35 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان تا پابان روز پنج شنبه 4 مرداد ماه   

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

تمام مواردی که قبل از انتخاب کابینت آشپزخانه باید بدانید

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

تمام مواردی که قبل از انتخاب کابینت آشپزخانه باید بدانید

انتخاب کابینت خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را کنید پیچیده است. در این مقاله به مواردی پرداختیم که برای جلوگیری از انتخاب اشتباه و دلسرد شدن از نتیجه کار، قبل از اقدام به ساخت کابینت باید مد نظر قرار دهید.

انتخاب کابینت برای بازسازی یا طراحی اولیه آشپزخانه به نظر ساده می آید. اگر کابینت‌ها فقط تعدادی باکس برای نگهداری از ظروف و لوازم آشپزی هستند، این کار چقدر می‌تواند مشکل باشد؟

ولی به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیری در مورد این موضوع با در نظر گرفتن جزئیات متنوع طراحی، گزینه‌های قابل استفاده و همچنین در نظر گرفتن میزان هزینه مالی قابل توجه می‌تواند نسبتاً دشوار باشد. پس ضروری است که مطمئن شوید از انتخابی که می‌کنید برای مدت زمان طولانی رضایت خواهید داشت.

 چطور باید متوجه شوید که برای منزلتان کدام گزینه بهترین است؟

مشخصاً این موضوع بستگی به این دارد که از کجا شروع می‌کنید. این نظر نینا فارمر؛ طراح داخلی ساکن بوستون است. «آپارتمان با خانه ویلایی تفاوت زیادی دارد، همانطور که خانه ویلایی مدرن با سنتی متفاوت است. مقدار تمایل شما برای پخت و پز و مهمانداری هم باید در طراحی آشپزخانه شما تاثیرگذار باشد.»

برای اینکه نکات مهم در طراحی کابینت را طبقه‌بندی کنیم، از تعدادی طراح داخلی کمک گرفتیم تا بدانیم چطور به مراجعین برای انتخاب بهترین طراحی آشپزخانه کمک می‌کنند. در ادامه به این موارد پرداختیم:

توجه به دراورها

از کابینت‌های پایین شروع کنیم؛ بعضی کابینت‌ها بدون کشو و صرفاً درب‌دار هستند که داخلشان از طبقه استفاده شده، ولی امروز خیلی از طراحان کابینت دراور‌دار را ترجیح می‌دهند.

خیلی از افراد از کشویی که بتوان آن را بیرون کشید خیلی بهتر از طبقات داخلی کابینت استفاده می‌کنند. نیازی نیست که خم شوید که بتوانید آنچه درون کابینت قرار دارد را ببینید چون تمام محتویات بعد از بیرون کشیدن روبروی شماست.

اگر کابینت با در را ترجیح می‌دهید، یک راهکار این است که از دراورهای سینی مانند که امکان خروج دارد پشت درهای اصلی کابینت استفاده کنید. با این روش فضای یکسانی هم خواهید داشت. این نوع کابینت به نسبت کابینت های در دار همیشه کاربردی تر هستند.

انتخاب بین کابینت یا قفسه برای قسمت بالایی

حذف کابینت درب‌‌دار و جایگزین کردن قفسه‌های باز از ترندهایی است که برای سال‌ها استفاده شده است ولی برای هر کسی مناسب نیست.

بعضی از افراد به شدت به قفسه‌های باز علاقه‌مندند. ولی باید این افراد را آگاه کرد که چنین کابینتی نیاز به نگهداری مداوم دارد. برای شخصی که از کابینت‌های باز ویترینی استفاده می‌کند امکان قرار دادن تمام لوازم اضافی وجود ندارد. خیلی از افراد وقتی عکس‌های جذاب این مدل کابینت را در پینترست و اینستاگرام می‌بینند، روزانه زمان زیادی صرف زیبا رسیدن این کابینت شده توجه نمی‌کنند.

یک راهکار مناسب برای این موضوع، استفاده ترکیبی از انواع کابینت است. تعدادی کابینت درب‌دار برای ذخیره کردن کلی لوازم و تعدادی کابینت باز ویترینی برای قرار دادن ظروف تزیینی و زیبا. این را در نظر بگیرید که چقدر فضا برای ذخیره کردن ظروف نیاز دارید و تا چه مقدار کابینت ویترینی را می‌توانید مدیریت کنید و برای نگهداری درست از آن زمان صرف کنید. طبیعتاً هدف اصلی شما داشتن آشپزخانه منظم است نه فضای درهم و به هم ریخته.

استفاده از پنل برای تجهیزات آشپزخانه

یکی از روش‌های رایج، پوشاندن یخچال و ماشین ظرفشویی و … با پنل است به طوری که این لوازم تقریباً قابل دیدن نباشند. اکثر اوقات ترجیح طراحان مدرن مخفی کردن حداکثری تجهیزات آشپزخانه است، طوری که در نگاه اول فضا مثل اتاق‌های دیگر به نظر برسد و چندان شبیه به آشپزخانه نباشد. برای این کار از لوازم خانگی مخصوص که قابلیت نصب پنل به عنوان درب خارجی را دارند استفاده می‌کنند.

البته این نوع طراحی برای افرادی که زیاد آشپزی می‌کنند و آشپزخانه به معنای معمول را ترجیح می‌دهند انتخاب مناسبی نیست. برای این افراد تجهیزات با ظاهر استیل طراحی جذاب و ایده‌آلی به شمار می‌رود.

