30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

معماری ساختمان بانک کارآفرین | اثری از نکست آفیس

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

معماری ساختمان بانک کارآفرین اثری از نکست آفیس

معرفی پروژه

معماران: Next Office –علیرضا تغابنی

مساحت: 800 متر مربع

سال: 2023

موقعیت: تهران، ایران

چالش های طراحی

معماری ساختمان بانک کارآفرین اثری از نکست آفیس

در اولین برخورد با سایت پلان، تناسبات نامتعارف این قطعه زمین نسبتاً کوچک توجه معماران را به خود جلب کرد. این هندسه نامنظم به همراه آثار باقی‌مانده از یک سازه قدیمی، از جمله طرح کلی یک ویلا و یک رمپ، آخرین نشانه‌های آن چیزی بود که زمانی در آنجا وجود داشت. ردپای خانه قدیمی که هنوز روی دیوارها قابل‌مشاهده بود، مانند گچ کشیده شده در صحنه جرم، آخرین رد حضور قربانی در جهان را حفظ می‌کرد. شواهد حاکی از آن بود که این ویلا یکی از آخرین بازماندگان از نوع خود در منطقه شمیران بود.

معماری ساختمان بانک کارآفرین اثری از نکست آفیس

مادیت پروژه چالش دیگری بود، چه از نظر طراحی و چه از نظر مشکل آزاردهنده تأیید گرفتن از مالک. یافتن نوعی متریال خارجی ضروری بود که بتواند کل پروژه را با آشکارساختن ماهیت اداری آن، از منطقه مسکونی اطراف متمایز کند. مادیت پروژه همچنین باید امکان ایجاد یک فرم پلاستیکی برای وحدت بخشیدن به سقف و دیوارها را فراهم می‌کرد، درعین‌حال موقتی بودن و قدمت را القا کند و سقفی بادوام ارائه دهد که بتواند در برابر آفتاب و باران مقاومت کند.

معماری ساختمان بانک کارآفرین اثری از نکست آفیس

در سازماندهی فضاهای داخلی و بخش‌های معماری، از طبقات نیم‌طبقه، سقفی با شیب داخلی، راه‌پله‌ای در معرض دید و بالکنی بیرونی سبز استفاده شد تا ویژگی‌های معماری یک‌خانه با فضاهای اداری ادغام شود و تاحدامکان از فضاهای اداری عمومی و بدون ویژگی دوری شود.

معماری ساختمان بانک کارآفرین اثری از نکست آفیس

معماری ساختمان بانک کارآفرین اثری از نکست آفیس

نتیجه، پروژه‌ای است که از نظر فضایی، شکلی و متریالی، بر روی مرز بین یک بانک و یک ساختمان مسکونی قرار گرفته است. پروژه ساختمان بانک کارآفرین به‌عنوان شیئی عمل می‌کند که در عین جداکردن خود از محیط اطراف با مقیاس و فرم، به‌تدریج به ویلای قدیمی نزدیک می‌شود. احتمالاً تمایل دارد به چیزی بین یک صندوقچه فلزی گران‌بها که به‌آرامی با غبار زمان پوشانده شده و یک ویلا تبدیل شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.