30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

معماری داخلی کلینیک پوست و مو پارک وی | شرکت طرح و ساخت ازنو

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

معماری داخلی کلینیک پوست و مو پارک وی

معرفی پروژه

طراح: شرکت طرح و ساخت از نو
معماران مسئول: سولماز تاتاری، احسان توسلی
همکار طراحی و طراحی فاز ۲: نیلا شاه محمدی
همکاران اجرایی: امیرحسین نجیمی، آرمین شاه محمدی
گرافیست: ندا جهانتاب
تاسیسات مکانیکی: مهدی مهرآوران
کاربری: درمانی
کارفرما: پدرام مهریان
مساحت ساخته شده: ۸۵ مترمربع
محل پروژه: خیابان فرشته، خیابان اخگری، کوچه آناهیتا، ساختمان شیشه‌ای،پلاک ۲، طبقه سوم، واحد غربی
تاریخ شروع و اتمام طراحی: ۱۴۰۱
تاریخ شروع و اتمام اجرا: ۱۴۰۲
جوایز و افتخارات:
رتبه اول در بخش طراحی داخلی از طرح تا اجرا شانزدهمین جایزه معماری ایران نشریه معماری و ساختمان ۱۴۰۳
رتبه نخست در بخش طراحی داخلی مسابقه معماری و مردم ۱۴۰۲
تصاویر: استودیو نیمکت

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو پارک وی – چالش‌های فضا

پروژه طراحی داخلی کلینیک پوست و مو پارک وی با مساحت کمی در حدود ۸۵ متر مربع و هندسه‌ای غیرمعمول به ما واگذار شد. در حالی که کارفرما نگران برآورده شدن نیازهای کمی و کیفی خود بود، به دنبال استفاده حداکثری از فضا بود. چالش دیگری در این پروژه علاوه بر مقیاس کوچک فضا و پلان نامنظم آن، وجود پنجره‌های بزرگ در ضلع جنوبی رو به اتوبان مدرس بود که از طرفی فرصتی برای داشتن منظره‌ای وسیع از شهر و تامین نور طبیعی بود و از طرف دیگر نور شدید و گرما را به همراه داشت.

در مرحله اولیه تا حد امکان فضای پروژه از هرگونه عنصر اضافی پاکسازی شد. همچنین به دلیل ارتفاع کم سقف، سقف‌های کاذب نیز برچیده شدند. پس از آن، طراحی پروژه با تقسیم فضایی، عملکردی و بصری به دو بخش انتظار و درمان آغاز شد.

ایجاد مسیر بصری در کلینیک با استفاده از فرم و رنگ

تضاد بین رنگ سبز خشن و سفید ملایم، دوگانگی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. فرم مجسمه‌ای که سفید و روان است، در فضایی سبز و بافت‌دار قرار گرفته است که با روابط عملکردی هندسه نامنظم پلان مطابقت دارد. این فرم همچنین حس اولیه کوچکی را هنگام مشاهده توسط مراجعین کاهش می‌دهد. (هنگامی که خطوط تیز از گوشه‌ها حذف شده و با گوشه‌های گرد جایگزین شوند، ابهام در درک مرزهای فضا ایجاد می‌کند.)

معماری داخلی کلینیک پوست و مو پارک وی

در مرحله بعد، فضای عمومی به فضای درمان نفوذ می‌کند و یک محور بصری عملکردی را تشکیل می‌دهد که مخاطب را به سمت اتاق‌ها هدایت می‌کند. یک شکاف مینیمالی وجود دارد که به نور و نمای بیرونی اجازه می‌دهد در انتهای مسیر وارد فضا شوند. حفره‌ای که علاوه بر جدا کردن اتاق‌های درمان، به چشم مخاطب اجازه می‌دهد فضا را از حاشیه نمای جنوبی تا لبه نمای شمالی دنبال کند.

پرده ای بافته شده از میله های ظریف با گیاهان رونده، علاوه بر تاکید بر جهت مسیر حرکت، سعی در ایجاد سایه ای ملایم برای نور خیره کننده پنجره ها دارد. با رشد این گیاهان روی این شبکه انعطاف پذیر، روحیه ای زنده به فضا می بخشند. این شبکه جلوی پنجره های جنوبی با صندلی بازدیدکنندگان شکل می گیرد، جلوی پنجره ها کشیده می شود، روی سقف می خزد، شکاف انتهای پروژه را نفوذ می کند و مرز سبزی بین دو اتاق درمان ایجاد می کند. (با استفاده از فناوری شیشه هوشمند، در صورت نیاز امکان خصوصی سازی دو اتاق وجود دارد.)

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.