انتخاب ظاهر کابینت

درب کابینت و دراور را می‌توان از میان انواع متنوع فلزی، چوب طبیعی، پنل‌های روکش‌شده و صفحه رنگ شده انتخاب کرد. در این مورد، میزان دوام محصول، ترجیح نوع ظاهر و بودجه قابل تخصیص دخیل هستند.

برای مثال استیل و چوب طبیعی مقابل ضربات و آسیب اسباب‌بازی کودکان بسیار مقاوم‌تر از روکش‌ها هستند ولی معمولاً هزینه تمام شده بالاتری دارند. لمینت‌ها مقاومت بالایی دارند ولی ممکن است ظاهر مطلوبی نداشته باشند. درب‌های نقاشی شده با توجه به امکان تعمیر و رفع ایراد معمولاً گزینه مناسبی هستند.

با استفاده از درب‌های سنتی و رنگ شده، درست است که با رنگ کردن دوام 20 ساله را نمی‌توان از آن انتظار داشت و بعد از مدتی درب ظاهر کهنه پیدا می‌کند ولی همچنان جذاب باقی می‌ماند. می‌توانید مجدداً بعد از چند سال درب‌ها را رنگ و ظاهرش را نو کنید یا با تغییر رنگ، ظاهرش را به کلی متحول کنید.

توجه به یراق آلات

تنوع زیادی در یراق‌آلات قابل انتخاب وجود داره که هر کدامشان از نظر نوع ساخت و مواد اولیه مورد استفاده در ساختشان نیز قابل طبقه‌بندی هستند. اکثراً برای دستگیره‌های کابینت از ترکیب دستگیره کوچک و میله‌ای با طرح مشابه استفاده می‌کنند. استفاده از دستگیره‌های کوچک برای دراورهای کوچک‌تر و دستگیره‌های میله‌ای برای دراورهای بزرگتر و پنل‌های تجهیزات آشپزخانه مناسب‌تر است.

بسیاری از طراحان برای آشپزخانه‌های قدیمی‌تر از دستگیره‌های فلزی معمولی و برای آشپزخانه‌های مدرن‌تر از شیار برای دستگیره استفاده می‌کنند. برای طراحی مدرن و مینیمال معمولاً تا حد ممکن از استفاده یراق آلات احتراز می‌شود.

برای داخل کابینت، فارغ از سنتی یا مدرن بودن، معمولاً ارجحیت بر استفاده از یراق‌آلات مدرن است تا کارآیی حداکثری فراهم شود. از این دسته یراق‌آلات می‌توان به درب‌های آرام‌بند، ریل های مخصوص خروج کامل دراور و آرام‌بند و … اشاره کرد.

طراحی داخل کابینت

استفاده از جداکننده ها داخل دراور کابینت

دراورهایی که فقط یک باکس خالی هستند، فضای اولیه برای ذخیره را در اختیار قرار می‌دهد، ولی کمک چندانی در نظم دادن به لوازم و وسایل نمی‌کند. طراحی دراور همراه با بخش های تفکیک شده و جداساز می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

درست است که می‌توان از جدا‌کننده‌های آماده قابل تهیه از بازار استفاده کرد ولی به دلیل تنوع ابعاد کابینت‌ها، معمولاً محصول کاملاً هم اندازه و مناسب ابعاد کابینت شما به سختی قابل تهیه است که با طراحی کابینت همراه با نظم‌دهنده و جدا‌کننده می‌توانید از حداکثر فضای کابینت استفاده بهینه کنید. با این روش جدا‌کننده‌ها دقیقاً هم اندازه دراور می‌شود و هر دراور فضای مخصوص برای چاقو، وسایل تیز و … را به شکل مجزا خواهد داشت که با توجه به اینکه در یک نگاه محل قرار گرفتن هر ابزاری مشخص می‌شود، کمک شایانی به نظم دادن به آشپزخانه می‌کند.

استفاده از لوازم جانبی

جدا از کابینت ساده، استفاده از لوازم جانبی خاص می‌تواند باعث جذابیت بیشتر آشپزخانه شود. یکی از این موارد، استفاده از سطل زباله و بازیافت یکپارچه با دراور است که نیاز به قرار دادن سطل زباله زیر سینک را از بین می‌برد.

لوازم الکترونیکی که روی کانتر قرار داده می‌شوند مثل تستر، کتری برقی، قهوه‌ساز و … هم می‌تواند باعث به هم ریختگی شود. یکی از روش های مناسب برای رفع این مشکل ساخت کابینت مخصوص لوازم برقی با پریز برق مجزا و در ارتفاع هم سطح با صفحه تاپس کابینت است. این بخش به نظر مانند امتداد صفحه تاپس کابینت است ولی با درب پوشیده شده. استفاده از درب کشویی برای این قسمت گزینه مناسبی است.

انتخاب طرح مناسب، جنس و حتی رنگ کابینت مناسب برای فضا بسته به نوع طرح و چیدمان کلی منزل و ابعاد و شکل فضای آشپزخانه متفاوت و در کیفیت کار نهایی بسیار موثر است. ممکن است برای کابینت خاصی هزینه گزافی شود ولی در انتها چندان جذاب به نظر نرسد یا برعکس، کابینتی که قیمت تمام شده بالایی نداشته ولی به دلیل طراحی و رنگ مناسب به خوبی با فضا منطبق و دلچسب است.

از آنجا که کابینت آشپزخانه برای مدت طولانی مورد استفاده قرار میگیرد، انتخاب موارد ذکر شده در این مقاله اهمیت زیادی در رضایت شما از محصول نهایی دارد. مشاوره با تولید کننده مجرب محصولات چوبی می تواند رضایت شما از محصول نهایی را به همراه داشته باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.