30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

دانلود مبحث 9 مقررات ملی ساختمان | ویرایش سال 1399

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

دانلود مبحث 9 مقررات ملی ساختمان

مبحث نهم مقررات ملی ساختمان | طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه

مبحث نهم از مجموعه مقررات ملی ساختمان به طور خاص به طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه اختصاص دارد. این ویرایش پنجم این مبحث در سال 1399 توسط دفتر امور مقررات ملی ساختمان تدوین و منتشر شده است. هدف از تدوین این مبحث، ارائه ضوابط و الزامات فنی لازم برای ایمن، بادوام و اقتصادی بودن ساختمان‌های بتن آرمه در ایران است.

کلیات مبحث 9 مقررات ملی ساختمان

مبحث نهم مقررات ملّی ساختمان ضوابط لازم در طراحی و اجراي ساختمان هاي بتن آرمه را بیان می نماید، فصول ابتدایی این مبحث به بیان کلیات، مصالح مورد استفاده و مشخصات هر یک از آن ها، استانداردهاي مشخصات و آزمایش ها، کیفیت بتن مصالح و اصول آرماتوربندي، قالب بندي اجرایی مرتبط با ساخت، عمل آوري و نگهداري از بتن ها و انواع آن می پردازد و سایر فصول به اصول تحلیل و طراحی سازه هاي بتن آرمه تحت اثر انواع بارها و تغییر شکل ها در طراحی دال ها، دیوارها، پی ها و سایر سازه هاي بتنی پرداخته و در خاتمه نیز ضوابط ویژه طراحی در برابر حریق و زلزله را ارائه می کند.

 در این مبحث مبناي طراحی سازه ها براي حصول ایمنی و قابلیت بهره برداري، بررسی و کنترل آن ها در حالت هاي حدي است.

دامنه کاربرد مبحث 9 مقررات ملی ساختمان

ضوابط و مقررات این مبحث باید در طرح، محاسبه، اجرا و کنترل مشخصات مواد تشکیل دهنده و کیفیت اجراي ساختمان هاي بتنی رعایت شوند و حاوي ضوابط و مقررات مربوط به سازه هاي بتن آرمه اي است که با سنگدانه هاي معمولی و سیمان پرتلند یا سیمان آمیخته ساخته میشوند و مقاومت آن ها حداقل برابر 20 مگاپاسکال میباشد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.