30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

استادیوم سانتیاگو برنابئو نماد رئال‌مادرید و جاذبه‌ای گردشگری در قلب اسپانیا

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

معرفی پروژه

معماران: gmp Architects + L35 Architects + Ribas & Ribas Architects

موقعیت: مادرید، اسپانیا

سال : 2024

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

استادیوم سانتیاگو برنابئو، خانه افسانه‌ای رئال‌مادرید، یکی از نمادهای مهم فوتبال اسپانیاست. معماری متنوع قدیمی این استادیوم به یک مجموعه چندمنظوره مدرن و خلاقانه تبدیل شده است. در طول دهه گذشته، این ورزشگاه طبق یک طرح جامع مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است. ظرفیت قبلی آن که حدود ۸۰ هزار نفر بود، اکنون تقریباً ۳ هزار صندلی بیشتر شده است. در بالای طبقات بالایی، یک‌طبقه جدید با ۲۴۰ سالن VIP و پذیرایی ساخته شده که ۱۶۰۰ صندلی اضافی را به مجموعه اضافه می‌کند.

تحول استادیوم سانتیاگو برنابئو: از یک ورزشگاه تا نمادی چندمنظوره در قلب مادرید

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

در سال ۲۰۱۴، معماران (gmp) به همراه L35 Arquitectos و Ribas & Ribas Arquitectos، موفق به کسب جایزه اول در رقابت برای بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در مادرید شدند. از زمان افتتاح در سال ۱۹۴۷، این ورزشگاه بارها تحت بازسازی و توسعه قرار گرفته است. طراحی جدید برای اولین‌بار یک مفهوم کلی هماهنگ را ارائه می‌دهد. بدنه ورزشگاه با یک نمای پیوسته احاطه شده که عملکردهای مختلفی از جمله موزه رئال‌مادرید و فضاهایی برای رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را در خود جای‌داده است. زمانی که مسابقه‌ای در حال برگزاری نیست، “مسیر آسمانی” این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا از ورزشگاه بازدید کنند و به‌این‌ترتیب، برنابئو به یک جاذبه عمومی در مادرید فراتر از کاربرد اصلی‌اش تبدیل شده است.

روند بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو، بدون ایجاد وقفه در برنامه مسابقات فوتبال انجام شد. پس از اعطای پروژه و طی یک دوره طولانی برنامه‌ریزی و دریافت مجوز، باشگاه رئال مادرید شرکت ساختمانی اسپانیایی FCC را به عنوان پیمانکار اصلی منصوب کرد و کار ساخت‌وساز در ژوئن ۲۰۱۹ آغاز شد. به دلیل اینکه بازی‌های خانگی رئال مادرید در دوران همه‌گیری ویروس کرونا باید در مرکز تمرینی این تیم و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شد، کار ساخت‌وساز برای حدود دو سال بدون وقفه ادامه پیدا کرد. پس از تکمیل سازه سقف در ماه مه ۲۰۲۳، بازی‌های خانگی این باشگاه به ورزشگاه بازگشت، در حالی که عملیات ساخت‌وساز همچنان ادامه داشت.

نما نوآورانه استادیوم سانتیاگو برنابئو: از تهویه طبیعی تا پوششی چون جواهر

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

 

بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو

هندسه پوسته بیرونی استادیوم بر اساس اصول فرم‌یابی و فرم‌سازی طراحی شده و هم ملاحظات عملکردی و هم تمایل به ایجاد یک‌شکل برجسته و نمادین جدید برای استادیوم را در نظر گرفته است. لوورهای منحنی از جنس استیل ضدزنگ به برنابئو ظاهری کاملاً جدید می‌بخشند و جایگاه آن را به‌عنوان یک نماد در شهر مادرید برجسته می‌کنند. فاصله‌های افقی بین این صفحات فلزی امکان تهویه طبیعی فضای داخلی استادیوم را فراهم می‌کند. از دور، این سازه فلزی به‌مانند جواهری درخشان به نظر می‌رسد که نور روز را بسته به زاویه دید، به شکل‌های متنوعی منعکس می‌کند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.