30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

استادیوم لوسیل قطر: جایی که آینده استادیوم‌ها از نو تعریف می‌شود

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

استادیوم فیفا لوسیل قطر اثر نورمن فاستر و شرکا

معرفی پروژه

معماران: نورمن فاستر + شرکا
سال: 2022
عکس ها: نایجل یانگ
مهندسی سازه: آروپ
مهندسی مکانیک: آروپ
مهندسی ترافیک: آروپ
مهندسی آکوستیک: آروپ
معمار محلی همکار: دفتر مهندسی عرب
مهندسی برق و روشنایی: آروپ
مهندسی آتش نشانی: آروپ
شهر: لوسیل
کشور: قطر

استادیوم فوتبال لوسیل در قطر واقع شده است و توسط شرکت معماری فاستر + شرکا طراحی شده است. این استادیوم برای جام جهانی فوتبال 2022 ساخته شد و بزرگترین استادیوم در منطقه است.

طراحی و معماری

طراحی ورزشگاه بر اساس نیازهای کارفرما و شرایط آب و هوایی و فرهنگی قطر انجام شده است. شکل بیرونی استادیوم شبیه یک ظرف طلایی براق است که در زیر نور خورشید می‌درخشد. نمای ساختمان دارای دهانه‌های مثلثی است که به صورت یک صفحه سوراخ‌دار عمل کرده و سایه ایجاد می‌کنند و نور فیلتر شده ای را به داخل فضا می‌تابانند. نمای استادیوم و طراحی نوآورانه سقف، مصرف انرژی ورزشگاه را کاهش می‌دهند همچنین فناوری‌های خنک‌کننده بیرونی برای افزایش راحتی تماشاچیان در فضای باز ورزشگاه استفاده می‌شوند. این ورزشگاه رتبه پنج ستاره را در سیستم ارزیابی جهانی پایداری کسب کرده است.

استادیوم فیفا لوسیل قطر اثر نورمن فاستر و شرکا

استادیوم فیفا لوسیل قطر اثر نورمن فاستر و شرکا

فضای داخلی استادیوم فیفا لوسیل

هدف اصلی در طراحی ورزشگاه، ایجاد فضایی فراگیر برای بازیکنان و تماشاگران بود. دسترسی به ورزشگاه از طریق یک سکوی وسیع، به تماشاگران یک استقبال باشکوه را می‌دهد.این استادیوم به عنوان بزرگترین ورزشگاه در منطقه، می‌تواند برخی از چشمگیرترین رویدادهای بین‌المللی را میزبانی کند.

سقف استادیوم

سقف کابلی “چرخ-دوچرخه ای” با قطر 307 متر، یکی از بزرگترین سقف‌های کابلی کششی در جهان است که علاوه بر ایجاد راحتی محیطی، کل ورزشگاه را تحت یک پوشش واحد متحد می‌کند. حلقه فشاری بیرونی آن از طریق یک سیستم کابلی پیچیده به یک حلقه کششی مرکزی متصل است. این روش بدون نیاز به ستون‌های پشتیبانی، یک سقف با گستردگی وسیع ایجاد می‌کند.

با انتخاب رنگ‌های خنثی برای صندلی‌ها، تمرکز بر روی رنگ‌های زنده و پرشور لباس‌های هواداران بیشتر می شود و انرژی ورزشگاه را دو چندان می کند همچنین با هندسه ای زیبا، ورزشگاه لوسیل یک نماد ماندگار برای میراث قطر پس از جام جهانی است. خلوص و سادگی فرم ورزشگاه آن را به یک نماد برای خط آسمان شهر تبدیل می‌کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.