30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

معماری آپارتمان خط آبی | شرکت معماری آسو آب و آیینه

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

معماری آپارتمان خط آبی- شرکت معماری آسو آب و آیینه

معرفی پروژه

معماران: آسو آب و آیینه
مساحت: 300 متر مربع
سال ساخت: 2024
عکس ها: محمد حسن اتفاق
معماران اصلی: محمد امینی
سرپرست تیم: فاطمه ملکی
تیم طراحی: سپهر پارسایی، علی اعظمی
تیم فنی: مصطفی حاتمی
شهر: بندر ماهشهر
کشور: ایران

نوآوری در طراحی برای نیازهای مدرن

“آپارتمان خط آبی” بخشی از یک مجتمع مسکونی قدیمی در “بندر ماهشهر” است که با توجه به نیاز یک زوج برای زندگی، کار و تفریح ​​طراحی و برنامه‌ریزی شده است. در پاسخ به این نیازها، “آپارتمان خط آبی” به فضایی منحصر به فرد تبدیل شده است. با توجه به نیاز کارفرما، آپارتمان به سه بخش تقسیم شد:
۱- یک منطقه مسکونی (شامل آشپزخانه، نشیمن، اتاق‌خواب، حمام و غیره)
۲- فضایی برای کار و فعالیت‌های حرفه‌ای
۳- فضایی برای اوقات فراغت و استراحت (شامل جکوزی، سونا، سالن بدنسازی) سه فضا، در حالی که به هم متصل هستند، می‌توانند در صورت نیاز برای حفظ حریم خصوصی از هم جدا شوند و هر منطقه به طور مستقل عمل کند. بنابراین با استفاده از عناصر و اجزای متحرک حداکثر انعطاف‌پذیری برای فضاها ایجاد شده است.

معماری آپارتمان خط آبی- شرکت معماری آسو آب و آیینه

خلاقیت در ترکیب فضاهای مختلف در طراحی آپارتمان خط آبی

با بستن درهای متحرک، فضای نشیمن به طور کامل پوشانده می‌شود و از طریق ورودی جداگانه و بدون هیچ‌گونه نفوذی به فضای نشیمن، دسترسی مستقل به محل کار را فراهم و یک جلسه‌ی کاری خصوصی را تسهیل کند. در فضای تفریحی، در کنار سالن بدنسازی، سونا و جکوزی، وجود آب در استخرهای مرطوب کم‌عمق، فواره‌ها، دیوارهای سبز و پرده‌های آبی‌رنگ، حس طراوت و سرزندگی را ایجاد می‌کند و لحظاتی آرامش را به دور از هیاهو و شلوغی زندگی و دغدغه‌های روزمره می‌دهد.

طیف رنگ‌های آبی مانند یک خط نقطه‌چین ممتد، فضاها را با حفظ تمایزِ آنها ترکیب می‌کند و با استفاده از کاشی‌های دست‌ساز و پس‌زمینه‌های ساده و خنثی به فضا جان می‌بخشد. یکی از دلایل انسجام پوسته‌های چوبی با دیوارهای کاشی‌کاری شده ارتفاع محدود فضای داخلی است که با حذف گوشه‌ها و ایجاد پوسته‌ای پیوسته و توالیِ تغییرِ شکل داده و ابعادی فراتر از واقعیت را تداعی می‌کند.

این آپارتمان مکانی برای تجربه‌ی فضا، تجربه‌ای متنوع، منسجم و مبتنی بر سبک زندگی برای کاربر است. این “خط آبی” نشان دهنده‌ی طیف اصیل رنگ‌های “ایرانی” به کار رفته در عناصر داخلی آپارتمان است. “آپارتمان خط آبی” مانند کتابی از صحنه‌های فضاییِ به هم پیوسته و منحصر به فرد است که می‌تواند کاربر خود را برای استفاده در طول روز دعوت کند.

معماری آپارتمان خط آبی- شرکت معماری آسو آب و آیینه

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.