30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

اسپیسر دابل چیست؟

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

اسپیسر دوبل چیست؟

با نگاهی به بسیاری از سازه‌ها متوجه می‌شوید که در برخی موارد سازه‌های بتنی به شکل دال بتنی قابل اجرا هستند که احتیاج به قرار گرفتن دو شبکه و یا دو ردیف میلگرد خواهند داشت. در صورتی که قصد داشته باشید برای اسپیسرهای ردیف پایین و ردیف بالا به صورت جدا از هم از اسپیسر استفاده کنید، صرفه اقتصادی ندارد. به همین دلیل اسپیسرهایی تحت عنوان اسپیسر دابل فیکس یا دوبل به تولید رسیده که برای انجام این کار مناسب می‌باشد. گفته می‌شود که این اسپیسر از دو قسمت پایه و هد به وجود آمده و به صورت کشویی در داخل یکدیگر قرار می‌گیرند. در واقع بخش پایه اسپیسر دابل فیکس، برای قرارگیری مش‌های ردیف پایین و همچنین بخش هد نیز برای قرارگیری مش‌های ردیف بالا در دال بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر باید اضافه کنیم که قسمت پایه به دلیل اینکه پهنای کافی دارد می‌تواند میلگردهایی با سایز آزاد را درون خود جای دهد. نکته شایان ذکر این است که این محصول دارای قابلیت تنظیم فاصله افقی بین شبکه آرماتوربندی در سازه‌های بتنی بوده و تحت همین عنوان نیز شناخته می‌شود. از مهمترین وظایفی که این قطعه به خود اختصاص داده می‌توان به حفظ فاصله افقی میان دو شبکه آرماتوربندی اشاره کرد که از بهترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. در صورتی که علاقه داشته باشید در رابطه با این اسپیسر اطلاعات بیشتری به دست آورید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

شیوه استفاده از اسپیسر دابل فیکس

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که به طور معمول افراد سازنده دارند این است که از چه طریق می‌توان از اسپیسرهای دابل فیکس استفاده کرد؟‌در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در مرحله اول شما باید هد را به صورت کشویی درون شیار پایه دابل فیکس قرار داده و آن را تا انتها فشار دهید. در مرحله بعد میلگردهای زیرین را روی پایه قرار بدهید.

نکته شایان ذکر این است که ارتفاع دو بال پایه اسپیسر دابل فیکس با دو بال‌های دیگر تفاوت زیادی دارد و به هم این امکان را می‌دهند که میلگردها به صورت متقاطع روبروی همدیگر قرار بگیرند. پس از اینکه میلگردهای ردیف پایین و همچنین میلگردهای ردیف بالا را در شاخک‌های کارگیر هد اسپیسر دوبل جایگذاری کردید می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

نکات مهم درباره اسپیسر دابل فیکس

در حالت کلی در زمان به کارگیری اسپیسرهای دابل فیکس نکات مهمی وجود دارد که باید مد نظر شما قرار بگیرد. در این قسمت می‌توانید مهم‌ترین نکات را به هنگام استفاده از اسپیسر دابل فیکس مشاهده کنید.

در صورتی که در شرایط خاصی وزن شبکه میلگردی پایین بیشتر از حد طبیعی باشد می‌توان به صورت کمکی از پایه‌های دابل فیکس تحت عنوان پایه تکی استفاده کرد. انجام این کار با استفاده از سایر اسپیسرها نیز مانند اسپیسر هارد فیکس قابل انجام می‌باشد.
در حالت کلی در هر متر مربع، ۴ عدد اسپبسر دابل فیکس می‌توان قرار داد. البته بهتر است که این کار با در نظر گرفتن توان باربری نقطه‌ای اسپیسر انجام بگیرد.
اگر بعد از احتساب وزن یک متر مربع از سازه میلگردی، بارهای مرده و زنده وزن پایینی داشته باشند می‌توانید فاصله‌ اسپیسرها را بیشتر نمایید.

