بود. البته در این بخش منظور ما کاغذ دیواری تک‌رنگ نیست. رنگ‌های گفته‌شده می‌توانند در بخشی از کاغذ به عنوان یک الگو وجود داشته‌باشند.

سیاه و سفید

ترکیب رنگ سیاه و سفید یکی از قدیمی‌ترین ترکیب‌هاست که هنوز هم جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد. می‌توانید کاغذ دیواری با المان‌های سیاه را با مبلمان سفید یا دارای الگوهای سفید ترکیب کنید و یک دکوراسیون خاص و منحصربه‌فرد داشته‌باشید. اگر فضای موردنظر شما کوچک بود، بهتر است که المان‌های سفید بیشتر از قسمت‌های سیاه باشند.

طوسی و صورتی

طوسی و صورتی یکی از ترکیب‌های زیبا و چشم‌نواز است که دکوراسیونی ملیح و پر از آرامش برای شما می‌سازد. همانند قسمت قبل می‌توانید مبل با المان‌های طوسی و کاغذ دیواری با المان‌های صورتی را با هم ست کنید.

کرم و سفید

کرم و سفید دو رنگ روشن و جذاب هستند که استفاده از آن‌ها در کنار هم، روشنایی محیط را افزایش می‌دهد. اگر فضای کوچکی دارید، این ترکیب رنگ برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

زرد و سورمهای

تغییرات بزرگ و جذاب، نتیجه ریسک‌کردن در انتخاب هستند. انتخاب دو رنگ زرد و سورمه‌ای شاید ریسک به‌نظر برسد اما نتیجه نهایی آن همه نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. زرد و سرمه‌ای یکی از بهترین ترکیب‌ها برای ست کاغذ دیواری و مبلمان هستند.

رنگهای پاستلی

اگر به دکوراسیون‌های مدرن علاقه دارید، می‌توانید کاغذ دیواری و مبلمان خود را از بین رنگ‌های پاستلی انتخاب کرده و باهم ست کنید. آبی روشن، سبز روشن، لیمویی و… از جمله رنگ‌های پاستلی هستند که نشاط و شادابی را به محیط اضافه می‌کنند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.