30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

کاربرد و دلایل استفاده از سیم خاردار

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

کاربرد و دلایل استفاده از سیم خاردار

سیم خاردارها بر خلاف ظاهر ساده ای که دارند دارای انواع و استانداردهای گوناگونی هستند و این موضوع باعث تنوع در قیمت سیم خاردار می شود. این تنوع همچنین کاربرد سیم خاردار را با توجه به نوع و استاندارد آن تغییر می دهد و هنگام انتخاب این محصول برای سازه و محیط مورد نظر خود باید با توجه به سطح امنیت مورد نیاز، محصولی مناسب از نظر جنس و قیمت را انتخاب کنید.

کاربرد سیم خاردار حلقوی و خطی به دلیل قیمت مناسب و آسان بودن نصب، نه تنها در چند دهه گذشته کاهش نیافته، بلکه روز به روز در حال افزایش می باشد. سیم خاردار یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارآلات حفاظتی به حساب می آید. قدمت این ابزار شاید بیشتر از بسیاری از محصولات فلزی دیگر باشد و در زمان های مختلفی مانند جنگ ها نقش مهمی را ایفا کرده است؛ با این حال سیم خاردار تغییرات بسیار کمی را تجربه کرده و همچنان در حفاظت از محیط های مختلف، از زمین های کشاورزی تا پایگاه های نظامی عضو جدا نشدنی برنامه های حفاظتی هستند.

کاربردهای سیم خاردار در صنایع مختلف

سیم خاردار به دلیل خاصیت زنگ نزن بودن، مقاومت و استحکام بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، قیمت پایین تر، سهولت و سرعت تولید بالاتر، به عنوان جایگزین مناسب برای حصارهای چوبی و سنگی شناخته شده و کاربرد گسترده ای در دنیا پیدا کرده می باشد.

بخش بندی کردن

استفاده از سیم خاردار راه مناسبی برای بخش بندی و تقسیم اراضی در تمام دنیا محسوب می شود. مرزبندی میان کشورها نمونه ای بارز از کاربرد آن می باشد. بدون این کار یافتن مرز بین کشور ها یا زمین های کشاورزی کار دشواری به نظر می رسد.

حفاظت و ایجاد امنیت

کشیدن سیم خاردار اطراف هر محوطه ای فارغ از مساحت آن می تواند مانع ورود اشخاص و حیوانات شود. برای مثال در زمین های کشت سبزیجات و یا انواع گل ها و یا باغ های شخصی چنین کاربردی ضرورت پیدا می کند.

مهار کردن

یکی از دلایل اصلی برای استفاده از سیم خاردار مهار کردن می باشد. به این معنی که سیم خاردار برای جلوگیری از عبور حیوانات و انسان ها کاربرد دارد. در اطراف زندان ها استفاده از این محصول برای محبوس نگه داشتن زندانیان ضروری می باشد. همچنین برای جلوگیری از ورود، آسیب یا حمله حیوانات به مزارع کشاورزی، از سیم خاردار استفاده می شود.

کاربرد نظامی

سیم خاردار کاربرد بسیار وسیع نظامی دارد. دورتا دور مرز تمام کشورها سیم خاردار کشیده می شود. این کار ساده ترین روشی است که توسط آن می توان شرایط نظامی را شبیه سازی کرد. استفاده از سیم خاردار باعث می شود در صورت حمله نظامی دشمن، عملیات آن ها به آهستگی صورت بگیرد تا جایی که فرصت دفاع وجود داشته باشد. همچنین برای افزایش مهارت های افراد در مراکز آموزشی نظامی این محصول مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نیاز و مکان مورد نظر، از انواع مختلف سیم خاردار استفاده می شود.

مانع

سیم خاردار حتی در زمانی که درون محوطه چیزی برای محافظت کردن وجود نداشته باشد هم کاربرد دارد. برای مثال به این دلیل که استفاده از سیم خاردار اقتصادی است، برای منع عبور و مرور در طول ریل های راه آهن کشیده می شود.

مقایسه کاربردی انواع سیم خاردار خطی و حلقوی

سیم خاردار در دو نوع کلی خطی و حلقوی تولید می شود که هرکدام از آن ها با توجه به ویژگی ها، کاربردهای مخصوص به خود را دارند. سیم خاردار خطی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

کاربرد سیم خاردار حلقوی به دلیل ساختار خاص و قیمت بالاتر کمی با نوع خطی آن متفاوت می باشد. این ابزار بیشتر بر روی دیوارها و به خصوص در محیط هایی با اهمیت حفاظتی بالا استفاده می شود. این سیم خاردار به دلیل قیمت بالاتر، در استفاده برای محیط های مختلف محدودتر است اما از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. این اختلاف قیمت در نوع تبری و لیزری بیشتر مشاهده می شود و کاربرد این نوع سیم خاردارها بیشتر به محیط های نظامی و برج های مراقبتی محدود می شود.

ساختار خطی این نوع سیم خاردار، آن را برای استفاده بر روی زمین مناسب می کند. قیمت مناسب و قابلیت نصب آسان باعث می شود هزینه حفاظت به وسیله این ابزار کاهش پیدا کند و به طور گسترده برای حفاظت از زمین های کشاورزی، باغ ها، ساختمان های نیمه کاره و محیط های این چنینی استفاده می شود.

خرید انواع سیم خاردار با بالاترین کیفیت از آیرونید

آیا به دنبال سیم خاردار با کیفیت بالا هستید؟ آیرونید با سال ها تجربه در تولید سیم خاردار، بهترین گزینه برای شماست. با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و فناوری روز دنیا، ما سیم خاردارهایی با دوام، قوی و مقاوم در برابر سایش و خوردگی تولید می کنیم. همچنین تمامی محصولات ما دارای استانداردهای بین المللی مانند ISO 9001 و CE می باشند.

آیرونید سایت بزرگ فروش انواع سیم خاردار با بهترین قیمت ممکن در کنار شماست، برای دریافت لیست قیمت سیم خاردار 1403 می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت آیرونید تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.