30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

معماری ویلا سنگده | مهندسین مشاور ازنو

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

معماری ویلا سنگده اثری از مهندسین مشاور ازنو

معرفی پروژه

معماران: مهندسین مشاور ازنو
مساحت: 510 متر مربع
سال ساخت: 2023
عکس ها: استودیو نیمکت
معماران اصلی: سولماز تاتاری، احسان توسلی
طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمارصورات
طراحی جزئیات: امیرحسین نجیمی
ارائه: فرید رجبی
طراحی گرافیک: ندا جهانتاب
مهندس عمران: فرهاد بهرامی
مهندس مکانیک: مهدی مهرآوران
مدیر اجرایی: محمد عسگری، تیمور رستمی
کارفرما: خانواده موسایی
شهر: سنگ ده
کشور: ایران

در طراحی ویلا سنگده، با یک ساختمان دو طبقه در توپوگرافی با منظره زیبا مواجه بودیم که حدود 7 متر بالاتر از سطح خیابان قرار داشت. کارفرما درخواست گسترش ساختمان موجود را با حداقل مسدودیت دید خیره کننده داشت. این توسعه شامل آسانسور، پارکینگ مسقف و سوئیت سرایداری شد. گسترش از سطح خیابان شروع شد. در این وضعیت جدید، با یک ساختمان چهار طبقه مواجه شدیم که در منطقه نامناسب به نظر می رسید. برای رفع عدم تناسب پروژه، ساختمان روی یک پایه سنگی محکم و هماهنگ با محیط قرار گرفت.

معماری ویلا سنگده اثری از مهندسین مشاور ازنو

معماری ویلا سنگده اثری از مهندسین مشاور ازنو

حذف سقف شیبدار در جهت اتصال به طبیعت و ارتقای فضا

برای کاهش حجم کلی پروژه ویلا سنگده، سقف شیبدار حذف شد. حذف سقف شیبدار نمای پانوراما از طبیعت اطراف را ارائه می کرد. این امر به دلیل افزایش نور در اتاق های شمالی پروژه، امکان اتصال ساختمان با زمین شمالی در ارتفاع بالادست از طریق پل را فراهم کرد. ارتفاع حیاط شمالی پایین آمد و برای گسترش تراس، یک توری مشبک اضافه شد.

معماری ویلا سنگده اثری از مهندسین مشاور ازنو معماری ویلا سنگده اثری از مهندسین مشاور ازنو

حجم و نمای ویلا سنگده

ایده اصلی برای حجم کلی ساختمان ویلا سنگده، نفوذ و امتداد افقی قسمت اضافی به فضاهای داخلی است. جعبه ای که از دل طبیعت بیرون آمده است دارای کاشی های سبز-آبی است که رنگ خود را از آسمان آبی و طبیعت سبز می گیرد. این جعبه مخاطبان را از مرزهای بیرونی به فضاهای داخلی خوش آمد می گوید و فرصتی برای ارتباط عمودی در پروژه ایجاد می کند. در تکمیل ایده نهایی، سیستم مشبک تیرها و ستون ها در نمای پروژه می تواند به زیبایی نماهای اطراف را قاب کند. این شبکه متخلخل، پوسته ای، کل توده ساختمان را می پوشاند. پوششی که با ظرافت، مکعب جدید را در ساختمان موجود ادغام می کند.

معماری ویلا سنگده اثری از مهندسین مشاور ازنو

چیدمان و عملکرد

چیدمان فیزیکی پروژه اولویت بندی بر منظر فضای عمومی دارد و به چهار سطح تقسیم می شود. طبقه اول شامل پارکینگ و جعبه خدماتی مجهز به آسانسور است. طبقه دوم شامل سوئیت سرایداری، موتورخانه و یک جعبه خدماتی دیگر با آسانسور می باشد. طبقه سوم شامل اتاق خواب، اتاق نشیمن، جعبه خدماتی با امکانات عمومی و دوش، رختکن، پله و آسانسور است. طبقه چهارم دارای پذیرایی و ناهارخوری، آشپزخانه، تراس و یک جعبه خدماتی دیگر با امکانات عمومی و رختکن، راه پله و آسانسور می باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.