ابعاد و وزن اسپیسر دوبل

ابعاد و وزن اسپیسر دوبل

اسپیسر دوبل دارای انواع مختلفی می باشد که این اسپیسر ها دارای ابعاد و اندازه متفاوتی با میزان باربری متنوعی هستند که در جدول زیر به آن پرداخته ایم:

نام اسپیسر ضخامت و پوشش mm حداکثر توان باربری وزن بسته تعداد اسپیسر در بسته بندی
دابل فیکس ۹۰ ۹۰ ۱۰ الی ۲۲ ۹٫۶ ۴۰۰
دابل فیکس ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰ الی ۲۲ ۱۰ ۴۰۰
دابل فیکس ۱۲۰ ۱۲۰ ۱۰ الی ۲۸ ۱۲ ۴۰۰
دابل فیکس ۱۳۰ ۱۳۰ ۱۰ الی ۳۲ ۱۳٫۵ ۴۰۰
دابل فیکس ۱۴۰ ۱۴۰ ۱۰ الی ۳۲ ۱۷ ۴۰۰
دابل فیکس ۱۵۰ ۱۵۰ ۱۰ الی ۳۲ ۱۸ ۲۰۰

مزایای استفاده از اسپیسر دابل فیکس

اسپیسرهای دابل فیکس با ویژگی‌های منحصر به فردی که به خود اختصاص داده‌اند توانسته‌اند مزایای متعددی را برای پروژه‌های ساختمانی فراهم نمایند. در واقع این ابزار جدید موجب بهبود کیفیت و کارایی در اجرای سازه‌های ساختمانی می‌گردد. در این قسمت به مزایای اسپیسر دوبل اشاره می‌کنیم.

  • حفظ فاصله عمودی و یکنواخت: یکی از مهمترین مزایایی که اسپیسر دابل فیکس به خود اختصاص داده توانایی حفظ فاصله عمودی میان دو شبکه آرماتوربندی و همچنین سازه‌های بتنی می‌باشد. در واقع این ویژگی باعث می‌شود که کیفیت و توانمندی سازه‌ها بالاتر رود.
  • ارتفاع قابل تنظیم پایه‌ها: این اسپیسر دارای دو بال متفاوت در قسمت پایه بوده و امکان تنظیم ارتفاع و فاصله گذاری بهتر را در میان شبکه آرماتوربندی به سازندگان می‌دهد.
  • تحمل بار نقطه‌ای: گفته می‌شود که این وسیله تا حدود ۲۰۰ کیلوگرم تحمل بار نقطه‌ای داشته که آن را به یک ابزار مناسب برای سازه‌هایی با نیاز به تثبیت و حفظ فاصله عمودی میان شبکه‌های آرماتور بندی تبدیل می‌نماید.
  • افزایش سرعت اجرا: در صورت استفاده از این وسیله کیفیت فاصله بندی آرماتورها افزایش پیدا کرده و طبیعتاً سرعت اجرا و بهبود عملکرد در پروژه‌های ساختمانی نیز بیشتر می‌شود.
  • کاهش هزینه و زمان: استفاده از این اسپیسر در مقایسه با دو اسپیسر مجزا با ارتفاع‌های متفاوت می‌تواند هزینه‌های اجرایی و زمانی را تا حدود زیادی کاهش دهد.
  • تنوع در قطر میلگردها: این اسپیسر توانایی پذیرش میلگردها را با قطرهای متفاوت داشته و در قسمت‌های پایه و هد از تنوع در طراحی سازه‌ها استفاده می‌نماید.
  • افزایش ایمنی: در واقع حفظ فاصله عمودی در آرماتوربندی باعث می‌شود که ایمنی و عمر سازه افزایش پیدا کند.
  • کاهش خطاهای انسانی: این محصول به علت اینکه قابلیت تنظیم فاصله گذاری را به صورت دقیق دارد خطاهای انسانی را در آرماتوربندی کاهش می‌دهد.
  • مطابقت با استانداردهای روز دنیا: اسپیسر دوبل با استانداردهای مربوطه، اطمینان از کیفیت و ایمنی را فراهم می‌کند.

کاربرد اسپیسر پلاستیکی دابل فیکس

یکی از مهمترین کاربردهایی که این وسیله به خود اختصاص داده تحمل بار نقطه‌ای ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم می‌باشد. بیشترین سایز میلگرد ۲۸ میلی‌متر برای قرارگیری روی پایه می‌باشند. از سوی دیگر باید اضافه کنیم که هد کاور پلاستیکی دابل فیکس قادر به جای دادن میلگردها تا حداکثر قطر ۱۸ میلی‌متر هستند. متفاوت بودن دو بال پایه اسپیسر و همچنین قابلیت قرار گرفتن میلگردها به شکل قطع کننده بر روی یکدیگر از مهم‌ترین کاربردهای آن محسوب می‌شود.

منبع : modernsazan.com

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.