30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

دانلود مبحث 19 مقررات ملی ساختمان | ویرایش سال 1399

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

دانلود مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان |صرفه جویی در مصرف انرژی

مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان به طور اختصاصی به صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها می پردازد. این مبحث با هدف کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان، بهبود کارایی انرژی ساختمان ها و کاهش هزینه های انرژی تدوین شده است.

کلیات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

در بین مباحث مقررات ملّی ساختمان، مبحث نوزدهم تعیین کننده ترین نقش را در زمینه بهینه سازي مصرف انرژي در ساختمان و حفاظت از محیط زیست ایفا میکند.

در مبحث 19 مقررات ملّی ساختمان ضوابط مرتبط با صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان تعیین می گردد. براي این منظور، روش هاي طرح، محاسبه و اصول کلی اجراي عایق کاري حرارتی پوستۀ خارجی، سیستم هاي تأسیسات گرمایی، سرمایی، تهویه، تهویه مطبوع، تأمین آب گرم مصرفی، و الزامات طراحی سیستم روشنایی الکتریکی در ساختمان ها، براي بهینه سازي مصرف انرژي مشخص می گردد.

شایان ذکر است که در کنار رعایت الزامات تعیین شده در این مبحث، باید همواره دیگر ضوابط مقررات ملّی ساختمان نیز، خصوصاً اصول مرتبط با تأمین شرایط ایمنی و بهداشت ساکنان ساختمان ها ملاك عمل قرار گیرد.

دامنه کاربرد مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

ضوابط ارائه شده در مورد پوسته خارجی براي تمام ساختمان هاي جدید الاحداث، به جز ساختمان هاي گروه چهار، از نظر صرفه جویی در مصرف انرژي لازم الاجراست. این ضوابط در قالب دو روش (الف کارکردي و روش ب تجویزي) ارائه شده است. از روش کارکردي می توان در مورد تمام ساختمان ها استفاده کرد، اما کاربرد روش تجویزي به ساختمان هاي مسکونی 1 تا 9 طبقه، با زیربناي مفید زیر 2000 مترمربع، و ساختمان هاي گروه سه از نظر صرفه جویی در مصرف انرژي محدود می شود.

همچنین، رعایت ضوابط مربوط به سیستم ها و تجهیزات مکانیکی و سیستم روشنایی در مورد تمامی ساختمان ها، با کاربري هاي مندرج در این مبحث، الزامی است.

پاورپوینت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

سایت معماری آرک وب مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ویرایش سال 1399 که آخرین ویرایش حال حاضر می باشد را به صورت پاورپوینت آماده کرده است برای مشاهده اطلاعات بیشتر پاورپوینت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان بر روی لینک کلیک کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.